آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

دولت برای ساماندهی استخدام نیروی انسانی و اجرای عدالت در پرداخت‌ها راهکار ارائه دهد

دولت برای اجرای عدالت در پرداخت‌ها و ساماندهی نیروی انسانی راهکار ارائه دهد

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ در مجلس، گقت: دکتر رییسی چه در این جلسه صحن مجلس و چه در سایر نشستها بر برقراری عدالت در پرداخت‌ها تاکید دارند اما سازوکار عملیاتی برای تحقق این مهم چه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ و چه در برنامه‌های سازمان اداری و استخدامی برای ارائه لایحه ساماندهی استخدام کارکنان دولت مشاهده نشده است.

کیومرث سرمدی واله  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اظهارات رییس جمهور در صحن علنی مبنی بر حمایت دولت از طرح‌های مجلس در جهت ساماندهی کارکنان و برقراری عدالت در پرداخت حقوق‌ها، گفت: طرح ساماندهی کارکنان دولت از مدت‌ها قبل در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شده است اما در عمل بعد از دعوت از رییس سازمان اداری و استخدامی کشور و کارشناسان این سازمان برای حضور در جلسات این کمیسیون نه تنها همراهی از آنها ندیدیم بلکه با این طرح مخالفت نیز کردند و تاکید آقای لطیفی بر این بود که همین وضعیت موجود استخدام کارکنان را باید با نظارت بیشتر مدیریت کنیم.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این اعتقاد دولت بود اما بعد از مکاتبه رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با دکتر رییسی دستور داد که سازمان اداری و استخدامی کشور در این زمینه با نمایندگان مجلس همراهی کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دکتر رییسی چه در این جلسه چه در سایر جلسات بر برقراری عدالت در پرداخت‌ها تاکید دارند اما سازوکار عملیاتی برای تحقق این مهم چه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ و چه در برنامه‌های سازمان اداری و استخدامی کشور برای ارائه لایحه ساماندهی استخدام کارکنان دولت مشاهده نشده است که نشان دهد دولت در این زمینه پای کار آمده و می‌خواهد با کمیسیون اجتماعی مجلس همکاری کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت را به اتمام رسانده و گزارش آن در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس قرار گرفته است، اما صحبت‌های رئیس جمهور حلال مشکلات این بخش نیست و تنها در حد بیان است.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون رئیس جمهور باید برای اجرای عدالت در پرداخت‌ها و ساماندهی نیروی انسانی راهکار ارائه دهد و دولت به طور جدی در این زمینه پای کار آید و مجلس نیز وظیفه خود در این زمینه را انجام داده است.

27 دیدگاه

  1. ای کاش نمایندگان محترم مجلس کار رو پله پله انجام می دادند .
    ابتدا از نیروهای با عدم امنیت شغلی (نیروهای شرکتی) شروع می کردند و در قدم بعدی نیروهای عزیز قراردادی و پیمانی .
    اینکه در یک مرحله همه نیروها بخواهند تبدیل وضعیت شوند ، بار سنگین شده و دولت حاضر به انجام این کار نخواهد شد .

  2. با سلام به گفته دوستمان با دیدن این خبر انگار آب سردی بر سر ما ریخته شد ما منتظر بودیم امروز فردایی طرح در مجلس مطرح شود نمیدونم چی بگم واقعا با 22 سال سابقه کار کی ما هم میتونیم احساس امنیت بکنیم ما که تمام امیدمون اول خدا و بعد از آن رهبر عزیزمان و رئیس جمهور محترممان هستند تو رو خدا برای دل هزاران خانواده که منتظر این طرح هستن ممنون میشیم این مشکل رو حل نمایید نمیدونم چی بگم بغض گلمو رو گرفته و نمیتونم حرف بزنم شما رو به خدا ………… به خاطر دل خانوادهایمان به ما کمک کنید .

  3. آقای رئیسی قول های انتخاباتی اش فراموش نشود.همان قول هایی که مارویش حساب کردیم وبه ایشان رای دادیم.برقراری عدالت دردریافتی های کارمندان دریک اتاق باکاریکسان ازوعده های ایشان بود.نیروهای شرکتی راتبدیل وضعیت وعدالت رابرقرارکنید.

    1. ای کاش با کار یکسان بود .
      تمام بدبختی ها ( کارهای تخصصی و کامپیوتری با استرسهای فراوان که فقط خدا میداند ) رو با وجود خفت و خواریهای فراوان تحمل کرده ایم و تازه امنیت شغلی هم نداشته باشیم .
      خدایا خودت شاهدی .

  4. سلام واقعانیروهای اداره آبفای را هم دریابید من الان مدت ۲۳ سال هست که مشغول به فعالیت می باشم و امسال من هم در این سیستم مشغول به فعالیت هستند امیدوارم که با تبدیل وضعیت نیروها مشکل همه عزیزان حل بشه.

  5. سلام
    و عرض ادب و احترام و خداقوت
    به همه کارگزاران زحمت کش در خصوص اجرایی شدن موضوع تبدیل وضعیت
    چند سوال خدمت عزیزان
    ممنونم پاسخ داده شود؟
    ۱_ آیا تاکنون با توجه به واگذاری امورات سازمان های دولتی به شرکت های پیمانکار ،میزان بهره وری و ایجاد انگیزه جهت ارتقاء و افزایش دانش شغلی و راندمان کاری سنجیده شده است؟
    ۲_شرکت پیمانکار که خودش ذی نفع و بدنبال کسب سود می باشد آیا برایش وضعیت اقتصادی افراد مهم است؟
    ۳_ در یک اداره و شرکت دولتی ،بخصوص در یک اتاق با ماهیت شغلی یکسان حضور چند نوع کارمند با رابطه استخدام شرکتی و رسمی چه توجیح دارد؟
    ۴-پیرو سوال قبل ،علت تفاوت حقوق دو همکار با ماهیت رسمی و پیمانکاری ،بغیر از مافیا و سود جویی چیز دیگر می باشد
    ۵-علت برخورداری کارمند رسمی سازمان از مزایای رفاهی با کارمند طرف قرار داد بخش پیمانکاری ( عدم برخورداری مزایا )،با ماهیت شغلی یکسان ،چیست؟
    ۶-اختلاف حقوق کارمند بخش پیمانکاری شرکت دولتی راه آهن با دریافت حقوق پایین ،با کارمند رسمی سازمان با حقوق بالا دریک زمینه شغلی با ماهیت یکسان چیست؟
    ۷-آخرت انسان گرو اعمال دنیایی است

  6. اگه دولت کسر بودجه دارد میتواند کارگران شرکتی را یک سال بر مبنای حقوقی که به حساب شرکتها می‌ریخته ساماندهی کند و پس از یک سال در صورت رضایت از ایشان مراحل گزینش را انجام دهد

  7. طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت ۱-فتح الفتوح مجلس یازدهم ۲-بروز رسانی استخدام ها و خارج شدن از حالت سنتی ویک قدم به جلو.بسته شدن تمام منافذجذب نیروتوسط مدیران وباعث حفظ کرامت انسانی.ازدواج و فرزندآوری-امید به آینده وبالابردن روحیه خدمت ونشاط اجتماعی درجامعه می شود خواهشمند است کار را تمام کنید این یک طرح ملی است.

  8. واقعا با حقوق شرکتی کسی میتونه برای آینده خونه بگیره ماشین بخره فقط در حد خرج که نمیری حالا کسی مشکلی پیش بیاد باید چکار کنه نهایتش به نتیجه نرسید خود نیروها باید اقدامی کنن تا از خواب بیدار بشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام