آزمون وکالت

 پاسخ به سؤالات پرتکرار در خصوص آزمون اسفندماه مرکز وکلا/ امکان شرکت سربازان و دانشجویان در آزمون

پاسخ به سؤالات پرتکرار در خصوص آزمون اسفندماه مرکز وکلا/ امکان شرکت سربازان و دانشجویان در آزمون

شناسنامه قانون- دانشجویان ترم آخر که تا ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۳ فارغ‌التحصیل شوند و سربازانی که تا همان تاریخ کارت پایان خدمت خود را دریافت کنند می‌توانند در آزمون اسفندماه مرکز وکلای قوه قضاییه شرکت کنند.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از فارس، حسن عبدلیان‌پور رئیس مرکز وکلا کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه در رابطه با برگزاری آزمون وکالت در هجدهم اسفند ماه سال جاری توضیحاتی را ارائه کرد.

عبدلیان پور اظهار کرد: به دلیل مشکلات ایجاد شده در جریان آزمون وکالت اخیر مرکز در برخی از استان‌ها و فاصله زمانی اندک بین آزمون وکالت مرکز با آزمون کانون‌های وکلا که این موضوع دغدغه بسیاری از داوطلبین بود که برگزاری آزمون‌های بعدی اصلاح خواهیم کرد و با هدف جلوگیری از تضیع حقوق داوطلبین پس از اخذ مجوزات لازم از قوه قضاییه و و هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان سنجش آموزش کشور تصمیم گرفتیم تا آزمون وکالت دیگری در هجدهم اسفند ماه سال جاری برگزار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری این آزمون هم به نفع کسانی است که شبهه تضیع حق در آزمون‌های قبلی داشتند و هم فرصتی برای کسانی است که می‌خواهند در آزمون وکالت شرکت کنند،تصریح کرد: آزمون سال آینده نیز بر اساس روال خود برگزار خواهد شد. بر اساس روال همیشگی آزمون وکالت و آزمون کارشناسی سال آینده برگزار خواهد شد و برگزاری آزمون در اسفند ماه خللی در برگزاری آزمون سال آینده ایجاد نخواهد کرد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه در خصوص نگرانی داوطلبین برای عدم آمادگی در شرکت این آزمون بیان کرد: این دغدغه درستی است اما از ماه‌ها قبل اقدامات لازم برای برگزاری این آزمون آغاز شده بود اما اخذ مجوز لازم و هماهنگی‌ با سازمان سنجش زمانبر بود.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری آزمون وکالت در اسفند ماه یکی از آزمون‌های سازمان سنجش را جابجا کرده‌ایم خاطرنشان کرد از طرفی نمی‌توانستیم اعلام کنیم که احتمالاً این آزمون برگزار خواهد شد زیرا امکان عدم برگزاری آن نیز وجود داشت.

عبدلیان پور با اشاره به اینکه این آزمون بر اساس قانون تسهیل برگزار خواهد شد، اظهار کرد: فرصت مطالعه و درس خواندن و شرایطی که پیش آمده است برای تمامی شرکت کنندگان در این آزمون یکسان است و در این آزمون نمره ملاک نیست و بر اساس قانون تسهیل نصاب شناور ملاک است و هیچ عزیزی از اینکه زمان اعلامی دیر بوده و یا اینکه کمتر درس خوانده است دچار مشکل نخواهد شد.

وی ادامه داد: طی چند روز آینده زمان ثبت نام در آزمون وکالت اسفند ماه اعلام خواهد شد و اجباری برای شرکت در این آزمون وجود ندارد، کسانی که آمادگی لازم برای شرکت در این آزمون را ندارند شرکت نکنند و عزیزانی که آماده هستند می‌توانند در این آزمون شرکت کنند برای کسانی که می‌خواهند خود را محک بزنند نیز این یک فرصت آزمایشی خوبی فراهم شده است.

عبدلیان پور در پایان در رابطه با طراحی سوالات آزمون وکالت پیش رو خاطرنشان کرد قطعاً فرایند استانداردسازی که در آزمون‌های گذشته استفاده می‌شد را دنبال خواهیم کرد.

 امکان شرکت سربازان و دانشجویان در آزمون اسفندماه مرکز وکلای قوه قضاییه

وی در پایان خاطرنشان کرد جهت رفاه حال داوطلبین این آزمون شرایطی را فراهم کردیم که دانشجویان ترم آخر که تا ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ فارغ التحصیل می‌شوند و داوطلبین سرباز که تا همین تاریخ کارت پایان خدمت خود را دریافت می‌کنند می‌توانند در آزمون اسفند ماه شرکت کنند.

گفتنی‌ست پیش از این، مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه اعلام کرده بود که دومین آزمون وکالت در ۱۸ اسفندماه برگزار خواهد شد.

قوانین منبع آزمون وکالت ۱۴۰۲ مرکز وکلا قوه قضائیه

مواد امتحانی تعداد سوالات
ضریب
کتاب
حقوق مدنی ۲۰ ۳ تهیه کتاب
کتاب قوانین عام و خاص حقوقی منبع آزمون وکالت پایگاه اختبار
آیین دادرسی مدنی ۲۰ ۳
حقوق تجارت ۲۰ ۲
حقوق جزای عمومی و اختصاصی ۲۰ ۲ تهیه کتاب
کتاب قوانین عام و خاص کیفری منبع آزمون وکالت پایگاه اختبار
آیین دادرسی کیفری ۲۰ ۲
حقوق اساسی ۱۰ ۱ تهیه کتاب
کتاب قانون اساسی هوشیار منبع حقوق اساسی وکالت
حقوق ثبت ۱۰ ۱ تهیه کتاب
کتاب قوانین عام و خاص ثبت منبع مرکز وکلای قوه قضاییه
فقه ۱۰ ۱

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام