اخبار اداری و استخدامی

افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان مورد پذیرش دولت‌مردان بوده و قطعی است

سخنگوی دولت: افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان مورد پذیرش دولت‌مردان است، حقوق‌ بازنشستگان دولتی افزایش می‌یابد/ نقدینگی در دولت قبل ۸ برابر شد

سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت سیزدهم گفت: طی هشت سال منتهی به شهریور ۱۴۰۰ حجم نقدینگی در کشور هشت برابر شد یعنی از ۴۶۰ هزار میلیارد تومان به بیش از چهار هزار هزار میلیارد تومان رسید.

به‌گزارش شناسنامه قانون به نقل از تسنیم، علی بهادری جهرمی پیش از ظهر امروز در حاشیه سفر به استان مرکزی در اراک و در جمع خبرنگاران با اشاره به گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دولت و شهدای گلگون کفن ترور در کشور اظهار داشت: کشور ما یکی از کشورهایی است که قربانی تروریست بوده به طوری که شهدای دولت از همین شهدای ترور بوده و امسال به مناسبت هفته دولت که سالگرد شهادت شهیدان رجایی و شهید باهنر است هیئت دولت در ایام هفته دولت تصمیم گرفت در راستای سیاست در میان مردم بودن و گفت‌وگو و تعامل دوسویه با مردم همه اعضای هیئت دولت در طول این هفته هرکدام حداقل دو استان را سفر کنند و از نزدیک نکات و مشکلات را بشنوند و ببینند و همفکری با مدیران و مسئولان استان داشته باشند و بتوانند انتقال دهنده مسائل و مشکلات استان در مجموعه هیئت دولت باشند.

وی افزود: امیدواریم هفته دولت بهانه‌ای باشد برای اینکه هم مسائل استان‌ها و شهرستان‌ها با سرعت بیشتر در تهران قابلیت پیگیری داشته باشد و هم تعامل دوسویه میان مردم و دولت و مسئولانی که در سطح هیئت وزیران تصمیم‌گیری می‌کنند صورت گیرد و هم مشکلات و مفاهیم به صورت عینی درک شود و امکان انتقال پیام نگاه دولت به مردم بیشتر وجود داشته باشد.

سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت سیزدهم تصریح کرد: توفیقی برای ما ایجاد شد تا در استان بزرگ معنوی و مفاخر پرور استان مرکزی در حضور استاندار محترم استان حضور پیدا کنیم، خدارو شکر ظرفیت‌های صنعتی و کشاورزی بسیاری در استان مرکزی وجود دارد و در راس اینها ظرفیت سرمایه انسانی گسترده‌ای از مفاخر بزرگی که در ذهن همه ما وجود دارد در این استان شکوفا شده‌اند و خدماتی را در سطح ملی و ببن‌المللی داشتند.

بهادری جهرمی عنوان کرد: امیدواریم که دولت با حمایت جدی‌تر از ظرفیت‌های نخبگانی و نیروی انسانی مناطق مختلف در جهت حل مسائل این کشور و مرز و بوم هرچه بیشتر و بهتر فعال‌تر پویا باشد و بهره‌مند شود.

وی بیان کرد: طی هشت سال منتهی به شهریور ۱۴۰۰ حجم نقدینگی در کشور هشت برابر شد یعنی از ۴۶۰ هزار میلیارد تومان به بیش از چهار هزار هزار میلیارد تومان رسید و این حجم نقدینگی تورم زیادی را به وجود آورده که این تورم مستمر وجود دارد چراکه این نقدینگی وجود خارجی دارد و تا زمانی که نتوان نقدینگی را هدایت کرد و به سمت رشد اقتصادی جهتش داد رشد این تورم وجود دارد و تورمی که استمرار پیدا کرده سبب می‌شود قدرت خرید مردم و بازنشستگان کاهش پیدا کند.

سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت سیزدهم ادامه داد: خدا را شاکریم در حوزه بازنشستگان تامین اجتماعی همچنین کارمندانی که حداقل بگیر بودند چه در حوزه کارمندان و چه در حوزه کارگران افزایش ۵۷ درصدی اتفاق افتاد که این افزایش حقوق بی‌سابقه بود و بیشتر از میزان تورم بود و به نوعی می‌تواند جبران کننده بخشی از فشاری باشد که تورم در سه الی چهار سال اخیر به مردم وارد کرده است.

بهادری جهرمی اضافه کرد: جبران هزینه‌های زندگی برای سایر سطوح کارمندان کمتر اتفاق افتاده بود که اخیرا سازمان اداری استخدامی و سازمان برنامه و بودجه در خصوص فرمتی به توافق رسیدند به جهت اینکه به میزانی بتوانند تعدیل کنند و افزایش حقوقی را برای کارمندان و بازنشستگان داشته باشند ولی جزئیات این توافق هنوز نهایی نشده و در جلسات هیئت دولت و جلسات ستاد هماهنگی اقتصادی در حال بحث است.

وی خاطرنشان کرد: اصل اینکه کمکی در سقف منابع شود مورد پذیرش همه دولت مردان است بنابراین افزایش حقوق صورت می‌گیرد ولی اینکه منابع چگونه تامین شود مشخص نیست و این افزایش حقوق نباید منجر به افزایش تورم شود چون اگر افزایش حقوق داشته باشیم ولی به واسطه خلق پول افزایش داشته باشد مانند سیستم و روال و فرایند معیوب گذشته می‌شود که با خلق پول تورمی ایجاد می‌کنیم که این افزایش حقوق مستهلک می‌شود و عملا افزایش حقوقی ایجاد نشده است.

سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت سیزدهم عنوان کرد: بنابراین باید چکش‌کاری صورت گیرد و میزان افزایش حقوق به گونه‌ای باشد که تورم‌زا نباشد و منابع آن پیش‌بینی شود و در کوتاه مدت بتواند به جمع‌بندی نهایی برسد و خبرخوشی برای کارمندان و بازنشستگان لشکری و کشوری باشد.

بهادری جهرمی بیان کرد: مهمترین دستاورد دولت در میان مردن بودن و برداشتن فاصله بین مردم و دولت که ما با پشت میز نشستن این فاصله را حس نکنیم و در دل مردم و در میان مردم و در کوچه خیابان‌های کشور چه می‌گذرد و از سوی دیگر مردم مشکلات و مسائل کشور را احساس نکنند که این یکی از معضلات اساسی ما در دوره‌های گذشته بود که خداروشکر این دولت با جهت‌گیری جدی و گفتمانی که برای دولت حاکم است و خود را متعلق به مردم می‌داند و مردم را حاکمان اصلی کشور می‌داند تا حدودی بطرف شده البته این مسیر باید مستمر و همچنین از سوی همه مقامات با جدیت پیش‌رود تا حلال مشکلات مردم کشور باشد چراکه اگر مردم میدان‌دار امور باشند به طور حتم مشکلات حل می‌شود.

وی تصریح کرد: البته از دستاوردهای حوزه سلامت به ویژه کاهش چشم‌گیر فوتی‌های کرونایی که در شهریور ۱۴۰۰ با آمار فوتی ۷۰۰ هزار نفر در روز مواجه بودیم که از اینگونه مواهب الهی نباید غافل باشیم که آن هم نتیجه با هم بودن و در کنار هم بودن و حضور مردم در صحنه است که اگر مردم از تزریق واکسن استقبال نمی‌کردند و با سیاست‌های دولت همکاری و همیاری نداشتند به طور قطع این دستاوردها محقق نمی‌شد.

118 دیدگاه

  1. با سلام خداییش به ما بازنشستگان شهریور ۱۴۰۰ ظلم هست که علی الحساب به همه دادید به ما هیچ پس همسان سازی کنید حقوق ما رو با شاغلین پاداش ما چی شد ؟ پس از یک سال انتظار؟!

  2. خدایی افزایش به حق حقوق بازنشستگان کشوری میشه خلق تورم اما افزایش وملیاردی خودتون خیر آخه مگر شما مسلمان نیستید میرکاظمی فقط فکر جیب خودشه البته مقصر اصلی ضعیف بودن مجلس شورای اسلامی است که دولت اینگونه مخالف بازنشستگان کشوری شده..پس عدالت کجاست. اگر راست می‌گوید بیائید با حقوق زیر۹هیلیون زندگی کن..خندداره است. اگر وضعیت خودتون نگاه می‌کردید..پس تورم فقط برای بازنشستگان کشوری ایجاد می‌شود..خودتون چی

    1. سلام؛ بازنشسته تامین اجتماعی و بانک‌ها 25 میلیون تومان حقوق می گیرند َ در حالیکه ممکنه 1واحد دانشگاهی هم پاس نکرده باشند ُ؛ اما بازنشستگی آموزش و پرورش 8یا 9 میلیون؛ با لیسانس و فوق لیسانس این عدالت در پرداخت کجاست؟

    1. اگر در کشور ما مجلس شورای اسلامی قوی داشتیم خوب بود متأسفانه مجلس ضعیف است که‌ دولت و میرکاظمی خنجر از رو بستن برای بازنشستگان کشوری و لشکری..جناب رئیسی دولت شما داره بازنشستگان درفقربلکه زیر فقر نگاه می‌دارد.. عدالت داشته باشید…

  3. فلافل 5 هزار تومنی شده 50 هزار یعنی ده برابر گران‌تر شده اونوقت شما آقایان می‌گویید با افزایش 57 درصد از تورم پیشی گرفتیم واقعا خواب تشریف دارین تو غار اصحاب کهف قیمت‌ها دستتون نیست بزرگواران تورم 1000درصد شده حتی 100درصد هم نیست 100درصد یعنی دو برابر افزایش قیمت ما ده برابر افزایش داشتیم در طی دو سه سال اخیر دلار 3000تومنی رسید به 30هزار تومن یعنی فاجعه اونوقت شما میفرمایین با ده بیست درصد افزایش حقوق زندگی کنید حتی اگر حقوقها 100درصد هم افزایش پیدا کنند باز کارمند و حقوق بگیر بدبخت هشت‌ش گرو نهش

  4. جناب آقای جهرمی خداوکیلی برای شما پیش آمده که مثلاازسراجباریاغیره قولی به فرزندخودداده باشیدکه نتوانیدآن رابرآورده کنیدوبه همین خاطرباتانی وآرام آرام به منزل نزدیک تافرزندتان خواب باشدوشمارادرمنگنه قرارندهد اینکمثال خوبش بودجناب جهرمی شده که شماشب عیدازلباس سال قبل استفاده ولی فرزندتان، نوپوش باشدبخداساعتی درنگ دراین موردجایزنیست ازهم اکنون (چشمان میلیونی بازنشستگان بعدازخدابه شمادوخته شده تاانشالله مرادی حاصل گردد

  5. من نمیدونم چرا یک خانوم مستمری بگیر که شوهر هم داره چرا باید حقوقش بیشتر از منی که بازنشسته ی کشوری هستم بیشتر افزایش پیدا کنه بعد منی که سرپرست خانوار هستم باید 10 درصد اضاف بشه لطفا بررسی کنید.

  6. حقوق بازنشسته زحمتی که ۳۰سال بابت آن متحمل شده صدقه نیست که دولت بذل و بخشش نمایدوبخاطراینکه پول خودش راپس از۳۰سال رنج ومشقت پرداخت می کندبیایندیارانه آن راقطع نمایند این است از دولت عدالت محورومردمی وانقلابی ؟درشعارحرف دهن پرکنی هست .

  7. اخه چرا حقوق کارمندان جهاد کشاورزی اینقدر پایینه ؟ مگر نه اینکه وزارت موصوف غذای کشور رو تامین می کنه ؟ پس چرا اینقدر کارمند هاش در فقرن ؟ آقای وزیر شما چرا فکر بچه ها نیستید ؟ آخه دیگه همکاراتونو لگد مال نکنید ؟ همه دارن با آبرو در فقر زندگی میکنند . آخه چرا؟؟؟آقای وزیر اولویت شما سنجش حقوق کارمنداتونه با دیگر کارمند های دولت .

    1. عزیز دل هردستگاه دولتی خدمت خاص خودش داره.یکی تلمین غذا.یکی انرژی ودیگری خدمات دیگر…اما بغیراز قوه قضائیه ووزارت نفت همه ی دستگاههای دولتی حقوقشان کمه…

    2. بعد 13سال از کارگری به رسمی قطعی تبدیل شدم فکر کردم شاخ غول و شکوندم با مدرک لیسانس عمران حقوق دریافتیم شد 9500
      در صورتی که با حکم قبلیم الان 18تومن میشد حقوقم!!!
      همکارم با مدرک کلاس 8راهنمایی روبروم نشسته 17 گرفته این ماه
      سر ما کارمندارو بریدن خدایا خودت از شرمندگی زن و بچمون در بیارمون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام