آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

در ساماندهی کارکنان دولت، کارکنان شرکتی به صورت مستقیم از دولت حقوق می‌گیرند

برای ساماندهی کارکنان دولت باید شرکت‌های واسطه‌ای حذف شوند و دولت به شکل مستقیم به این افراد حقوق پرداخت کند.

شناسنامه قانون- عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، طرح ساماندهی استخدامی کارکنان دولت را موجب افزایش بهره‌وری و تقویت سیستم اداری کشور ارزیابی کرد.

«علیرضا سلیمی» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، یکی از مشکلات طرح ساماندهی استخدامی کارکنان دولت را داشتن بار مالی برای دولت دانست و گفت: طبق اصل ۷۵ قانون اساسی (افزایش هزینه یا کاهش درآمد عمومی) طرح‌ها و لوایح در صورتی در مجلس شورای اسلامی قابل طرح است که در آن راه‌های جبران کاهش درآمد یا تامین هزینه جدید مشخص شده باشد. برای همین کمیسیون اجتماعی در تلاش است تا برای این طرح مسیر مشخصی برای این طرح پیدا کند تا به مخالفت شورای نگهبان منجر نشود.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، حقوق تبعیض‌آمیز و متفاوت کارکنان دولت را موجب کاهش انگیزه و بهره‌وری کارکنان توصیف کرد و با اشاره به شرکت‌های واسطه‌ای و خدمات‌رسان دولتی گفت: این شرکت‌ها در ابتدا قرار بود که «درآمد- هزینه» باشند اما از جیب دولت ارتزاق می‌کنند و باعث کوچکتر شدن دولت هم نشدند.

سلیمی افزود: شرکت‌های واسطه‌ای بخشی از وجوه دریافتی دولت را برای حق‌العمل خود بر می‌دارند و به نیروهای طرف قرارداد حقوق بسیار اندک پرداخت می‌کنند و به نظر می‌رسد برای ساماندهی کارکنان دولت باید این شرکت‌ها حذف شوند و دولت به شکل مستقیم به این افراد حقوق پرداخت کند.

وی اضافه کرد: این طرح در صورت تصویب نهایی، بهره‌وری کارکنان دولت را افزایش می‌دهد و به تقویت سیستم اداری کشور منجر می‌شود.

به گزارش شناسنامه قانون، کمیته تدوین لایحه ساماندهی کارکنان دولت ۲۴ شهریورماه تشکیل شد و قرار است نمایندگانی از سازمان اداری و استخدامی کشور و تعدادی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و طراحان طرح ساماندهی کارکنان دولت در مدت ۴۵ روز کاری به تدوین لایحه بپردازند و بعد از تصویب آن در دولت به مجلس ارسال شود.

مطلب مرتبط:

63 دیدگاه

    1. شاید یه عده بگن ما سابقمون بالاست نباید با بقیه برابر باشیم.
      خب باید بگم که اکثر کارکنان شرکتی دستگاه های دولتی با رابطه استخدام شدن و نباید سابقه کارشون در استخدام شدن تاثیر بذاره.

      از طرفی اگه سابقه کارشون بالاست یعنی از شرایط راضی بودن و نباید اعتراضی داشته باشن و گرنه دنبال یه کار دیگه میرفتن.

      1. سلام عزیز برادر اولا سابقه ربطی نداره در تبدیل وضعیت شرکتی دوما کسی هم اگه با سابقه کار زیادم از شرایط شرکتی بودن ناراضی است به نظر شما یه کار دیگه است آیا نرفته دنبالش خواهشن صحبتهای غیر معقولانه نزنیم وهیچی نشده دعوای با سابقه کم سابقه راه نیاندازیم

    2. سلام لطفا به نیروهای شرکتی توجه کنید . حذف شرکت های وابسته و همسان سازی حقوق و مزایا را خواستاریم .مگه در کشور اسلامی این همه تبیعض قابل هضم است ؟؟
      کارکنان شرکتی بانک سپه

  1. سلام منم در شرکت گاز دارم کارم میکنم ۳ ساله پیمانکار حق مارو میخوره حقوق کم میده بیمه نصف رد میکنه در حالی ک داریم تو اداره دولتی کار می‌کنیم آیا این انصافه

  2. دولت با این کار فقط و فقط یک در آمد زایی و رانت برای شرکت های خصوصی و بعضی مسئولان ادارات راه انداخته جمع کنید این بخور بخورها رو حق منه شرکتی رو که دوبرابر نیروی رسمی یا قرار داد مشخص رو کار میکنم رو بعد ۷ سال کار بدید

  3. من عضوکوچکی ازکادردرمان بودم وبعدازسالهازحمت بعلت غرض ورزی مدیریت بیمارستان به راحتی به من گفتن نیروی شرکتی هستی بروبه سلامت وهرجاهم رفتم گفتن حق باتوهست ولی چون نیروی شرکتی هستی کاری نمیشه کرد
    آیااین درسته؟

  4. سلام انشاءالله که درست بشه بعد پنچ سال کار در ایستگاه اتوبوس های بی آرتی الکی اخراج کردن دستمم به هیچ جا بند نیست از شر خصوصی خلاص بشیم

  5. در تکمیل فرمایشات ایشان باید بگم که به دلیل شرکتی بودن این نیروها پرسنل رسمی خود را در مقام بالاتر می‌بینند و وظایف محوله خود را نیز به دوش کارکنان شرکتی می اندازند و در صورت عدم انجام از سوی کارکنان شرکتی آنها را توبیخ و یا اخراج میکنند انگار اینجا اردوگاه اجباری کار است و آنها نگهبان آنجا دیگه وقتش رسیده که این بی عدالتی ها ریشه کن بشه

  6. بسمه تعالی
    مقام محترم وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات
    سلام علیکم:
    احتراماً معروض می دارد اینجانب یوسف محمدی یکی از کارکنان شرکت مخابرات استان زنجان که بصورت شرکتی(سرایدار)در باشگاه پیام زنجان مشغول بکار می باشم با داشتن ۲۱سال سابقه هنوز امنیت شغلی ندارم از طرفی دارای ۳ فرزند دم بخت و بیکار دارم با حقوق(حداقل قانون کار)۲۴ساعته خودم و خانواده‌ام را وقف اداره نموده‌ام به امید روزی که تغییر وضعیت به قراردادی خواهم شد ولی در این مدت عملی نشده است لذا از آن مقام محترم عاجزانه استدعا دارم دستور فرمایید نسبت به تعیین تکلیف شغلی اینجانب که موجب ورود استرس به خود و خانواده ام می باشد اقدام عاجل مبذول فرمایند.

  7. با عرض سلام ، آیا این طرح شامل نیروهای تحت اشتغال شرکت‌های توزیع برق میشه یا خیر ، بنده با ۲۰ سال سابقه کار هنوز تبدیل وضعیت نشدم هر وقت هر طرحی میاد میگه شامل شرکت‌های توزیع برق نمیشه ، فقط تبعيض و زور بلدن به نیروی کارگر بیارن

  8. علی
    باسلام وعرض ادب خدمت ریس جمهور محترم جناب اقای ریسی
    متاسفانه من ۱۵سال سابقه در یکی از دانشگاهای تهران مشغول به کار هستم واز نیروهای شرکتی هستم از ریس جمهور محترم تقاضا دارم عنایت کنه منت سر نیروهای شرکتی بزاره یه فکری به حال نیروهای شرکتی بکنن تا بتوانن برای تامین مخارج زندگی به مشکل نخورن در این شرایط اقتصادی ایا میشه با۵میلیون زندگی کنن؟

  9. سلام بنده هم ازنیروهای خریدخدمت اورژانس اجتماعی هستم واقعا شرایط خیلی بد نامساعدی داریم خداکنه که هرچه زودترازبنداین پیمانکارهای سودجوخلاص بشیم ???

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام