آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

تغییر ساعت کاری ۱۴۰۳ ادارات هنوز قطعی نیست/ اعلام بدون هماهنگی بود!

تغییر ساعت کاری ۱۴۰۳ ادارات هنوز قطعی نیست

شناسنامه قانون- تغییر ساعت کاری ۱۴۰۳ ادارات از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور فعلا قطعی نیست.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از ایرنا، مهدی یزدان پناه شنبه شب در گفت وگوی خبری افزود: تغییر ساعات کاری اعلام شده هماهنگ شده نبوده و تصمیم گیری در این باره برعهده معاون استخدامی رئیس جمهور است

وی ادامه داد: تغییر ساعت کاری ۱۴۰۳ ادارات پس از تصمیم‌گیری هیأت دولت اعلام خواهد شد.

یزدان پناه تصریح با اشاره به اظهارات اخیر برخی مدیران وزارت نیرو درباره تغییر ساعت کاری ۱۴۰۳ ادارات برای کنترل مصرف برق گفت: این موضوع ابتدا باید توسط هیات دولت تصویب شود و سپس توسط رییس سازمان اداری و استخدامی ابلاغ خواهد شد.

وی تاکید کرد: البته اظهارات مدیران وزارت نیرو بر مبنای همان مصوبه سال قبل بود اما ممکن است امسال تغییراتی کند.

 

تغییر ساعت کاری ۱۴۰۳ ادارات مصوبه دارد

در این برنامه تلویزیونی سخنگوی صنعت برق ۲۰ فروردین سال ۱۴۰۳ اعلام کرد، ساعت کاری ادارات از ۱۵ خرداد سال جاری تغییر می‌کند.

مصطفی رجبی مشهدی افزود: برای تغییر ساعت کار ادارات، مصوبه هیات وزیران در سال گذشته را داریم که همچنان قابل اجراست و امسال نیز اجرایی می‌شود که بر اساس آن ساعت کار ادارات از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور تغییر می‌کند.

بر اساس مصوبه سال گذشته هیات وزیران و به‌منظور مدیریت مصرف برق در فصل گرم سال، ساعت کاری ادارات به ۶ صبح تا ۱ بعدازظهر تغییر یافت که این اقدام کاهش ۸۵۰ مگاواتی اوج بار شبکه برق در تابستان ۱۴۰۲ را به همراه داشت.

گفتنی است، مطابق بند ۴ اصلاحی تصویب‌نامه تعیین ساعات آغاز به کار ادارات و مشاغل مختلف (مصوب ۱۴۰۲):

«به منظور مدیریت بهینه مصرف انرژی، ساعات آغاز به کار تمامی دستگاه‌های اجرایی (موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری) و بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی از پانزدهم خرداد ماه تا پانزدهم شهریور ماه هر سال، از ساعت ۶:۰۰ است. تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلفند از یک ساعت قبل از خاتمه کار و در مناطق گرمسیری همزمان با خاتمه کار، دستگاه‌های سرمایشی را خاموش نمایند.»

مشاهده تصویب‌نامه مربوط

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

2 دیدگاه

  1. سلام، بهرحال عملا یک ساعت از روشنایی اولیه روز بدون هیچ استفاده خاصی از بین می رود و با توجه به کمبود برق در تابستان جابجایی ساعت کاری احساس میشه. خواهشی که داریم اینه که اگر این اتفاق بیفته خواهشا حمل و نقل عمومی همراستا با این قضیه باشه، هماهنگی های سازمان ها با هم (بدنه دولتی و خصوصی) لحاظ بشه و مصوبه سازمان اداری استخدامی هم روال کاری ساعت دستگاه ها را مشخص و شفاف اعلام کند.
    بهرحال وقتی با مشکلی روبرو هستیم (بدون اینکه ذهنمون رو درگیر چرایی آن بکنیم) راه حل درستی براش تعریف کنیم و همگان هم آن را بکار ببندند تا بتوانیم این برهه را هم به خوبی طی کنیم و ان شالله برای دفعه بعد دیگر دنبال پیشگیری از رخداد این مشکل باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام