آزمون تعیین صلاحیت
اندیشه‌های حقوقی

سامانه سنجش رضایت مردم از عملكرد كاركنان دولت

سامانه سنجش رضایت مردم از عملكرد كاركنان دولت

شناسنامه قانون- با آغاز به كار سامانه سنجش رضایت مردم از عملكرد كاركنان دولت، پاداش و ارتقای کارکنان دولت به نظرات مردم متصل شد. مردم از این پس می‌توانند نظرات خود را در سامانه سنجش رضایت از کارکنان دولت ثبت کنند.

سامانه سنجش رضایت مردم از عملكرد كاركنان دولت چیست؟

در راستای اجرای مصوبات شورای عالی اداری و پیرو دستور رییس‌جمهور مبنی بر راه‌اندازی سامانه برخط پایش رضایت مردم از کارکنان دستگاه‌های اجرایی کشور، سامانه سنجش رضایت مردم از کارکنان دولت توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات راه‌اندازی شد.

این سامانه در جهت سنجش رضایتمندی شهروندان و خدمت‌گیرندگان از فرایند و کیفیت ارائه خدمات توسط کارکنان دستگاه‌های اجرایی بهره‌برداری شد. تاکنون برای نزدیک به یک میلیون نفر از کارکنان دولت، نمایه دوبعدی صادر شده و بیش از ۴۰۰ هزار نظر از مردم دریافت شده است.

این طرح دارای ۳ مرحله بوده است که فاز اول با هدف طراحی و آماده‌سازی زیرساخت در شهریورماه ۱۴۰۲ به پایان رسید و به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد. امروز در مرحله دوم این طرح، سامانه سنجش میزان رضایت مردم از عملکرد کارکنان دولت، به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

فرایند اجرایی سامانه سنجش رضایت مردم

مردم برای ثبت نظرات خود در سامانه سنجش رضایت مردم از عملکرد کارکنان دولت می‌توانند با اسکن کد دو بعدی اختصاصی در محل استقرار کارمندان یا با گرفتن کد دستوری اختصاصی برای هر یک از کارکنان دولت، نظر خود را در خصوص نحوه ارائه خدمت توسط کارمندان ثبت کنند.

روش نخست: اسکن کد دوبعدی اختصاصی در محل استقرار کارمندان

سامانه سنجش رضایت مردم از عملكرد كاركنان دولت
سامانه سنجش رضایت مردم از عملكرد كاركنان دولت

روش دوم: شماره گیری کد دستوری مربوط به کارمند

سامانه سنجش رضایت مردم از عملكرد كاركنان دولت
سامانه سنجش رضایت مردم از عملكرد كاركنان دولت

کد دو بعدی اختصاصی هر کارمند باید در دسترس مردم نصب شده باشد و مردم می‌توانند هنگام مراجعه به دستگاه‌ها‌ی دولتی، در صورتی که کدهای دو بعدی نصب نشده یا مخدوش باشد، از طریق بازوی mardom_bot در سکوی «بله» یا تماس با شماره ۰۲۱۸۵۳۵۱۰۰۲ و ثبت پیام صوتی، گزارش خود را ثبت کنند.

در مرحله پایانی اجرای این سامانه، آثار نتایج نظرات مردم به فرایندهای مدیریت منابع انسانی متصل خواهد شد. بدین ترتیب، پاداش، جبران خدمات، ارزیابی و ارزشیابی کارکنان دولت به نتایج نظرات مردم بستگی خواهد داشت. همچنین از طریق نتایج گزارش‌های مردمی، کارمند برتر در جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۳ معرفی می‌شود.

روش دریافت کد دوبعدی سامانه نظرسنجی عملکرد کارکنان دولت

تولید و چاپ کد دوبعدی سامانه سنجش رضایت مردم از عملكرد كاركنان دولت به دو روش موردی و گروهی امکان پذیر است.

۱. روش دریافت کد به صورت موردی

برای دریافت کد به صورت موردی پس از وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور در سامانه سینا به نشانی karmandiran.ir و ورود به سامانه منوی نظرسنجی را از زیرسامانه های سینا انتخاب کنید. با این کار به بخش مدیریت نظرسنجی منتقل می‌شوید. در این بخش بر روی تب “افزودن کارکنان” کلیک کرده، کد ملی و عنوان پست سازمانی هر کارمند را وارد کنید. دقت کنید کد ملی و اطلاعات کارمند باید قبلاً در پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری (پاکنا) ثبت شده باشد.

با کلیک بر روی دکمه “ثبت نهایی اطلاعات کد ملی” پیام انجام موفقیت آمیز عملیات به نمایش درمی‌آید.

قابل ذکر است اگر اطلاعات کارمند در پایگاه اطلاعات کارکنان موجود نباشد، باید از طریق وارد کردن تاریخ تولد و شناسه کارت ملی که پشت کارت ملی درج شده است در محل تعیین شده، اطلاعات از سوی سازمان ثبت احوال دریافت شود.

۲. روش دریافت کد به صورت گروهی

برای دریافت کد دوبعدی به صورت گروهی پس از ورود به سامانه سینا با نام و کلمه عبور و انتخاب منوی “نظرسنجی” از زیرسامانه‌ها، بر روی تب “افزودن کارکنان” و بعد تب “افزودن گروهی با فایل اکسل” کلیک کنید. در قسمت “دانلود قالب اکسل” می‌توانید فایل استاندارد و قابل تشخیص توسط سامانه را دانلود کنید. پس از تکمیل فایل دانلود شده، آن را در قسمت “بارگذاری اکسل اطلاعات کارکنان” آپلود نمایید.

سامانه با دریافت فایل و پردازش آن در صورت صحیح بودن اطلاعات، پیام موفق آمیز بودن عملیات را نمایش می دهد. قابل ذکر است ستون اول در فایل اکسل که مربوط به کد ملی است باید به صورت یک عدد 10 رقمی بدون خط فاصله درج گردد. ستون دوم نیز مربوط به پست سازمان کارمند می‌باشد که باید به دقت تکمیل گردد.

در صورت تغییر در سرستون‌ های نمونه اکسل در زمان بارگذاری با پیام خطا مواجه می شوید. پردازش فایل های بارگذاری شده به صورت آنی بوده و برای کد ملی هایی که در پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری ثبت نشده باشد یا به اشتباه وارد شده باشد، کدی تولید نخواهد شد.

پس از انجام صحیح تمام مراحل، کدهای دوبعدی در بخش مربوطه انجام می‌شود و می‌توان آنها را از بخش “کارکنان دستگاه‌های اجرایی” مشاهده و چاپ کرد.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام