آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

وزیر کار: از هفته آتی باید جلسات شورای عالی کار برای دستمزد ۱۴۰۳ برگزار شود

وزیر کار: حداقل حقوق و دستمزد کارگران را دولت تعیین نمی‌کند/ از هفته آتی باید جلسات شورای عالی کار برای دستمزد ۱۴۰۳ برگزار شود

شناسنامه قانون- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حداقل حقوق و دستمزد کارگران را دولت تعیین نمی‌کند، گفت: تعیین حقوق و دستمزد کارگران از وظایف شورای عالی کار است.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از ایرنا، «صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه “تعیین حقوق و دستمزد کارگران از وظایف شورای عالی کار است” بیان کرد: باید از هفته آتی جلسات شورای عالی کار برای دستمزد ۱۴۰۳ برگزار شود. البته جلسات کارشناسی برگزار شده و شاخص ها در دست بررسی است.

وی در ادامه گفت: حداقل حقوق دستمزد را نه دولت و نه وزارت کار مشخص نمی‌کند شورای عالی کار که متشکل از نمایندگان از جامعه کارگری، کارفرمایی و سه نمایندگان دولت است‌، مشخص می‌کند. امیدوارم بتوانیم تصمیم معقول و منطقی بگیریم.

استقبال ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از طرح کالابرگ الکترونیک

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه استقبال خوبی از طرح کالابرگ الکترونیک صورت‌گرفته است، خاطر نشان کرد: براساس آخرین گزارش بالغ بر ۱۵ میلیون خانوار از این طرح استقبال کرده اند و کالا برگ خریداری کرده اند یعنی حدود ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از کالابرگ استفاده کرده اند. پیش‌بینی می کنیم این استقبال ادامه دار باشد.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام