اخبار اداری و استخدامی

تصویب طرح جایگزینی فرزندان ایثارگران به جای نیروهای ایثارگر دستگاه ها در کمیسیون اجتماعی

مصوبه کمیسیون اجتماعی برای قابلیت جایگزینی فرزندان ایثارگران به جای نیروهای ایثارگر دستگاه ها

دبیر اول فراکسیون ایثارگران مجلس در تشریح پاسخ کمیسیون اجتماعی مجلس پیرامون طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (یک)، گفت: براساس نظر کمیسیون اجرای این مصوبه به قوت خود باقی است و براساس آن تنها فرزندان ایثارگران، شهدا و جانبازان بالای ۲۵ درصد می توانند جایگزین نیروهای ایثارگری شوند که به هر دلیلی از فعالیت با دستگاه ها منفک می شوند.

علی اکبر بسطامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح جزئیات دستورکار امروز، سه شنبه، اول شهریور) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در این نشست طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (یک) مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این ماده به نحوه بکارگیری فرزندان شهدا، ایثارگران، جانبازان بالای ۲۵ درصد و آزادگان در دستگاه ها اشاره شده بود که به این اشاره دارد که اگر نیروهایی از خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان بالای ۲۵ درصد و آزادگان که در دستگاه ها فعالیت دارند به هر دلیلی از ادامه فعالیت منفک شوند فرزندان ایثارگران جایگزین آن ها خواهند شد.

وی تصریح کرد: دیوان عدالت اداری در این رابطه نظری داده بود که آن را نسخ می کرد، مجدد استفساریه ای در رابطه با اجرای ماده ۴۸ مبنی بر اینکه آیا اجرای آن به قوت خود باقی است یا خیر ارائه شد که نشست امروز کمیسیون اجتماعی بررسی و پاسخ مجلس به آن این بود که اجرای این ماده به قوت خود باقی است.

بیشتر ببینید: متن کامل طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت

عضو ناظر مجلس در شورایعالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کشور خاطرنشان کرد: این یکی از مطالبات اصلی جامعه ایثارگران و فرزندان آن ها بود که به مدت طولانی توسط فراکسیون ایثارگران مجلس پیگیری می شد که در نهایت در نشست امروز کمیسیون اجتماعی تائید شد و مطالبه جامعه ایثارگران برای بکارگیری فرزندان آن ها در دستگاه ها محقق شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: ترویج برنامه های ارزشی کشور در حوزه ایثار و شهادت از دیگر مطالبات مهم جامعه ایثارگران است که مجلس به فراخور مسئولیتی که دارد برای ترویج آن تلاش می کند تا در خصوص قوانین موضوعه کشور چه در بحث تفسیر یا تصویب قوانین به سمتی سوق داده شود که مطالبات خانواده شهدا و ایثارگران تحقق پیدا کند.

دبیر اول فراکسیون ایثارگران مجلس تاکید کرد: براساس مصوبه مجلس دستگاه ها مکلف می شوند که آنچه مدنظر قانونگذار بوده است توسط دولت، نهادها و سازمان هایی که به نحوی از بودجه عمومی کشور استفاده می کنند اجرا کنند و برای مستنکفین از اجرای آن برخورد قانونی در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، مطابق ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت:

«کلیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی و شرکتهای دولتی، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و کلیه سازمانها و شرکتهایی که به نحوی از انحاء از بودجه عمومی دولت استفاده میکنند و نیز کلیه مؤسسات و شرکتهایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است مکلفند یکی از فرزندان کارکنان شهید، جانباز بیست و پنج درصد (۲۵%) و به بالا و آزاده (اعم از شاغل، فوت شده و یا از کار افتاده) را که واجد شرایط عمومی استخدام میباشند علاوه بر سهمیه استخدامی ایثارگران در همان دستگاه استخدام نمایند.»

108 دیدگاه

  1. سربازایی که موقع جنگ در مناطق عملیاتی خدمت کردن چه تکلیفی دارن ؟؟؟؟ و یا اینکه برادران و خواهرانی که نزدیک 20 و 25 سال و یا با همین قرار دادهای شرکتی و معین بازنشسته میشن و شدن بدون حتی یک ریال سنوات پایان خدمت و با کمترین دریافتی طی این 30 و بیشترین کار من به شخصه دو ساله پیگیر ساماندهی نیروهای قرار دادی هستم ولی هر روز یه بهونه ای درمیارن و دو ساله نتونستن یه طرح و تصویب کنن یه روز سازمان امور استخدامی مخالفه یه روز نماینده ها نمیرن سره جلسات و یه روز دولت زیر بار نمیره و تازه اگر هم بخوان تصویب کنن بازم بصورت قرارداد مستقیم تبدیل وضعیت میکنن ، یه دفعه یه طرح رو بطور کامل و بی نقص از ریشه حل کنید و همه رو بصورت یکسان رسمی کنید. تو این آشفته بازار اقتصادی و گرانی بخدا نه کسی میتونه با این حقوقا زندگی کنه و نه مجردی میتونه ازدواج کنه یکم انصاف بخرج بدین….

  2. سلام. دوستان این قانون سالهاست که وجود داشته فقط هیچ سازمانی اجرا نمیکرده. دقت کنید خبر درمورد استفساریه این قانونه که اجرا نمیشده وگرنه چیزی تصویب نشده. شما این قانون رو به خوده بنیاد شهید هم نشون بدید اجراش نمیکنه.

  3. باسلام من سی سال مانده ام که این ۲۵درصدکی رسم کرد که جانبازان ۲۵درصد از کلیه امکانات ایثارگری استفاده کنند ولی جانباز ۲۴.۲۰و..‌درصد هیچ آقا اقانونی تصویب کنید که مثل پلکانی هرکس به اندازه درصدش از قانون ایثارگری استفاده کندیاحدقل هر پنج درصد نه اینکه یک قانون گذاشتین یاصدیاهیچ

  4. باسلام.۶ماه ۱۲روزبسیجی دارم.۵۲روزش قبول کردن چون قعطنامه پذیرفته شدالباقی بعد ازقعطنامه هست در ضمن خدمت سربازی هم ۱۵ماه سپاه داشتم ایا برای کارت ایثار اقدام کنم؟؟ومن االه التوفیق.

  5. باسلام
    چطور ب همین سادگی و راحتی برا ایثارگرا و جانبازان و هفت نسل از این بزرگواران قانون های لازم الاجرا یک شبه مصوب و فرداش ب اجرادرمیاد
    اما چهل و پنج ساله از انقلاب اسلامی میگذره و هنوز نتونستین ی قانون ک تعیین تکلیف کنه،به قول خودتون ۲۷ نوع قرارداد رو و سرو سامون بدین و برای بیچاره هایی ک از نگاه این سیستم چون پدرانشون نه اسیرن و نه آزاده و نه جانباز و به نوعی مسلمان هم نیستن رو یه قانون کلی تصویب کنید
    الان با بیست سال سابقه هنوز قرارداد معین موندیم و فرزندان این عزیزان کمتراز بیست روز اومدن سرکار و تبدیل شدن

      1. باسلام
        رزمندگان داوطلب که یک مقطع تحصیلی ایثارگری تعلق گرفته و بازنشسته شده اند و در سازمان به عنوان ایثارگران شناخته شده‌اند نامی از آنها برده نشده است کسی که دوسال در انواع عملیات ها شرکت کرده دا اصل ۵سال درگیر جنگ بوده با یک نفر دو سال اسیر بوده چه فرقی دارد

  6. ۱۵ ماه جبهه داریم گلوله نخوردیم تقصیر ما نیست که!! تبعیض خوب نیست رزمندگان بالای دوازده ماه جبهه را هم شامل کنید، خدا قوت یا علی

    1. والا ما هم گناهی مرتکب نشدیم
      پدرانمون به هردلیلی نتونستن برن جبهه
      الان من نوعی فرزند شخصی ک نه جانبازی و ایثارگری داره بعد بیست سال بامدرک کارشناسی و حکم شش میلیونی کارمند قرارداد معین هستم
      ما گناهمون چیه

      1. عزیز برادر بالاخره انصاف داشته باشید اون موقع که شما نبودید اما سایر بستگان و خانواده محترم بودند و اگه امثال ما نمیرفتن جبهه معلوم نبود چی سر مملکت میامد حالا حداقل کاری که میدانستن برای ما بکنن همینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام