اخبار اداری و استخدامی

فرمول جدید پیشنهادی افزایش حقوق ۱۴۰۲ بر اساس بهره وری چیست؟

رئیس سازمان اداری: فرمول جدید افزایش حقوق ۱۴۰۲ بر اساس بهره وری در دست بررسی است

رئیس سازمان اداری و استخدامی اعلام کرد که هنوز میزان افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان در لایحه بودجه نهایی نشده اما فرمول جدیدی برای این کار پیشنهاد شده و در حال بحث و بررسی است تا بتوانیم بر اساس بهره‌وری دستگاه و نیروی انسانی، حقوق‌ها را افزایش دهیم

رئیس سازمان اداری و استخدامی اعلام کرد که هنوز میزان افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان در لایحه بودجه نهایی نشده اما فرمول جدیدی برای این کار پیشنهاد شده و در حال بحث و بررسی است تا بتوانیم بر اساس بهره‌وری دستگاه و نیروی انسانی، حقوق‌ها را افزایش دهیم.

میثم لطیفی درباره آخرین وضعیت افزایش حقوق و تاثیر بهره‌وری در این زمینه در لایحه بودجه ۱۴۰۲ اظهار کرد: پیشنهادی در این زمینه مطرح شد و بر این اساس قرار بود دستورالعملی با همکاری سازمان برنامه و بودجه و سازمان ملی بهره وری پیشنهاد داده شود تا با کمک دستگاه‌های متولی، این کار انجام شود.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور روی افزایش حقوق و دستمزد بر اساس بهره‌وری تاکید بسیاری دارد، افزود: البته این دستورالعمل دارای سه بخش بوده و هنوز تصویب نشده است، چرا که در دولت در حال نهایی شدن است. بر اساس این پیشنهاد قرار است بخشی از افزایش حقوق در سال آینده به صورت درصدی باشد، بخشی از آن به صورت عدد ثابت و بخش دیگر نیز تابع بهره‌وری خواهد بود.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: بخشی از ارزیابی بهره‌وری در این زمینه به بهره وری دستگاه بر می‌گردد که کلیت آن دستگاه را نشان خواهد داد و دوم به بهره وری افراد مربوط می‌شود و می توان از ترکیب آن‌ها و بر اساس ارزیابی عملکردشان بخشی از جبران خدمات را موکول به این مسئله کنیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی در پاسخ به سوالی درباره اینکه افزایش ۲۰ درصدی حقوق در لایحه بودجه سال آینده نهایی و تصویب شده است یا خیر؟ گفت: هنوز چیزی تصویب نشده و در حال بحث بررسی در دولت است، چرا که باید در ابتدا منابع درآمدی دولت بررسی شود. بنابراین هنوز چیزی در لایحه تایید نهایی نشده است. اما مسئله اصلی این است که تصمیمات دولت منجر به تورم نشود.

مطلب مرتبط:

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

روبیکا: https://rubika.ir/shenasname
ایتا: eitaa.com/Shenasname
بله: https://ble.ir/Shenasname
سروش: splus.ir/Shenasname

50 دیدگاه

  1. با این افزایش حقوق ها و تورم موجود در آینده ای نه چندان دور خیلی از متخصصین شاغل رو دستگاههای اجرایی کلا قید مستخدم دولتی را خواهند زد و در بخش خصوصی مشغول خواهند شد. به ویژه در سازمان های تخصصی.

  2. سال گذشته به واسطه افزایش ۱۰ درصدی حقوق و تورم رسمی ۴۰ درصدی و غیر رسمی بالای ۱۰۰ درصد بیشتر حقوق کارمندان دود شد رفت هوا، امسال اگر واقعا مجددا این اتفاق بیوفته دیگه خودمون نابود میشیم.

    در ضمن در سیستم رابطه محور اگر آیتم بهره وری شخص به شخص تعریف شود، فقط یک منشا فساد دیگر ایجاد خواهد شد.

  3. با سلام خدمت شما باید عرض کنم که نا عدالتی خیلی زیاد هست چه از نظر مدرک چه از نظر کارآیی تا کی باید این چیزا وجود داشته باشه کار رو کسی کنه ولی اون کسی که کار نمیکنه5 میلیون حقوق بیشتر میگیره کارگری ولی آتش نشان کارمند کم

    1. اگر براساس بهره وری باشد۸۰٪کارمندان دولت اضافه اندچون در روزهر کارمند۱۵دقیقه کارمفید انجام میدهد

  4. اگر تعیین میزان بهره وری کارمندان به مدیران واگذار گردد در عمل این قانون دستخوش حب و بغض و سلایق مدیران خواهد شد و عملا عدالت را ازبین خواهد برد

  5. به نظر من رؤسای ادارات بهره وری را با عدالت اجرا نمی‌کنند همانطور که اضافه کاری ها با عدالت نیست، هر کدام از کارکنان در پیش رئیس خودشیرینی می‌کند و بقول معروف پاچه خواری می‌کند همیشه اضافه کاری آن فرد آخرین سقف اضافه کاری را می‌گیرد و کسانی که واقعاً در کار خودشان دقت لازم را دارند و به نحو احسن کار میکنند و زیاد به دورور رئیس نمی پلکند کمترین اضافه کاری را دریافت می کنند اگر حقوق را هم بطور بهره وری انجام بدهید و در اختیار مدیر و رئیس باشد بیشترین حقوق را پاچه خواران می‌گیرند.

    1. با سلام
      بدترین روش تو این سیستم اداری همین بهره وری است. یعنی سلیقه ای رفتار کردن مدیران . به بعضی ها که خوششون میاد خوب پرداخت میشه مابقی هیچ و انگیزه ای برا بقیه نمیمونه.

  6. سلام
    یک موضوعی را میخواستم عنوان کنم این که نیروهای شرکتی و حجمی الان به مدت ۱۰ الی ۱۲ سال که خیلی فشار و تبعیض در مجموعه های دولتی را تحمل میکنن و تمام کار فیزیکی را در این مجموعه ها روی دوش این نفرات هست و موقع حقوق و مزایا و پاداش که میرسه پتکی به نام شرکتی را بلند میکنن و میگن که شما شرکتی هستین و به شما تعلق نمیگیره این چنین رفتاری در یک کشور مسلمان و اسلامی که دم از عدالت امام علی (ع) می‌زنیم درست نیست و باید اصلاح بشه

  7. بله بهره وری یعنی ابزاری در دست مدیران تا هر چه دلشون خواست به اسم بهره وری بدهند به دور و بریهای خودشون. زمانی ارزش داره که مدیر مدیر باشه و عادل.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام