کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

نمایندگان مجلس بیش از سیصد پیشنهاد برای طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت داده‌اند

نمایندگان مجلس بیش از سیصد پیشنهاد برای طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت داده‌اند

شناسنامه قانون- یک نماینده مجلس در خصوص طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت گفت: اگرچه آزمون برای نیروهای فعلی برگزار نمی‌شود اما تطبیق با گزینش باید صورت گیرد. وقتی قرار است نیرو تبدیل وضعیت شود باید مراحل گزینش را بگذراند.

به گزارش شناسنامه قانون، حسین گودرزی (عضو کمیسیون اجتماعی مجلس) در خصوص وضعیتِ طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس گفت: کلیات این طرح تصویب شده و چون دو شوری اعلام شده، اکنون به کمیسیون اجتماعی ارجاع داده شده و قرار است نمایندگان در کمیسیون اجتماعی پیشنهادات را بررسی کنند تا طرح برای ورود به صحن علنی مجلس آماده شود.

گودرزی ادامه داد: مصوباتی که جنبه‌ی عمومی دارند و نهادهای مختلفی با موضوع مرتبط هستند، دو شوری اعلام می‌شوند تا نظراتِ این بخش‌ها و پیشنهادات شنیده شود. از طرفی نمایندگان مجلس بیش از سیصد پیشنهاد برای طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت داده بودند که همه‌ی اینها باید با دقت بررسی شود.

این نماینده مجلس درباره زمان احتمالیِ ورود طرح به صحن علنیِ مجلس گفت: احتمالا یک ماهه بررسی‌ها انجام می‌شود و بعد از آن طرح باید به صحن برگردد. کلیات این طرح تصویب شده و جای نگرانی وجود ندارد.

گودرزی در مورد احتمال برگزاریِ آزمون برای تبدیل وضعیتِ نیروها نیز گفت: برای نیروهای فعلی آزمون برگزار نمی‌شود اما افرادی که از این به بعد جذب می‌شوند باید از طریق آگهی و آزمون سراسری جذب شوند.

وی تاکید کرد: اگرچه آزمون برای نیروهای فعلی برگزار نمی‌شود اما تطبیق با گزینش باید صورت گیرد. وقتی قرار است نیرو تبدیل وضعیت شود باید مراحل گزینش را بگذراند. البته در مرحه گزینش، معنایِ عامِ گزینش مدنظر است و منظور گزینش عقیدتی نیست.

گودرزی در پاسخ به این سوال که اگر نیرویی نتواند از گزینش عبور کند چه سرنوشتی پیدا می‌کند، گفت: اگر بعد از گزینش، شرایط فرد با آن شغل تطبیق داده نشود، او به صورت عادلانه در جایی دیگر به کار گرفته می‌شود اما اگر نیرویی از این مرحله عبور نکرد، نمی‌تواند در جایگاهِ فعلی بماند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان تاکید کرد: همه‌ی این مسائلی که گفتم مصوبه‌ی کمیسیون است و احتمال تغییر در آنها وجود دارد؛ یعنی هم در کمیسیون و هم صحن مجلس این مصوبه می‌تواند تغییر کند.

48 دیدگاه

  1. با سلام احترام
    چرا کسی که رابطه داره هیچگونه سواد علمی ندارد باید در قسمت اداری ستاد باشد وکسیکه مدرک کارشناسی ارشد دارد و بخاطر نداشتن هیچگونه بند پ بعنوان یه‌کارگر ساده و نیروی خدماتی کار کند و هر روز تهدید شود اگر مدرکی را روی بقیه مدارکت پیوست کنی اخراج میشوی
    آیا ادامه ادامه تحصیل جرم است فقط برای افراد بی نفوذ ؟؟

  2. با سلام واحترام
    برای خصوص تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی یک اراده قوی از سوی مجلس و دولت نیاز است و با توجه به اقدامات و پیگیری‌های نمایندگان عزم راسخ مجلس برای این اقدام مشاهده می‌شود ولی از آنجائیکه شعار دولت سیزدهم و بویژه رئیس جمهور محترم بر قراری عدالت و حمایت از قشر کم درآمد جامعه میباشد چنین برمی آید که دولتیان در تحقق شعار خود تعلل می‌کنند. من خودم در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد در امور اداری آموزش وپرورش خدمت میکردم در سال۱۳۹۱ با دستور احمدی نژاد و مصوبه هیات دولت بخش عظیمی از نیروهای شرکتی شاغل در ادارات دولتی تبدیل وضعیت شده و استخدام پیمانی شدند. با توجه به‌ وضعیت اقتصادی موجود جامعه و نگرانی‌های کارکنان وکارگران شرکتی و…. اکنون وقت آن رسیده است که دولت ومجلس و شورای نگهبان برای رفع نگرانی‌ها و داشتن امنیت شغلی این قشر از زحمتکشان جامعه بدون تعلل و وقت کشی دست به اقدام عملی نماید و برای هزاران خانواده ی نگران ایرانی قانونی وضع نمایند که هم نگرانی‌ها و هم معیشت نیروهای شرکتی و قرارداد موقت که از بودجه دولت تغذیه میشوند به استخدام رسمی دولت درآمده و حقوق خود را بدون واسطه و بدون پیمانکار از دولت دریافت نمایند. چنانچه بررسی‌های کارشناسانه دولت ومجلس نشان می‌دهد اجرای این طرح هیچ بار مالی برای دولت ندارد و پرداخت‌ها نیز مطابق با قانون و با عدالت صورت خواهد گرفت. تبدیل وضعیت این‌گونه نیروها با هیچ عدالتی منافات نداشته وباعث تضییع حق دیگران هم نبوده ونیست.چون برای جویندگان کار فعلی و آتی اخذ آزمون صورت خواهد گرفت. نیروهای شرکتی بعلت داشتن تعهد وتخصص چندین ساله مشغول کار هستند.

  3. چرا برای ایثارگری ۶ ماه را در نظر گرفتند مگه کسانیکه که ۲ یا ۳ یا ۴ ماه رفتند برای چی رفتند
    در ضمن چرا مسیر ساماندهی کارکنان از تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی چرخید به سمت تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی.این چه عدالتیه که نیروهای قراردادی با سابقه هنوز تبدیل وضعیت نشدند آقای نماینده شعار بسه

  4. بعد از۲۵ سال خدمت صادقانه و مدرک کارشناسی و۱۲ سال سابقه اداری هنوز که هنوزه درمشاغل کارگری مانده وتبدیل وضع نشده ام البته با حقوق ومعیشت پایین خیلی ازهمکارانم با رابطه‌ و ضابطه تبدیل وضع شده اند این همه اجحاف آيا خدا راضیه

  5. چرا تز پمانکترانی دفاع میکنید که سالهاست نیروهای با ساد را بهرعنوان کارگر در شرکت های دولتی مثل بیمه ی ایران به بردگی گرفته. اقای پیمانکاری که نفوذ داری و احیانا بازنشسته ی همین ادارات هستی و با بالایی ها در ارتباطی .یکم انصاف داشته باش.برای ماه خرادا حقوقن یک میلیون و هشتصد واریز شده.کجای این عدالته.مفت خوری بسه.اون دفتر و دستک و نیروهات که در خود شرکت های مفت خور کار میکردن اگر به فکر اونها هم میبودی الان نگران نمیشدی.
    خیلی ناعدلتی و ظلم کردبن شما شرکت های پیمانکاری خودتون پشت میز نشستین و پول یامفت حقوق یک نیروی که در سیستان یا خوزستان به سختی د ادارات و شرکتهتی دولتی کار میکنه رو ۷۵ درصدش رو نوش جان میکنی .و فقط یک ذره از اون حقوق به دست نیروی شرکتی میرسه

  6. با سلام… اینکه بعضی ها نگران پیمانکاران هستند باید عرض کنم که پیمانکاران اگر از نیروهای شرکتی تا حالا سواری می‌گرفتند که دیگه بسه… اگر چنانچه به غیر از سواری گرفتن از نیروهای مظلوم شرکتی کار دیگه ای هم انجام می‌دادند پس من بعد هم کار قبلی را انجام بدهند….. خلاصه بگم که به نظر شما یه پیمانکار بدون اینکه دست به سیاه و سفید بزنه چند ساله میشه میلیاردر….. جای کمی اندیشه؟

  7. مگر شما شاهدنیستید که این طرح خصوصی سازی که بصورت خیلی غیرعلمی وناشیانه بدون برنامه چه بلایی توسط پیمانکاران فرصت طلب سر این ملت آوردن وهیچ مرجعی کوچکترین نظارتی برفعالیت آنها نداشت ویک عده رادرقبال بردن حق حقوق واجحاف ظلم به یک قشرعظیم کارگر کارمند که همه برده خودکرده اند به آنچنان مال ومکنت رسیدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام