تعطیلات و مرخصی

ابلاغ اصلاحیه مصوبه تعیین ساعت کاری ادارات در سه ماه گرم سال از سوی معاون اول رییس‌جمهور

اصلاحیه مصوبه تعیین ساعت کاری ادارات در سه ماه گرم سال (تصویب‌نامه شماره ۴۲۳۰۴/ت۶۱۲۲۸هـ مورخ ۱۱/۳/۱۴۰۲ هیئت وزیران)

وزارت کشور- سازمان اداری و استخدامی کشور

هیئت وزیران در جلسه ۱۰/۳/۱۴۰۲ به پیشنهاد شماره ۱۶۹۱۰/۵۱۰۴۱ مورخ ۶/۳/۱۴۰۲ معاونت حقوقی رییس‌جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

در بند (۴) تصویب‌نامه شماره ۳۴۳۱۸۷/ت۶۱۰۱۱هـ مورخ ۲۸/۱۲/۱۴۰۱ عبارت‌های “و خاتمه”، “الی ۱۳:۰۰” و “دستگاه‌های مشمول برای رعایت ساعت کاری هفتگی کارکنان، موظفند باقیمانده ساعات را به صورت دورکاری تعریف کنند.” حذف می‌شود.

محمد مخبر- معاون اول رییس‌جمهور

شناسنامه قانون- بر اساس این اصلاحیه متن نهایی بند (۴) تصویبنامه هیئت وزیران به شرح زیر خواهد بود:

۴- به منظور مدیریت بهینه مصرف انرژی، ساعات آغاز به کار و خاتمه تمامی دستگاه‌های اجرایی (موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری) و بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی از پانزدهم خرداد ماه تا پانزدهم شهریور ماه هر سال، از ساعت ۶:۰۰ الی ۱۳:۰۰ است. تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلفند از یک ساعت قبل از خاتمه کار و در مناطق گرمسیری همزمان با خاتمه کار، دستگاه‌های سرمایشی را خاموش نمایند. دستگاه‌های مشمول برای رعایت ساعات کار هفتگی کارکنان، موظفند باقی‌مانده ساعات را به صورت دورکاری تعریف کنند.

تصویر اصلاحیه مصوبه تعیین ساعت کاری ادارات در سه ماه گرم سال:

اصلاحیه مصوبه تعیین ساعت کاری ادارات
اصلاحیه مصوبه تعیین ساعت کاری ادارات
شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

43 دیدگاه

  1. اصل اين مشكل تقصير مجلس هست كه كارشناسي نشده قانون تغيير ساعت كشور را لغو كرد
    اين قانون شايد در بسياري از كشورها مناسب نباشد ولي با اقليم جغرافيايي ايران بسيار عالي و كارآمد بود
    نتيجه اين شد كه دولت بخواهد مشكل را اينجوري درست كند كه باعث نارضايتي وحشتناك شد
    بنظر من قبل از اينكه ضربه اين اقدام بيش از اين به وجهه كل ساختار بخورد بايد از طريق تشخيص مصلحت اين مشكل را حل كرد
    به اميد اينكه خردمندان وارد اين مساله شوند.

    1. آفرین.
      به نظر من هم بیش از این نباید وجه دولت خراب شود.
      و درضمن بگذارید گرما از راه برسد. آنوقت است که می بینیم چطور می خواهید 180 ساعت کار کنید……

  2. سلام و وقت بخیر خدمت شما بزرگواران
    ساعت کاری همون ساعت ۶ تا ۱۳ هست و در رابطه با اینکه چرا زمان خاتمه مشخص نشده دلیلش این هست تا بر اساس موقعیت مکانی و بر اساس نیاز که از سوی مسوولین استانی تعریف بشه و هدف اصلی جلوگیری از مصرف بیش از حد انرژی برق هست که در فصل گرما منجر به قطعی برق نشه.

    1. مسیولین محترم
      لطفا یک سر به شعبه های بانک مسکن در تهران بزنید ببینید کجا ساعت ساعت ۱۳ تعطیل می شوند تمام شعب مثل سابق ۱۳/۳۰درب شعب را می بندند وراس ساعت ۱۵ ازشعبه خارج می شوند طبق بخشنامه ۱۶ خرداد۱۴۰۲ کجا صرفه جویی برق می شود.
      همان آش و همان کاسه سابق

  3. سلام، ممنونم از این تغییر ساعت ها چرا چون اولا برای عده ای از کارمندان که محل کار و خانه از لحاظ مسافتی و زمانی زیاد هست دچار مشکل می شوند و ممکنه در مسیر خدایی نکرده اتفاق خاصی رخ دهد؟ ثانیا راندمان کاری پایین می آید به دلایل پزشکی و جسمی اول صبح؟ ثالثا ای کاش سایر قوانین و مقرراتی که امروز و فردا می کنند برای کارمندان مثل این مصوبه می بود. ای کاش.
    یا حق

  4. این مسخره بازی ها چیه دیگه .ساعت ها رو به حالت قبل برگردونید .خانواده ها به مشکل خوردن به این تصمیم گیریهای غلط .
    در ضمن اتوبوسرانی هم ساعت ۵ونیم صبح کارنمیکرد .فقط زورتون به کارمندان بدبخت رسیده .

  5. بابا این چه کاری هست، همه مردم را گیج کردید، اصلا معلوم نیست کدام اداره از کی تا کی هست ، هر جایی ساز مخصوص خودش را می زند، بهترین راه همان یک ساعت تغییر بود ، برای مردم و ادارات هم جا افتاده بود، البته ناگفته نماند مجلس مشکلات کل کشور را حل کرده بود بخاطر اینکه مردم از خوشی و یکنواختی افسردگی نگیرند، این مصوبه را داد که مردم کمی مشغول باشند خوابشون نبرد یا از یکنواختی خودکشی نکنند

  6. چرا بعضی دستگاهها مثل سازمان سنجش اجرا نمی کنند. ولی بعضی دقیق اجرا می کنند. شروع کار همسرم ساعت ۶ است و شروع کار خودم ساعت ۸ و بسیار ناهماهنگی ایجاد شده

  7. واقعا این تصمیمات عجیبه مگر چی میشه کلا چه در فصل سرما و چه در فصل گرما ساعت ۷:۳۰ الی ۱۳:۳۰ باشه چرا باید ساعات کاری حتما ۴۴ ساعت باشد مثل ۳۰ یا ۴۰ سال پیش اون موقع یک نامه شاید چند روز طول کشیده باشه تا از شهرستان به مرکز استان و از مرکز استان به تهران برسه و جوابش هم همینطور اما الان همه کارها الکترونیکی شده یک نامه و یا اسکن مدرک تو عرض چند ثانیه میرسد به مخاطب خواهشا اینها را در نظر بگیرید کاری کنید کارکنان دولت با جان و دل کار کنند اونها رو خسته و دلسرد نکنید اگر بعضی امورات هم طول بکشه روال کاریش اشتباهه روال امورات رو اصلاح کنیم کارها هم سریع انجام‌ میشه امیدواریم نظرات ما مردم و‌ کارمندان رو هم مد نظر قرار بدهید در تصمیم گیریهاتون.

  8. ساعت را به جلو نکشیدن، یک اشتباه احمقانه بود.

    ساعت بیولوژیک بدن ما، حدود بیست سال بود که به ساعت تابستانه عادت کرده بود. الان ساعت ۴ صبح, هوا روشنه. تمام سیستم بدنمون بهم ریخته.
    نمازمون هم قضا میشه

    کدوم احمقی چنین طرحی رو برای امسال داده بود؟؟؟؟؟

    ساعت را یک ساعت به جلو بکشیدددددد.

    نمایندگان مجلس، مرد باشند و اشتباهشان را بپذیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام