کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

رییس جمهور بر ساماندهی استخدام کارکنان دولت تأکید کرد

رییس جمهور بر ساماندهی کارکنان تأکید کرد و تنوع در نحوه بکارگیری نیروی انسانی و پرداخت حقوق‌های متنوع و نامتناسب را پسندیده ندانست.

به گزارش شناسنامه قانون، رييس جمهور، روز یکشنبه در جلسه هیئت دولت در بخشی از سخنان خود موضوع ساماندهی نیروی انسانی و لزوم تحول در نظام اداری کشور را مطرح کرد.

آقای رئیسی در این رابطه گفت: تنوع در نحوه بکارگیری نیروی انسانی و پرداخت حقوق‌های متنوع و نامتناسب، پسندیده نیست و باید ساماندهی جدیدی با هدف اجرای عدالت ایجاد شود که در آن امور همه کارکنان دستگاه‌ها از جمله در زمینه پرداخت‌ها، آموزش و افزایش بهره‌وری، رصد و نظارت شود.

در صورت باز نشدن فیلم از این لینک ببینید

https://www.aparat.com/v/IsHYA

سابقه تأکید رییس جمهور بر ساماندهی کارکنان در جلسه رأی اعتماد وزیران

پیش از این، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نوبت دوم سخنرانی خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی نیز به این امر تأکید کرده بود.

ایشان گفته بود: ما در مساله کارمندان در ادارات خرید خدمت، شرکتی، پیمانی، استخدام رسمی را داریم که در یک اتاق ۶-۷ نفر نشسته‌اند هم حقوق‌های آنها و هم ارتباطات سازمانی و کارهای سازمانی آنها متفاوت است بنابراین مساله کارکنان دولت جزو اولویت‌های ما است. یک وقتی هم یک نظام هماهنگ پرداخت در کشور تصویب شد که در ادارات به آن نظام ناهماهنگ پرداخت می‌گفتند حقیقت هم همین بود.

مطلب مرتبط:

47 دیدگاه

  1. سلام مگر قرار نبو 45 روزه تکلیف نیروهای شرکتی مشخص شود ؟ خواهش می کنیم همزمان با خانواده شهدا و جانبازین تکلیف ما را هم مشخص کنید لا اقل ازآنهایی که سابقه بالا دارند شروع شود بخدا با فقر پیر شدیم رحم کنید .

  2. سلام و عرض ادب
    خواهشمنداست نیروهای شرکتی دانشگاه های دولتی هم تبدیل وضعیت بکنید بنده 8 سال نیروی شرکتی دانشگاه دولتی هستم با حقوق قانون کار که سه میلیون و هیصد تومان است با این وضع گرانی اصلا مخارج زندگی تامین نمی‌شود اصلا روحیه خوبی برای کار کردن نداریم بدجوری در تنگنا قرارگرفته ایم نه خونه دارم و نه ماشین. به زور یه بخور و نمیر داریم در محل کار خیلی به نیروهای شرکتی فشارکاری و استرس وارد می‌کنند چرا که به نیروهای قراردادی و پیمانی پست داده شده و اصلا کار نمی‌کنند حقوق شان سه برابر ماست تازه حق سمت هم بماند یعنی هر نیروی شرکتی حداقل سه تا کار انجام می‌دهد. نه حق ماموریت دارد و نه اضافه کاری متاسفانه. مرتب هم هرترم کلی نیروی شرکتی می‌گیرند چون دانشگاه ها مجبور هستند از بس حجم کاری بالاست. بیشترین نیروی شرکتی مربوط به دانشگا ها ست. خواهشمیکنم پیگیری بفرمائید و حداقل توی این دولت برای نیروی شرکتی فرجی بشود. چرا که در دولت های قبلی گفتند که شرکت هارو از بین ببرند و تبدیل وضعیت صورت بگیرد متاسفانه فقط گفتن و ولی عمل نکردند. امیدوارم توی این دولت فقط حرف نباشه عمل باشه و سرو سامان بدهند. و دیگه اجازه ندهد نیروی شرکتی گرفته شود
    متاسفانه توی این کشور فقط به نیروهای که استخدام می‌شود اهمیت می‌دهند قشر معلم احتراز کردند حقوق هارو بالا بردند و بعد هیات علمی احتراز کردن حقوق شان چندبرابر کردند یک هیات علمی واقعا چکاری انجام می‌دهد بدون سمت با 10 سال سابقه 24 میلیون حقوق میگیرید.یا حقوق پرستارخیلی بالا بردندبا 7سال سابقه 18 میلیون میگیره بعد به تبدیل وضعیت نیروی شرکتی می‌رسند دولت میگه ما بودجه نداریم اگر بودجه ندارید چرا این همه حقوق معلم ها و هیات علمی و پرستار هارو
    و ارگان‌های بردید بالا؟ این واقعا بی عدالتی و بی انصافی که فقط به نیروهای استخدامی می‌رسند و تا احتراز هم می‌کنند حقوق هارو می‌برند بالا.

  3. سلام
    بنده هم نیروی شرکتی دانشگاه هستم افتضاح فرق هست بین نیروهای شرکتی و قراردادی و پیمانی و رسمی. بیشترین نیروی ها ی دانشگاه نیروی شرکتی می‌چرخاند متاسفانه خیلی بیگاری می‌کشند با حقوق قانون کارکه اصلا مخارج زندگی تهیه نمی‌شود. حتی مارو خیلی تهدید و به ما استرس‌ وارد می‌کنند جرات حرف زدن و احتراز نداریم مارو محکم به اخراج شدن می‌کنند. امیدوارم این دولت جناب رئیسی کاری بکند بارها اومدن تبدیل وضعیت بکنند متاسفانه فقط گفتند عمل نکردند. متاسفانه تا یه دستور توی این دولت به سرانجام برسه 4یا5 سال طول میکشه و بعدش فراموش می‌کنند که چی گفتند. خسته شدیم ازبس از این دولت دروغ شنیدم.

  4. سلام.امیدوارم یه پیام به دست آقای رئیسی برسه
    کاش یه فکری هم به حال افراد زحمت کشی که تو سیستم کارگری دارن بیشترین زحمت رو میکشن و کمترین حقوق رو میگیرن و توی سرما و گرما تحت فشارن بکنید که اکثر اونها از نظر سابقه و تحصیحات در رده های بالاتری از کارمندها هم هستن اگر تبدیل وضعیت هست و هدف ساماندهی اون ها هم انسانن اونها رو هم تکلیفشون رو معلوم کنید.باتشکر.از طرف کارگر شهرداری اهواز که هم سابقه بالا دارم هم مدرک دانشگاهی

  5. سلام.اگراستخدام نیروهاعملی شودواقعاکارخدایی بزرگی انجام شده.خواهشایه فکری هم به حال نیروهای شرکتی همراه اول هم کنید.خداخیرتون دهد.باتشکر

  6. ای کاش در مورد همه اجرا بشه نه فقط شرکتی مثلا در شهرداری قراردادی هست که با رانندگان بسته میشه به عنوان راننده استجاری شاید باور تون نشه اما در شهرداری شیراز فقط و فقط ۳.۵داده میشه به این عزیزان نه بیمه نه مرخصی نه هیچ و هیچ جوری قرارداد نوشتن که هر وقت از قیافه فرد خوششان نیامد اونو بیرون می کنن یعنی دوران برده داری هم اینطور نبوده

  7. این فقط در حد دل خوش کردن مردم است
    متاسفانه این امر شدنی نیست بعلت نبودن بوجه
    این موارد قوق از زبان مسؤلینی که فعلا در پست وزارت خانه،، منابع انسانی صاحب منصب هستن

  8. سلام بنده شش ساله در این شرایط کرونا درشبکه بهداشت به صورت شرکتی سر‌کار ‌میرم با توجه به اینکه یک ساله قانون رسمی شدن فرزندان ایثارگران داره اجرا میشه هنوز شبکه بهداشت نسبت به این موضوع داره سهل انگاری می‌کنه حتی نیروهای طرحی رو جذب کرده ولی نسبت به نیروهای شرکتی که واقعا دراین شرایط کرونا به صورت دو شیفت سخت دارن واکسیناسیون راانجام میدن خبری نیست ما از آقای ریسی و بنیاد امور ایثار گران درخواست میکنیم درخصوص رسمی شدن نیروهای بهداشت و درمان نظارت بیشتری را داشته باشد

  9. کارمند کسی است که همه زندگی اش را در حیطه وظایف و توانائی هایش ، صرف مشارکت در اداره امور کشور کرده است .
                              مقام معظم رهبری

    رئیس جمهور محترم جناب دکتر ابراهیم رئیسی

    با سلام و عرض ادب
    احتراما به استحضار می رساند که اینجانب سهیلا رئیسی تنها فرزند شهید دوستعلی رئیسی ، کارشناس ارشد مدیریت ، کارمند سازمان تامین اجتماعی در بیمارستان ولی عصر قائمشهر به لطف خداوند ۱۸ سال در واحد مدارک پزشکی خدمتگذار بیمه شدگان عزیز می باشم .

    و هم اکنون فرزندم فاطمه عاشوری تلوکی ۲۰ ساله دارای مدرک کمک پرستاری و دیپلم تجربی در آزمون استخدامی شرکت کار و تامین در رشته کمک پرستاری شرکت نموده و آزمون کتبی را با موفقیت پشت سر نهاده ، علارغم دارا بودن شرایطی چون داوطلب کرونا ، فرزند همکار ، بومی بودن و راضی بودن از فرآیند انجام مصاحبه خویش ، در مصاحبه که تصویری بوده پذیرفته نشده اند . درحال حاضر هم به عنوان نیروی داوطلب کرونا در بیمارستان ولی عصر قائمشهر مشغول میباشد .
    خواهشمندم نسبت به جذب ایشان دستور لازم مبدذل فرمائید تا فرصتی ایجاد نموده که ایشان نیز در راستای اهداف سازمان گام برداشته و در سایه منان به بیماری گرامی خدمت رسانی نماید .
    ملتمسانه تقاضا دارم که همکاری و مساعد خویش را از ما دریغ نفرمائید .
                                        با تشکر
    09118243246 رئیسی 09113263246 عاشوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام