اخبار اداری و استخدامی

افزایش حقوق ۱۴۰۲ به میزان ۲۰ درصد در کمیسیون تلفیق/ افزایش حداقل دریافتی نسبت به لایحه دولت

افزایش حقوق ۱۴۰۲ به میزان ۲۰ درصد در کمیسیون تلفیق/ افزایش حداقل دریافتی نسبت به لایحه دولت

شناسنامه قانون- سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ مصوبه شیفت سوم این کمیسیون را در خصوص میزان افزایش حقوق ها تشریح کرد.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از خبرگزاری خانه ملت، رحیم زارع با اشاره به تعیین تکلیف تبصره ۱۲ لایحه بودجه سال آینده که به موضوع حقوق و دستمزد کارمندان دولت و بازنشستگان اختصاص دارد، گفت: بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق، در سال آینده حقوق گروه های مختلف حقوق بگیر به میزان ۲۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش می یابد.

وی ادامه داد:براساس این مصوبه حداقل حکم کارگزینی سال ۱۴۰۲ حقوق بگیران معادل ۱.۲ برابر حداقل حکم کارگزینی حقوق بگیران سال ۱۴۰۱ موضوع جزء ۱ بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با اعمال امتیازات جز یک قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری خواهد بود.

زارع گفت: همچنین حقوق بازنشستگان وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه اجرایی نیز مشابه کارمندان به میزان ۲۰ درصد نسبت به آخرین حکم حقوق سال ۱۴۰۱ افزایش می یابد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت:در ادامه افزایش بیش از ۷ برابری متوسط حقوق سربازان طی ۲ سال گذشته توسط مجلس یازدهم، بر اساس پیشنهادی در کمیسیون تلفیق، حقوق سربازان وظیفه برای سال آینده نیز افزایش یافت.

وی ادامه داد:کمیسیون تلفیق در جریان بررسی تبصره ۱۲ بودجه سال ۱۴۰۲ که به مبحث حقوق و دستمزد در سال آتی اشاره دارد، درباره حقوق سربازان وظیفه، در سال آتی موضوع را تعیین تکلیف کرد که بر این بر اساس، حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق غیر عملیاتی ۶۰ درصد حداقل دریافتی پایور، ۴۸ میلیون ریال، حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق عملیاتی معادل ۷۵ درصد حداقل دریافتی پایور، ۶۰ میلیون ریال و حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه متاهل بدون فرزند معادل ۹۰ درصد حداقل دریافتی پایور، ۷۲ میلیون ریال تعیین شد.

زارع گفت: کمیسیون همچنین تاکید کرد که دستورالعمل این بند با توجه به تحصیلات، درجات و تعداد فرزندان آن توسط ستاد کل نیروهای مسلح تهیه می شود.

گفتنی است؛ مجلس یازدهم در قوانین بودجه سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نیز حقوق سربازان را مجموعا بیش از ۷ برابر افزایش داده است.

بر اساس این گزارش؛ مصوبات کمیسیون تلفیق برای نهایی شدن باید در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان رسیده و سپس از سوی شورای نگهبان نیز تایید شود.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

20 دیدگاه

  1. سلام و احترام به همه عزیزان بنده کارمند و کارشناس حقوقی 26 سال خدمت با 2 مدرک لیسانس و 3 مدرک فوق لیسانس و دانشجوی انصرافی دکترا در یکی از دستگاه ها هستم هبچ گونه قصد و غرضی یا نشان دادن مدارکم ندارم .اما لازم می دانم چند نکته را در خصوص حقوق و مزایای کارکنان سه قوه عرض کنم ضمن اینکه قصد توهین یا یا فرد خاصی مد نظر نیست اول اینکه هر کس می خواهد در این زمینه اظهار نظر کند باید متخصص و کاردان و صاحب اثر و تجربیات در حقوق اداری باشد متاسفانه اکثر مسؤلین کشور در سه قوه چون مدیر متخصص امور اداری و مالی و حقوقی نیستند لذا از قوانین حقوق و دستمزد بی اطلاع هستند و خود مانع اجرای قوانین و موجب انحراف آن می شوند .دوم اینکه در نظام ما از رژیم گذشته تا کنون قوانین مثبتی هم وجود دارند که به قلم حقوق دانان و متخصصین امور اداری نگارش یافته اند که متاسفانه شرایط و ضوابط خاص پرداخت حقوق و مزایا در آنها دقیقا رعایت شده و بایستی با لحاظ آنها و توسط متخصصین مربوطه قوانین و مصوبات جدید نگارش شوند. سوم اینکه چون اکثریت تصمیم گیرندگان به نوعی کارمند هستند اما متخصص امور اداری نیستند لذا هر سال از شش ماهه دوم شروع به اظهار نظر می نمایند و می دانند که چوبش را با باطوم تورم و گرانی کارمندان خواهند خورد چون خودشان تامین هستند چهارم اینکه ظاهرا مملکت ما مشکل خاصی به غیر از حقوق و مزایای کارمندان ندارد و بایستی در سطح سران قوا هم مطرح شود . پنجم اینکه این مسؤلین متاسفانه در برخورد با حقوق و مزایای کارکنان به نظر می رسد عدالت و شرایط و ضوابط ارتقا کارمندان را در نظر نمی گیرند و تصمیم آنها غیرمنطقی است مثلاً 20 درصد به حقوق همه اضافه کنند این بدعت غلطی است که هر سال شاهد آنیم. در قوانین قبلی اینطور است که بر حسب لحاظ شرایط و ضوابط باید جذب و خدمت و ارتقا یابد حقوق و مزایای او هم با در نظر گرفتن تمام معیارها افزایش یابد نه فله ای. منظور اینکه هر کارمند هر چه استحقاق و لیاقت آن پست و شایستگی و مدرک تحصیلی و تجربیات و حساسیت شغلی را دارد به نسبت آن حقوق و مزایا دریافت کند . خلاصه به کارمندان عزیز عرض می کنم این رویه بدعت غلط و انحراف از قانون است مثلاً شاید کارمندی استحقاق 50% و یکی هم استحقاق 20% را داشته باشند. سوال مبنا و استناد مسؤلین برای تعیین درصد چیست اگر با نرخ تورم است طبق آمار خودشان در قانون بودجه سال 1402 میزان تورم را 40 درصد لحاظ کرده آن اگرچه تورم غیر رسمی 62% است اگر بر اساس معیار سال گذشته هست باز هم غلط است اگر معیار تامین و پرداخت بودجه است به کارمند ربطی ندارد نمی شود برای حقوق مکتسبه کارمندان شرایط غیر قانونی و تحمیلی وضع کرد. این شد حق الناس که خداوند می فرمایید از هر چه گذشت کنم از حق الناس نخواهم گذشت مگر در این دنیا رضایت کارمندان اخذ شود . وقت تمام شد ولی حکایت باقی است از اینکه وقت شما را گرفتم و مطلب طولانی شد پوزش می طلبم .

  2. میگویند که دولت اگر حقوقها را بیشتر کند دچار کسری بودجه و مجبور به چاپ اسکناس و تورم بیشتر میشود والله مسئولین و نمایندگان دزدی نکنند ریخت و پاش دولتها دچار کسری بودجه نمیشن چه دلیلی دارد آقایان و خانمهای مسئول در سمت خود مثلآ خودرو از کارخانه به قیمت کارخانه میگیرن زیر پای خانواده نا مبارکشان میاندازند سپس هزینه این رانت به کارخانه تحمیل و سپس کارخانه برای جبران این پاچه خواری که دچار معضل شده دست در جیب مردم میکنند وقتی سازمان بازرسی خود فساد میکند درد را به کی باید گفت لعنت خدا بر شما و مظلوم خون شهدا

  3. ابتدا سال92 یک کارمند تازه استخدام شده،با حقوق خود می توانست یک سکه کامل همراه با ربع سکه بهار آزادی خریداری کند اما هم اکنون همان کارمند باید 15میلیون روی حقوق خود بگذارد تا یک سکه کامل خریداری کند. حال ببینید وضعیت و روزگار معیشت مردم به کجا رسیده است!

  4. تورم ۴۸درصد آنوقت افزایش حقوق ۲۰ درصد پس خدا کجای فکر و سیاست شماست .می‌گفتید قبلی‌ها سفره مردم رو کوچک کردند والله شما سفره مردم را کلا جمع کردید.پس کجاست عدالتی که از زبان شما نمی افتاد والله من کارمند به خدا قسم شبانه روز یه وعده غذا به زور میخورم توانم نمی‌رسه.جواب دل گرسنه بچه های من و بچه های مردم رو چه کسی باید بدهد.بترسید از آخرتی که دارید

    1. هر و دو تابع قانون خودشان هستند مثلا فوق العاده ویژه شامل کارگران نمی‌شود و عیدی کارگری فرق می‌کند کارگران یک بار در سال افزایش دارن اما کارمندان نه بندهای دو قلو و … رو کارگران ندارن و همچنین آیتم‌های ار کارگران که کارمندان ندارند و مبنای محاسبه درصد حقوق کارگران شورای کار است و نه مجلس و دولت

  5. ما رفتیم مجانی سربازی کردیم .. اما حالا سرباز صفر از من بازنشسته ۳۵ سال خدمت بیشتر میگیرد واقعا جل الخالق !؟

    1. در لایحه ترمیم حقوق نمایندگان مجلس فوق العاده ویژه۳۵درصد را به بهانه از کارمندان حذف و ب نام خودشان ب عنوان فوق العاده جهش علمی ثبت کردند .و قول دادند ک در بودجه ۴۰۲ فوق العاده ویژه۵۰درصد رابیاورند.
      چرا بعضی کارمندان دولت فوق العاده ویژه۵۰درصد دارند ولی بعضی حتی۳۵درصد ندارند.
      این بی عدالتی ب پای نمایندگان است ک حق خوری وظلم ب کارمندان دولت کردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام