اخبار اداری و استخدامی

پیش‌نویس لایحه ساماندهی کارکنان دولت آماده شده است

پیش‌نویس لایحه ساماندهی کارکنان دولت آماده شده است

رئیس کارگروه بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس، با بیان اینکه رییس سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرده که پیش‌نویس لایحه ساماندهی کارکنان دولت آماده شده است تاکید کرد که باید ببینیم پیش‌نویس این لایحه تا چه اندازه نظر نمایندگان را تامین می‌کند.

عباس گودرزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح روند تدوین لایحه ساماندهی کارکنان دولت در سازمان اداری و استخدامی کشور که ۲ روز گذشته مهلت ۴۵ روزی که از سوی کمیسیون اجتماعی مجلس برای تحقق این مهم تعیین شده بود به پایان رسید، گفت: با توجه به اینکه مهلت تعیین شده برای تدوین لایحه ساماندهی کارکنان دولت به اتمام رسیده است در پی مذاکره‌ای که با رییس کمیسیون اجتماعی داشتیم قرار شد از رییس سازمان اداری و استخدامی کشور دعوت کنیم تا با حضور در کمیسیون در این زمینه پاسخگو باشد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته رییس سازمان اداری و استخدامی کشور به رییس کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرده است که امروز پیش‌نویس این لایحه تهیه می‌شود. بنابراین باید آن را بررسی کرده و نقطه نظرات خود را پیرامون این پیش نویس مطرح کنیم و بعد از جمع‌بندی نهایی در قالب لایحه به مجلس تقدیم کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته ما باید ببینیم که پیش‌نویس این لایحه تا چه اندازه نظر نمایندگان را تامین می‌کند و به یک فهم مشترک و کار فیمابین برسیم و نتیجه آن را تقدیم مجلس کنیم.

رئیس کارگروه بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس، یادآور شد: اگر این لایحه به مجلس ارسال نشود ما از طرح خود کوتاه نخواهیم آمد و ادامه رسیدگی به آن را در دستورکار این کمیسیون قرار خواهیم داد.

41 دیدگاه

  1. باسلام بنده قراردادی هستم بدون پارتی وبا طی کردن تمامی مراحل وضوابط استخدامی با رتبه بالا هرچند بعضی ها با پارتی اومدن به هرحال اومدن دیگه و زن بچه دارن فرزندهمین خاک هستن آزمونی ازاین بالاترکه ۱۰سال ۲۰سال با ازبهترین دوران عمرشون باکمترین حقوق وتبعیض بی عدالتی فشارهای مالی خدمت کردن

    1. امین جان چرا سفسطه میکنی برادر من؟
      مثل اینه که من غیر قانونی وارد خونه شخصی که مسافرت رفته بشم و مدتی اونجا زندگی کنم. وقتی که صاحب خونه برگشت ازش حقوقم رو طلب کنم و بگم در این مدت 10 سال من اینجا زحمت کشیدم.

      البته شرکتی ها به صورت قانونی وارد ارگان دولتی شدن ولی بحث اینجاست که الان توقع بیش از حقشون دارن و ادعا ارث و میراث دارن

  2. بسیار طرح مزخرفی هست، چه فرقی بین اون بدبختی که دارای مدرک ارشد و دکتری هست و پارتی نداشته وارد بدنه دولت بشه با اونی که گاها با مدرک دیپلم و غیره با پارتی وارد دولت شده و الانم اینجوری تبدیل وضعیت میشه…. بی عدالتی محض است….

    1. فرقش اینه که شما با مدرک به قول خودتون فوق لیسانس و دکترا هنوز نمیدونی که اونی که با دیپلم وارد مجموعه شده داره کاری رو انجام میده که اون وکتر یا فوق لیسانس براش افت کلاس داره چبزی رو که نمیدونی بیان نکن اول به اندازه دمترات یا ارشدت روش فکر کن همون نیرو الان داره بیشترین و سخت ترین خدمات را در دستگاه ارائه میده با کمترین مزد و با بی انگیزگی کامل طرف بالای 10 سال عمرشو خدمت کرده هنوز شرکتی هر چند ما نیروهای شرکتی زیادی هم داریم که مدارک دانشگاهی دارند که دارن خدمات میدن حتی تخصصی ولی با کمترین دریافتی قهوه خانه هم نبوده که کشکی وارد بشه بالاخره از چندتا فیلتر رد شده گزینش حراست و غیره اینجا فقط شرکت های تامین نیرو هستند که این نیروها را بدبخت کردند هر جور دلشون میخواد برخورد میکنن تبعیض در پرداخت و غیره که باعث بی انگیزگی و عدم کیفیت خدمات میشه شما نمیدونی یه چیز میگی بنده هم شرکتی نیستم که بگی دارم سنگ خودمو به سینه میزنم

      1. اولا اونی که شرکتی داره کار انجام میده وظیفشه
        ثانیا مگه قرار بوده هر چی نیروی شرکتیه بعد از چند سال تبدیل وضعیت بشه که الان طلبکارید
        ثالثا بین کارگر شرکت خصوصی و این نیرو شرکتی ها چه فرقی هست که اینا توقع دارن رسمی بشن ولی اونا نه. تازه به مراتب کارشون سختره و امنیت شغلیشون کمتر.
        رابعا همین نیروی مظلوم شرکتی اگه رسمی بشه دیگه خدا رو بنده نیست الانم مجبوره یه مقدار فعالیت میکنه
        خامسا یه نفر توی آزمون قبول نشده و استخدام نشده ولی یه سری بدون اینکه توی آزمون استخدام عمومی شرکت کنه الکی الکی استخدام رسمی بشه. آیا این با عدالت استخدامی مغایرت نداره؟ آیا این خلاف قانون و شرع نیست؟
        حداقل باید با شرایط برابر و مساوی یه آزمون استخدامی عمومی برگزار بشه و بعد کسانی که قبول شدن استخدام یا تبدیل وضعیت بشن. اینطوری ما هم که پارتی نداشتیم تا به صورت شرکتی در سازمان های دولتی مشغول به کار بشیم یه شانسی برای استخدام شدن داریم.

    2. دوست عزیز در حالت کلی فرصت شغلی واسه همه باید باشه ، بی عدالتی اونجاست که می تونن با یک قانون در قالب ایثارگری همه رو رسمی قطعی کنند اما هشت ماه پیش توی آزمون جامع کشور واسه بدون سهمیه ها یک تا دونفر رو در نظر گرفتن. اونم توی شرایطی که هر چی کار می کنیم به هیچی نمی رسیم وقت واسطه هستیم پول در میاریم می ریزیم توی چاله های زندگی

  3. بنظر من اومدن ایثارگران و تبدیل وضعیت کردن که این قانون شامل فرزندان خودشون بشه.بعد اومدن گفتن همه نیروهای شرکتی رو ساماندهی میکنیم (تا صدای بقیه در نیاد).نمیخام نا امیدتون کنم طبق تجربه اینا کسی رو تبدیل وضعیت نخواهد کرد با این حرفا فقط میخان دهن بقیه رو ببندن که مثلا داریم کار میکنیم. 12 ساله شرکتی ام همکارم 3 ماهه اومده رسمی قطعی شده.اینا فقط دلشون به حال خودشونو بچه هاشون میسوزه.نمونه کوچکی از بی اعدالتی

  4. قطعا یکدست سازی شفافیت و کاهش هزینه در پی خواهد داشت، ضمن اینکه رضایت حدود بیش از 2 میلیون نفر از کارکنان و خانواده آنها را در پی خواهد داشت.

  5. باور کنیدبا ابن طرح ایثار گری که کلی نیرو که یکماه کار را رسمی کردید کلی نا امیدی حاکم شده برای نیروهای دیگه پس امید را به اداره هاو شرکت ها برگردونید لطفاتا کارایی زیاد شود

  6. باسلام این طرح باید کلی باشه نه اینکه فقط نورچشمی ها و دربربگیر چرا چه فرقی بین ما وانهاست یک نفر با ۱۸سال سابقه شرکتی بمانه اما یک نفر یکسال نیامده رسمی بشه این انصاف نیست اکه این فرق وبزارن انشالله باعث بانیش روزخوش نبینه من منظورم کس خاصی نیست کلی دارم میکم

    1. بخدا با ۱۰ سال سابقه هنوز شرکتی ام. یعنی چی آخه؟ با مدرک ارشد و معدل بالا و تخصص باید شرکتی بمونم. چرا عدالت نیست توی ادارات؟ چرا نباید ما جوان‌ها پشتمون گرم باشه؟

    1. بله نیروهای قراردادی اول چشم و امیدشون به پارتی هاشون بوده که قراردادی وارد بشن و حق بقیه مردم جامعه رو بخورن و الان هم چشم اومیدشون به مجلس هستش که جاشون رو سفت و محکم کنن

      1. مگه نمی دانی اینا نخبه های علمی هستن در ازمون دستگاها با درصدهای عالی قبول شدن رفتن نیرو غیر رسمی دستگاها شدن فقط نمیدانم کی ازمون دادن ما خبر دار نشدیم????

        1. دبل عزیز.قطعا از اون دست آدمهایی هستی که حتی به عنوان شرکتی هم جایی قبولت نکردن.پس به نظرم بهتره یه تجدید نظری در دیدگاههای خودت داشته باشی.

  7. باعرض سلام وادب بخدا قسم باچهارفرزند دختر و20سال سابقه با5200حقوق بخدا قسم فقط گدایی نکردم وگرنه به کس وناکس دس دراز کردم بخدا برايه تهیه لباس وکفش بخدا چهرام رامی پوشانیم وبه خیریه ها می روم وکفش کهنه ولباس کهنه میگیرم بخدا قسم دخترم نامزدها یکساله که بخاطر جهیزیه نمیتونه بره سرزندگی بخدا قسم دوتا دانش آموز دارام بخاطر دور بودن مدرسه دولتی گذاشتم غیر انتفاعی نمیتونم هزینه بدهم بالیسانس حقوق سرایدار وپیش خدمتم تاساعت اداری درخدمت همکاران وبعدظهرنگهبان اداره هستم اداره دولتی باقرارداد مشاغل کا گری تورابخدا کمک کنید این طرح رای بیاره وبی عدالتی کمتر بشه بخدا دارام اشک میریزم این پیام رو مینویسم خدانگهدار همتون

    1. یاد داستان بینوایان افتادم. کرامتی جان نیاز به این حجم از اغراق و سیاه نمایی نبود. یه مقدار برای شعور مخاطب و همچنین خودتون احترام قائل باشید. مگه برای کودک و نوجوانان داستان می نویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام