آزمون تعیین صلاحیت
قوانین و مقررات ایثارگران

داوطلبانه بودن سابقه حضور در جبهه نیروهای منقضی خدمت سال ۵۶ و قبل از آن

داوطلبانه بودن سابقه حضور در جبهه نیروهای منقضی خدمت سال ۵۶ و قبل از آن (بخشنامه مورخ ۲۶/۳/۱۴۰۱ نیروی زمینی ارتش)

از: معاونت نیروی انسانی نزاجا (مدیریت وظیفه و احتیاط- دایره امور کلی)

به: گیرندگان ذیل

موضوع: نحوه احتساب سابقه حضور در جبهه نیروهای منقضی خدمت سال ۱۳۵۶ و قبل از آن

معاونت نیروی انسانی آجا طی نامه شماره: ۸۲۴/۱۱۰/۱۹۶/۱۴۰۱- ۲۲/۰۵/۱۴۰۱ اعلام نموده با نگرش به پیگیری‌های بعمل آمده از سوی آن معاونت پیرامون احتساب سابقه حضور در جبهه منقضیان خدمت سال ۵۶ و قبل از آن به صورت داوطلبانه (کل مدت)، در نهایت اداره ایثارگران م.ن.ا.س.ک.ن.م طی نامه شماره ۰۱۵۰۵/۸۵/۲/۲۲۱۶- ۲۰/۰۵/۱۴۰۱ اعلام نموده که با توجه به اهمیت موضوع و در راستای تکریم و ارج نهادن به حضور در جبهه رزمندگان معزز فوق، مجدداً اسناد و سوابق موجود در خصوص چگونگی حضور در جبهه افرادی که دوره خدمت ضرورت وظیفه عمومی خود را قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی سپری نموده و با شروع جنگ تحمیلی تحت عنوان نیروهای منقضی خدمت (عموماً از طریق نیروهای تابعه آجا به ویژه نزاجا و یا ژاجا (سابق) دوره احتیاط را به مدت شش ماه در جبهه حضور داشته‌اند، مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت که کل حضور ایشان در جبهه به عنوان دوره احتیاط داوطلبانه تعیین و مورد موافقت و تصویب سردار ریاست محترم ستاد کل نیروهای مسلح قرار گرفته است.

لذا خواهشمند است دستور فرمایید به منظور تسریع و تسهیل در برخورداری آنان از امتیازات مربوط به حوزه رزمندگان، مراتب به مبادی ذی‌ربط اعلام تا ضمن لحاظ نمودن در گواهی‌های صادره جدید، حسب مورد نیاز نسبت به اصلاح گواهی‌های جبهه صادره در قبل برای افراد ذینفع اقدام مقتضی معمول و نتیجه اقدامات را به همراه آمار دقیق از جامعه هدف مزبور به این معاونت اعلام فرمایند. مراتب جهت و آگهی اعلام می‌گردد. لازم به ذکر می‌باشد قرارگاه‌های منطقه‌ای و ارشدهای نظامی از ارسال بخشنامه مذکور به صورت پیوست و یا ارسال مستقیم آن به یگان‌های تابعه خودداری نموده و حتما بخشنامه مورد بحث را پس از بومی‌سازی با امضاء فرمانده آن یگان ارسال نمایند.

معاون نیروی انسانی نزاجا

مشاهده فایل ابلاغی بخشنامه

مقررات مرتبط:

42 دیدگاه

  1. با سلام .آیا دوره حضور داوطلبانه در جبهه بعنوان سابقه خدمت دولتی بابت سنوات قابل قبول خدمت کاری محاسبه و قابل احتساب می باشد.؟

  2. اینجانب علی حسن پور مدت یکسال از اولین ماهای پذیرش قطعنامه درمناطق عملیاتی کردستان خدمت صادقانه داشتم که متاسفانه جز سابقه جنگی نپذیرفته اند درخواست تجدید نظردارم

  3. تکلیف متولدین ۱۳۳۷ که کارمند بوده وبه جبهه فراخوان شدن ویک سال درخط مقدم گذراندن با توجه به اینکه تعهد خدمت ومعاف از خدمت بودن چه میشه ا یا جز منقصی خدمت محسوب میشن

  4. بنده در بدترین زمان که اواخر جنگ تحمیلی بود، ۷ ماه در جبهه بودم و صادقانه و جان بر کف برای پاسداری از کیان این مرز و بوم و ملت ایران خدمت کردم،اما حالا که قرار شده همه کسانی که به هر نحوی در جبهه های جنگ تحمیلی حضور داشته اند خود و افراد درجه یک شان( از جمله دانشجویان آن زمان) از مزایا و تسهیلات در نظر گرفته شده برخوردار شوند، فقط به ۳/۴« سه چهارم » دوره حضور شأن در جبهه مزایا و تسهیلات تعلق میگیرد! واقعا چرا باید این شکلی باشه؟ اگر در آن دوران مثل شهدای وقت یکی شهید میشد، یا خسارت جانی میدید و مجروح و جانباز میشد ،آیا در اون صورت هم میباید نسبت،۳/۴ به آنها تعلق می‌گرفت ( یعنی به اندازه ۳/۴ شهید یا جانباز میشد؟؟؟ )!!! ما که به وظیفه خود به طور کامل عمل کردیم، حال چرا باید از ۳/۴ مزایاش استفاده کنیم؟؟؟ واقعا چرا؟؟؟!!!

  5. سلام نفراتی که در جنگ های داخلی در کردستان جنگیدن و منطقه خدمت سربازی آنها در منناطق کردستان و سنندج بوده جز کدام گروه هستند ایتارگر . جانباز از این افراد آیا سهمی در نظر گرفته شده
    میدونید که در آن زمان جنگ های نابرابر و کومولو بود

  6. با سلام خدمت احتیاط اینجانب (منقضی 56) طبق گواهی صادره از یگان اعزام کننده(تیپ ا بجنورد) از تاریخ 59/07/05 لغایت 60/01/05 یعنی در تاریخ پنجم فروردین 60 نیز در منطقه حضور داشته ایم که 181 روز میشود و از طرف دیگر زمان بازگشت به خانه که بیشتر از 24 ساعت بوده نیز منصفانه و عادلانه باید در گواهیهای صادره حدود 182 روز محاسبه میشد که متاسفانه توجه به این موارد نشده و حق ما پایمال شده است!
    ما با شروع جنگ تحمیلی و اعلام فرمانده وقت کل قوا خانواده و همسر و فرزند را رها کرده و به این ندا پاسخ مثبت دادیم در حالی که تعدادی از این منقضیها به این درخواست حضور پاسخ ندادند ,به هر حال شایسته نیست که اینگونه بر خلاف گواهی سایر رزمندگان با ما برخورد شود.
    از طرفی بیشتر از 41 سال ازین ماجرا میگذرد و حالا که استفاده چندانی نمیتوانیم از کارت رزمندگی بکنیم قرار است کارت جبهه برایمان صادر کند و پس از این همه تبلیغات توپخانه 55 اصفهان نوبت حضور برای 6 ماه دیگر جهت تحویل مدارک داده است , با سن وسال فعلی چند بار باید هزینه کنیم تا از مزایای پوچ شده کارت مزبور بعد از 42 سال استفاده کنیم!؟

    1. سلام بردار من منقضی خدمت ۵۶ یعنی کسانی که دو سال سربازی اشونو قبل انقلاب رفتن و علاوه بر اون دواطلبانه رفتن جبهه خط مقدم نه اونایی که سربازی اشون تو جنگ بوده و اجباری رفته بودند

    2. سلام
      ۵۶ و قبل از آن جنگ نبوده منتهی کسانی که سال ۵۶ و قبل از آن به مدت ۲۴ ماه خدمت سربازی خودشون را گذرانده بودند با شروع جنگ تحمیلی و با فراخوان نیروها به جبهه بطور داوطلبانه به جبهه های جنگ اعزام شدند.

    3. سلام
      بخشنامه از حق کسانی دفاع کرده که دوره ی خدمت خود را تمام کرده بودند ولی با شروع جنگ به صورت داوطلبانه در جبهه حضور یافته اند. به نظر منطقی و عادلانه است و باید از ابتدا مورد توجه قرار می گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام