آزمون تعیین صلاحیت
اندیشه‌های حقوقی

نرخ حق بیمه شخص ثالث سال ۱۴۰۳

حق بیمه شخص ثالث سال ۱۴۰۳

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی گفت: با توجه به افزایش ۳۴ درصدی نرخ ریالی دیه در سال آینده،‌ نرخ حق بیمه شخص ثالث نیز ۳۵.۵ درصد افزایش یافت.

علی بنیادی نائینی معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی، در مورد حق بیمه شخص ثالث با توجه به افزایش نرخ دیه سال ۱۴۰۳، گفت: با توجه به این که نرخ ریالی دیه کامل در ماههای عادی برای سال آینده از ۹۰۰ میلیون با افزایش ۳۴ درصدی به ۱.۲ میلیارد تومان و در ماههای حرام به ۱.۶ میلیارد تومان افزایش یافت،‌ شورای عالی بیمه امروز تصویب کرد که نرخ حق بیمه شخص ثالث از اول سال ۱۴۰۳ تا سقف ۳۵.۵ درصد افزایش می‌یابد.

وی در مورد افزایش سقف تعهدات مالی بیمه نامه شخص گفت: امسال تعهدات مالی بیمه نامه ثالث ۳۰ میلیون بود که برای سال آینده این رقم به ۴۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد که البته خرید این رقم از تعهد مالی برای بیمه های جاری مهلت دار اختیاری است.

معاون بیمه مرکزی، با اشاره به قانون صندوق تامین خسارتهای بدنی،‌یادآور شد کسانی که بیمه نامه جاری تا سال آینده دارند،‌نیازی به خرید الحاقیه در مورد شخص ثالث ندارند،‌اما اگر بخواهند سقف تعهد مالی بیمه نامه خود را افزایش دهند،‌ می‌توانند به کارگزاری یا نمایندگی بیمه مراجعه کنند و سقف تعهد مالی بالاتر را خریداری کنند.

به گفته بنیادی نائینی، نرخ تجهیزات خودرو افزایش یافته،‌نرخ دیه انسان هم ۳۴ درصد رشد گرده،‌از طرفی سال قبل با وجود رشد ۵۰ درصدی نرخ دیه،‌ حق بیمه فقط به اندازه۳۰ درصد رشد کرد که این امر فشاری به شرکتهای بیمه وارد کرد،‌ لذا امسال نرخ بیمه نامه را متناسب رشد نرخ دیه در شورای عالی بیمه افزایش دادیم و امروز شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ این مصوبه برای اجرا ابلاغ شد.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام