اخبار اداری و استخدامی

جزئیات طرح دولت برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان لشکری و کشوری چیست؟

جزئیاتی از طرح دولت برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان کشوری/ پیشنهاد افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان، در یک الگوی جدید به هیئت دولت ارائه شده است.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از تسنیم،‌ پیشنهاد افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان، توسط سازمان اداری و استخدامی به طور مشترک با سازمان برنامه و بودجه کشور با هدف بهبود و کمک به معیشت کارمندان، بازنشستگان کشوری، لشگری و ارتقاء قدرت خرید به دولت ارائه شده است و در روزهای آینده روال قانونی تأیید آن طی خواهد شد.

عادلانه‌سازی پرداخت‌ها، افزایش قدرت خرید و همچنین کمک به حفظ بنیان خانواده در راستای قانون جوانی جمعیت کشور، از اهداف این پیشنهاد عنوان شده است.

الگوی جدید پیشنهادی، اینگونه است که معادل ریالی امتیازاتی که برای کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت با عنوان متناسب‌سازی حقوق به صورت ثابت در احکام کارگزینی در نظر گرفته می‌شود، به حقوق افزوده خواهد شد.

بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی مطابق با جزء ۲ بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور، مشمول این افزایش حقوق خواهند بود.

همچنین در این الگوی پیشنهادی، اجرای ماده ۱۶ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مدنظر قرار گرفته و طبق این ماده قانونی، “کمک هزینه اولاد” و “حق عائله‌مندی” مشمولان ذکر شده، در چهارچوب افزایش سنواتی حقوق و دستمزد به ترتیب به میزان صد درصد(۱۰۰%) و پنجاه درصد(۵۰%) افزایش یابد.

مشمولان این الگوی افزایش حقوق، همه مشمولان ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه خواهند بود، از جمله: همه دستگاه‌های اجرایی شامل قوای سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران اعم از وزارتخانه ها، سازمان ها و مؤسسات و دانشگاه‌ها، شرکت‌های دولتی، مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری دولتی، شرکت‌های بیمه دولتی، مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی، مؤسسات عمومی، بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی، مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان قانون اساسی و غیره.

همچنین روزنامه خراسان در این رابطه نوشت: نکته مهم این‌که طبق اطلاعات اختصاصی اعلام شده به خراسان، با توجه به مشکلات معیشتی کارمندان و بازنشستگان لشکری و کشوری و توجه ویژه دولت به این مسئله پیش‌بینی می‌شود اجرای این الگو در همین امسال مصوب و اجرایی شود، البته این‌که اجرای آن از اواسط سال ۱۴۰۱، شامل معوقات ماه‌های سپری شده از سال هم خواهد شد یا خیر، هنوز مشخص نیست.

146 دیدگاه

  1. تا مادامیکه وولت حقدق همه دستگاههای دولتی مدکور دراین پیشنهاد را همسان سازی عادلانه نکند ، که اقای رییسی قول ان را داده بود ، و رفع تبعیض و بی عدالتی غیر قابل توجیه را نکند ، هر اقدامی در افزایش حقوقها بی گمان باز هم ناعادلانه خواهد بود و ضعیف ضعیفتر و قوی قویتر خواهد شد !! فکر کنم این پیشنهاد را به جای خواسته و وعده اقای رییسی به او تحمیل کرده باشند تا از ان وعده خود بیخیال بشه و بگذره ، بدان تصور که قولش و خواسته اش در قالب همین پیشنهاد اجرایی شده است !! که هرگز اینچنین نخواهد بود !! چقدر خوبه که حزییات این طرح به طور کامل و قابل محاسبه له اطلاع عموم مشمولان ان برسد ، و از صاخب نظران نیز مددگرفته شود تا کاری اساسی و بدور از تبعیض و عادلانه صورت پذیرد . هماهنگی و همسانی حقوقهای همترازان در دستگاههای مختلف مذکور یکی از خواسته های بحق جمعیت حقوق بگیر اعم از کارمند و شاعل و بارنشسته و… است !!

    1. همسانسازی حقوق کارکنان دولت در تمام دستگاههای اجرائی باید انجام شود نه اینکه نظام هماهنگ ی تعداد از دستگاهها باشند ی تعداد هم قوانین مربوط به خودشان اختلاف حقوقی دوبرابری یا چند برابری با نظام هماهنگ دارند

  2. اگر این افزایش هم اعمال بشه با احتساب اون ۱۰ درصدی که اول سال اعمال شد مجموع این دو باز هم به اندازه نصف تورم سالانه نمیشه تورم امسال بین ۴۰ تا ۵۰ درصد بود بر اساس اعلام خود دولت و این افزایش با تورم فوق الذکر فاصله زیادی داره.

  3. با سلام لطفا افزایش ها به نحوی باشد که بانوان مورد تبیض واقع نشوند چون عائله مندی وحق اولاد شامل پرسنل متاهل رسمی وپیمانی نمیشود در ثانی همسر تعدادی از بانوان کارمند دولت نمی باشند وهستند مردان مجردی که باید خانواده تحت تکفل خود را تامین نمایند واز این حق مانند عیدی سال ۱۴۰۰بی بهره اند لطفا لطفا افزایشها را با دید همه جانبه اعمال فرمایید

  4. سلام به خدا قسم اینقدر تورم بالا رفته که این حقوق جوابگوی خرید اقلام ضروری منزل نمی شود بنده 30 سال به صورت شبانه روزی کار کردم و در طول خدمت کلی از حقوقمان بابت صندوق بازنشستگی کسر شده لطفا به ردیفهای دیگر حقوق درصدی اضافه گردد

  5. افزایش معادل امتیازات بصورت ریالی یعنی اینکه این افزایش در سایر فوق العاده ها مثل فوق العاده جذب و فوق العاده ویژه و حتی درحقوق سال آینده تاثیر گذار نخواهد بود کارمندی از این به بعد یعنی گرسنگی فقر چشم به دست دولت داشتن یعنی دستت زیر پوست گردوست دولت چون قدرت دستشه به کمک مجلس خودشون قانون وضع میکنن و افزایش برابر تورم که خودش یه قانون بوده را زیر پا میزارن ای کاش هیچ وقت کارمند نمی شدم یه عمر حق بیمه دادیم به امید روز بازنشستگی که دولت با استثمارگر روی همه صندوق ها سایه انداخته و زندگی و آسایش مون رو به سرقت برده است

  6. با توجه به تورم افسارگسیخته اگر هم این وعده دولت عملی بشه باز دردی رادوا نمی کند چون افزایش قابل توجهی نیست.در ضمن سرعت تورم چنان زیاده که با این حرکت های لاک پشتی نمی توان به جایی رسید.

  7. معمولاهردولت ابتدای خدمت خودش به کارکنان دولت و بازنشستگان سال اول یک خدمتی میکند.امیدوارم این دولت بعدازیکسال به اندازه تورم حقوق هارا افزایش بدهد

  8. دیگه گوشمان پر شده از این وعده های پوچ و توخالی
    واقعا دولت مردان ما نمیدانند بااین حقوق اندک بازنشستگی کاری میشه کرد بنده 35سال برای این دستگاه زحمت کشیدم حالا اینه حقوقم
    من نمیدانم خود حدیث مفصل بخوان

  9. ماکه بچه هامون از سن قانونی مشمول حق اولاد گذشته اند و خانم هستیم و حق عائله مندی نداریم یعنی هیج، کاش آیتمی اضافه میکردن که شامل چیزهایی بود که شامل همه میشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام