اخبار اداری و استخدامی

طرح فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه بار مالی به دولت تحمیل نمی‌کند

اجرای طرح تسری فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه بار مالی به دولت تحمیل نمی‌کند

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ در مجلس، با بیان‌ اینکه اجرای طرح تعیین فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه بار مالی به دولت تحمیل نمی‌کند چرا که منابع لازم برای اجرای آن از محل اعتبارات و دارایی‌های قوه قضاییه تامین می‌شود.

کیومرث سرمدی واله در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد روند بررسی طرح تسری فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی کشور به کارکنان اداری قوه قضاییه در مجلس، گفت: بررسی این طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس به پایان رسیده و گزارش آن برای ارائه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آماده شده و در نوبت دستورکار قرار گرفته است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این پرسش که آیا منابع لازم برای اجرای این طرح در لایحه بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی شده است، ادامه داد: افزایش حقوق کارکنان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ تابع همان برنامه پلکانی پیشنهادی دولت است که از ۱۰ درصد آغاز شده و این کلیت شامل تمام افراد می‌شود؛ اما در مورد طرح تسری فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه آنچه که در کمیسیون اجتماعی مصوب شده، این است که منابع لازم برای اجرای آن از محل اعتبارات و دارایی‌های قوه قضاییه تامین شود بنابراین بار مالی بر دولت تحمیل نخواهد کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اهمیت تصویب این طرح، تصریح کرد: بررسی‌های انجام شده نشان داد که بسیاری از کارکنان قوه قضاییه از حقوق پایینی در مقایسه با کارمندان سایر دستگاه‌ها برخوردار هستند به همین دلیل انتظار می‌رود که بر اساس عدالت تغییراتی در این بخش اعمال شود.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به اینکه چرا کارکنان سازمان تعزیرات حکومتی مشمول طرح تسری فوق‌العاده خاص کارمندان قوه قضاییه قرار نگرفتند، تاکید کرد: کارکنان سازمان تعزیرات حکومتی از این جهت مشمول این طرح قرار نگرفتند که به نوعی وابسته به دولت هستند بنابراین کمیسیون با لحاظ آنها در این طرح موافقت نکرد، مگر اینکه طرح دیگری برای افزایش حقوق کارکنان آن ارائه شود.

6 دیدگاه

  1. احسنت به نمایندگان مطلع از وضعیت کارکنان قوه قضاییه .با توجه به حساس بودن شغل دستگاه قضایی و پر مشغله ترین و استرسترین شغل همتراز نیروی انتظامی و شغل کادر درمان بیمارستانها جای حق است که به این اقشار توجه شود

    1. سلام دوست عزیز اگر به حساسیت و پرمشغله بودن کار دادگاه یا کادر درمان توجه بشه باید به کارکنان ثبت احوال که به نسبت به پرونده های دادگاه و مشابه هم توجه بشه که در هرجایی از این کشور شخصی بخواد کاره ای یا پست و سمتی بگیره حتی ریاست جمهوری باید از ثبت احوال استعلام بگیره کوچکترین مشکل در پرونده یه ایرانی بزرگترین مشکل براش هست کارکنان ثبت احوال از حقکق تعیین شده اداره استخدامی کشور داره کمتر میگیره یه رئیس اداره با ۱۳ سال سابقه کار ۷۳۰۰ حقوق میگیره

    2. برادر خودتو با نیرو های مرزبانی مقایسه میکردی. واقعا کار در قوه قضاییه سخته. جوک قرن.کارمندای دولت در هر ارگانی باید حقوق یکسانی داشته باشن تا باعث بی عدالتی و بی انگیزه ای نشه و اگر ارگانی فعالیتش بیشتره فقط مبلغی به عنوان اضافه کار داده بشه. در کل همه ی کارمندان دولت در شرایط تورمی حقوق داغونی دارن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام