آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

افزایش حق مسکن ۱۴۰۳ کارگران

افزایش حق مسکن ۱۴۰۳ کارگران

خبر مورخ ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پرونده حداقل دستمزد کارگری ۱۴۰۳ باز است

به گزارش خبرنگار مهر، همچنان پرونده حداقل دستمزد کارگری ۱۴۰۳ باز است. گمانه زنی‌ها حکایت از تغییر ۳۵ درصدی حق مسکن و یک درصدی سایر سطوح دارد که در نهایت منجر به امضا مصوبه از سوی بعضی از نمایندگان جامعه کارگری از جمله کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران و مجمع نمایندگان کارگران شده است. کانون هماهنگی شورای اسلامی کار به عنوان یکی از نمایندگان جامعه کارگری که در شورای عالی کار حق امضا دارد به دلیل عدم اجماع هنوز مصوبه را امضا نکرده است.

افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن نخست باید به تصویب هیأت دولت برسد و در ادامه از سوی رئیس شورای اسلامی کار ابلاغ شود. این مساله قرار است در نخستین جلسه هیأت دولت مطرح شده و به رأی گذاشته شود. عموماً هر چه در شورای عالی کار مصوب می‌شود به تأیید هیأت دولت می‌رسد؛ به این ترتیب افزایش حق مسکن قطعی به نظر می‌رسد.

با وجود سخنان نمایندگان جامعه کارگری و اعضای شورای عالی کار، برخی رسانه‌ها از قول وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان می‌کنند «برای موضوع میزان افزایش حقوق کارگران در شورای عالی کار تصمیم‌گیری و در نهایت مصوب هم شد. آنچه در رابطه با میزان دستمزد تصمیم‌گیری و ابلاغ هم شده اجرا خواهد شد».

حال باید دید منظور وزیر، مصوبه اخیر با تغییرات و امضا نمایندگان جامعه کارگری است یا مصوبه‌ای که تنها به امضا نمایندگان دولت و کارفرمایی رسید، است. ‌

خبر مورخ ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

امضای ضلع کارگری شورای عالی کار/ افزایش قابل توجه حق مسکن ۱۴۰۳ کارگران

یک مقام مسئول تشکل صنفی کارگران، از امضاء ضلع کارگری شورای عالی کار زیر برگه صورتجلسه دستمزد سال ۱۴۰۳صورتجلسه دستمزد سال ۱۴۰۳ کارگران خبر می دهد.

بنا به گفته او، فعالان کارگری مسئول با حضور در ساختمان وزارت کار تصویر صورتجلسه شورای عالی کار را امضا و تایید کردند.

براساس این صورت جلسه، درصد قابل ملاحظه به مبلغ حق مسکن کارگران افزوده شده است. /چندثانیه

خبر مورخ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳

احتمال افزایش حق مسکن ۱۴۰۳ کارگران در جلسه امروز

جلسه امروز با حضور اعضای شورای عالی کار برای بررسی مجدد آیتم‌های مزدی کارگران برگزار خواهد شد.

به گزارش تابناک، امروز جلسه‌ای با حضور اعضای کارگری شورای عالی کار، کارفرمایان و دولت برگزار خواهد شد.

شنیده‌ها حاکی از این است که دستور کار این جلسه بررسی مجدد برخی آیتم‌های مزد ۱۴۰۳ خواهد بود و احتمال می‌رود حق مسکن کارگران درصدی افزایش یابد، چرا که ثابت ماندن این آیتم پس از تعیین شدن مزد ۱۴۰۳ باعث اعتراض جامعه کارگری و انتقاد بخشی از نمایندگان مجلس شده است.

با توجه به اینکه ۷۰ درصد دستمزد کارگران صرف اجاره‌بها می‌شود، حق مسکن با مبلغ ناچیز آن، کمکی به هزینه‌های مسکن کارگران نیست، اما می‌تواند بخشی از مشکلات معیشتی را با افزایش رقم آن جبران کند.

پیگیری‌ها حاکی است که معاونت روابط کار امروز از اعضای شورای عالی کار درخواست کرده تا در جلسه‌ای گردهم آمده و مباحث مختلف مسائل کارگری را بحث و بررسی کنند. پیش‌بینی می‌شود خروجی این جلسه، افزایش حق مسکن و شاید بازنگری درباره مزد ۱۴۰۳ باشد.

منبع: تسنیم

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام