کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان تا ۲۰ درصد به صورت پلکانی معکوس

افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان تا ۲۰ درصد به صورت پلکانی معکوس

شناسنامه قانون- سخنگوی دولت از لایحه دولت برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان خبر داد و توضیحاتی در این باره ارائه کرد.

به گزارش شناسنامه قانون، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در گفت‌وگو با خبر ۱۴ سیما، درباره لایحه دولت برای افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان اظهار داشت: این لایحه به‌منظور متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری در جلسه ۶ مهرماه جاری به تصویب دولت رسیده و با دو فوریت به مجلس تقدیم شده است.

وی افزود: پیشنهاد ما این است چون در قانون بودجه ۱۴۰۱ سقفی برای افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری در نظر گرفته شده بود، مجوزی برای میزان افزایش حقوق در اختیار دولت باشد که از ابتدای شهریورماه و یا زمانی که مجلس تعیین کند، انجام بگیرد؛ که البته پیشنهاد ما افزایش از شهریورماه بوده است.

افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان تا ۲۰ درصد به صورت پلکانی معکوس

سخنگوی دولت با بیان اینکه این لایحه هفت بند دارد و به حوزه‌های مختلفی پرداخته است، تصریح کرد: میزان این افزایش برای کارکنان دولت، به صورت پلکانی است و برای حقوق‌بگیرانِ پایین از ۲۰ درصد است و هرچه بالاتر برود، این درصد کاهش می‌یابد تا به سمت عدالت در پرداخت‌ها حرکت کنیم. همچنین در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت درباره حق عائله‌مندی و کمک‌هزینه اولاد نیز پیشنهاد شده تا افزایش یابد.

بهادری جهرمی گفت: لایحه دولت و پیشنهاد ما این است که این افزایش‌ها از ابتدای شهریورماه انجام بگیرد ولی باید دید مجلس شورای اسلامی با کلیات یا جزئیات آن موافقت می‌کند یا نه؟ و اینکه مورد تأیید شورای نگهبان قرار می‌گیرد یا نه؟ ولی اگر پیشنهاد دولت مصوب شود از ابتدای شهریورماه اعمال خواهد شد.

مشاهده جزئیات کامل لایحه

صفحات رسمی شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

49 دیدگاه

  1. تاکجاافزایش؟ دارید به عرش والا می رسید! نمی خوادهی ازریشش بکنیدبزنیدجای سبیلش! هرچه به قول خودتون حقوق روافزایش بدهید ازاون طرف اجناس روگرونتر می کنید، تازه دنده معکوس هم نداره وهمه چی میره بالا! بسه بی کفایتی!

  2. آقا اینقدر ناسپاس و ناشکر نباشید ..

    یه بار هم بگید دستشون درد نکنه و الهی شکر …

    شکر نعمت نعمتت افزون کند
    کفر، نعمت از کَفَت بیرون کند

    خدا ناظر بر ذهن و فکر ماست ..
    دولت هزینه های بسیار زیادی داره اونم تو این شرایط اقتصادی و تحریم ..

    ضمن اینکه خوب اول سال هم درصدی اضافه شده بود به حقوق‌ها ..

    اگر این افزایش جدید اعمال بشه اولین بار هست که در کشور در یک سال دوبار افزایش حقوق داشته ایم…
    .

  3. سلام چرا برای نیروهای قراردادی کاری نمیکنید چرا تبدیل وضعیت نمیشن کم کم داریم بازنشسته میشویم حقوقمان همیشه کمتر از نیروهای استخدام رسمی هست اصلا برابری حقوق اتفاق نمی‌افتد .

  4. این کارمندان دولت شامل چه قشری هستند ؟

    نیروهای وابسته به دولت یا همه کارمندان ؟

    این افزایش فرهنگیان را هم شامل میشود یا اونا کارمندان دولت نیستند ؟

    1. این عدالت در پرداخت نیست که حقوق پایین ۲۰ درصد و حقوق که بالاتر می رود کمتر اضافه شود اتفاقا روش پلکانی عین ظلم است و اجحاف در حق دیگر اقشار هست .

  5. یک۳۸درصدویک ۵۷درصدبعلاوه ۵۱۵هزارتومان به تامین اجتماعی اضافه شدالبته باضافه ۱۰درصدی که به همه تعلق گرفت ماها گفتیم خدا را شکر بیشتر از اینها هم به انها بدهند حقشان هست.ولی امروز که این مصوبه هییت دولت رسانه ای شد حضرات تامین اجتماعی اظهار نگرانی کردند بماند که هنوز این مصوبه از فیلتر مجلسیان وشورای نگهبان ردنشده .کمی باسخاوت باشیدوبرای همنوع خود بهترینها را طلب کنیدتا خداوند هم در عوض بهترین وبیشترینها را به شما عنایت کند

    1. دقیقا متاسفانه ملت ایران چرا پیشرفت نمی کنند بعلت این تنگ نظری ها هست همیشه می‌خواهند خودشان بالاتر از دیگران باشند .حضرات تامین اجتماعی هرساله بجز افزایش سنواتی که به همه تعلق می گیرد یک مبلغ ثابت هم به آنها اضافه می‌شود و در سال ۹۹ که حقوقشان از ۴۰۰۰۰۰هزار تومان تا یک میلیون چهارصد هزار تومان به تمام سطوح با توجه به مدرک تحصیلی و سنوات خدمت افزایش یافت در حالیکه درسال ۹۹ متاسفانه برای کشوری ها کسانی که حقوقشان از ۷ میلیون به بالا بود ریالی افزایش نیافت و امسال هم برای اینان در کل ۴۵ درصد افزایش،یافته باز هم می گویند کشوری ها بیشتر است در حالیکه یک دیپلم غیر حداقل بگیر تامین اجتماعی تقریبادوبرابر یک دکتری بازنشسته کشوری حقوق دریافت میکند

  6. طاقت نیاوردن دوماه تامین اجتماعی همپای اوناحقوق بگیره.بلافاصله حقوق اونارواضافه کردن که همیشه بالاترازتامین اجتماعی بگیرن

  7. بنده بازنشسته خدمات کشوری هستم با سی سال سابقه خدمت ششمیلیون دریافتی دارم با مصیبت زندگی خود راسپری مینمایم عرصه برایما بسیار تنگ است در حال حاظر اگر پانزده میلیون باشد می توان نفسی تازه کشید ودر مقابل عائله شرمنده نباشیم

    1. چرا بصورت پلکانی وقتی فردی که در زمان اشتغال حقوقش بالاتر بود کسور و بیمه بیشتر پرداخت کرده است حالا کسی که با حقوق کمتر افزایش بیشتری نسبت به آنها داشته باشد این عین ظلم است اگر افزایشی صورت می گیرد باید برای تمام سطوح یکسان باشد نه بصورت پلکانی .به صورت پلکانی یعنی دست د جیب کسی که کسور بیشتری پرداخت کرده بردارید و به جیب کسی که کسورکمتری پرداخت بریزید . در این چند سال هم همین ظلم و ستم را روا کردید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام