اخبار اداری و استخدامی

دستگاهای متخلف تا پیگرد قانونی نشدند تبدیل وضعیت ایثارگران را اجرا کنند

دستگاهای متخلف تا پیگرد قانونی نشدند تبدیل وضعیت ایثارگران را اجرا کنند

عضو هیات رئیسه فراکسیون ایثارگران مجلس شورای گفت: با پیگیری فراکسیون ایثارگران در بودجه سال آینده تمام دستگاههای مشمول ماده ۲ قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران نسبت به استخدام و تبدیل وضعیت استخدامی این گروه مکلف شده‌اند.

اقبال شاکری در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در بودجه ۱۴۰۱ گفت: طبق تصمیمات کمیسیون تلفیق و تلاش‌های فراکسیون ایثارگران بند مربوط به تبدیل وضعیت ایثارگران در لایحه بودجه ۱۴۰۰ با اصلاحاتی در بودجه ۱۴۰۱ هم آمده است و تا یک سال آینده تغییر وضعیت به مرحله عملیاتی شدن خواهد رسید.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با اشاره به وظایف سازمان‌ها و نهادهای متولی در تبدیل وضعیت ایثارگران افزود: هر کدام از سازمان‌ها و نهادهایی که نقشی در اجرای تغییر وضعیت ایثارگران داشتند و همچنین ترک فعل کرده و یا خودسرانه ضوابطی نظیر مدرک تحصیلی، برگزاری آزمون و… را به شرایط تغییر وضعیت ایثارگران اضافه کرده‌‌اند و منجر به تاخیر و یا عقبگرد این قانون شده‌اند، باید به قوه قضاییه پاسخگو باشند.

وی در ادامه یادآور شد: برخی از دستگاه‌ها و سازمان‌ها از جمله شهرداری، وزارت بهداشت و درمان و حتی آموزش و پرورش با به کارگیری نیروهای ساعتی استثناها و تبعیضاتی برای شاغلان خود قائل شده‌اند؛ به اعتقاد بنده برخی از دستگاه‌ها و مسئولانی که با چنین اقدامات و تبیعض‌هایی منجر به تاخیر تبدیل وضعیت ایثارگران شده‌اند، قبل از اینکه به عنوان ترک فعل مورد پیگرد قانونی قرار بگیرند؛ مسائل مربوط به ایثار گران را در دستور کار قرار دهند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم بیان کرد: با پیگیری فراکسیون ایثارگران در بودجه سال آینده تمام دستگاه‌های مشمول ماده ۲ قانون جامع خدمات‌رسانی ایثارگران نسبت به استخدام و تبدیل وضعیت استخدامی این گروه مکلف شده‌اند. امیدوارم به بهانه‌های مختلف از اجرای قانون شانه خالی نکرده و شاهد اجرای قانون در فرصت باقی مانده باشیم.

عضو هیات رئیسه فراکسیون ایثارگران مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مشمولان ماده ۲۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران که در سال ۱۴۰۱ با عناوین مختلف در دستگاه‌های موضوع قانون مذکور شاغل هستند و رابطه شغلی آنها به صورت پیمانی قراردادی انجام کار معین یا شرکتی و …، است، از طریق مراحل گزینشی و رعایت قوانین برنامه پنجم توسعه به صورت رسمی استخدام می‌شوند.

10 دیدگاه

  1. با سلام خدمت مسئولین محترم
    بنده بیست و دومین سال هست که در دانشگاه پیام نور مرکز شیراز مشغول بکار هستم و حدودا یکسال در مناطق جنگی با نمره 100 خدمت کرده ام و تمام مدارکم رو هم بصورت مورد قبول تحویل دانشگاه داده ام و حتی گزینش هم شده ام الان قراردادی هستم و هر چه به مسئولین میگم مثل این میمونه که به دیوار گفته باشم.

  2. با سلام و تقدیم احترام
    در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران قوانینی در سالهای 1399 و 1400 وضع شده است که خواهشمند با توجه به توضیحات ذیل در صورت امکان در اجرای قانون 1400 تجدید نظر بعمل آید.
    در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران دو قانون تصویب شد :
    قانون اول-ابلاغ شده در اواخر سال 1399 : درخواست شماره مستخدم رسمی قطعی تا پایان قانون برنامه پنجم توسعه از محل قانون تفسیر بند “و” ماده 44 قانون یاد شده ،
    که ارائه اولین قرارداد قبل از تاریخ 29/12/1395 یکی از آیتم های مهم تبدیل وضع علاوه بر آیتم ایثارگری بوده است ،یعنی فرد مشمول تبدیل وضعیت می بایست حداقل 5 سال سابقه کار در دستگاه اجرایی داشته باشد پس یعنی در دستگاه اجرایی زحمت کشیده ،کارایی خودش را به اثبات رسانده که با توجه به سابقه کاری که دارد و از فرزندان ایثاگران محترم نیز می باشند قانون به حقی است و در این مورد هیچ جای صحبتی باقی نمی ماند .
    و اما بررسی قانون دوم
    قانوم دوم-ابلاغ شده در اوایل سال 1400: درخواست شماره مستخدم پیمانی/رسمی آزمایشی/رسمی قطعی برای ایثارگران مشمول قرارداد شرکتی پیمانکاری/طرح عمرانی/قراردادی تمام وقت/پیمانی/رسمی آزمایشی از محل بند (د) تبصره (20) قانون بودجه سال 1400 کل کشور
    که ارائه اولین قرارداد در سال 1399 علاوه بر آیتم ایثارگری ملاک تبدیل وضع بوده است یعنی فردی که کمتر از یکسال دردستگاه اجرایی سابقه داشته آن هم در شرایط کرونایی که اکثر ادارات در وضعیت شیف بندی و دورکاری به سر میبرده اند مشمول این قانون می شوند یعنی فرد کارایی خود را به اثبات نرسانده و زحمتی در دستگاه اجرایی نکشیده است، که این امر واقعا حق الناس است و در حق عده ای از کارمندان دیگر که چندین سال زحمت کشیده اند اجحاف می شود.
    ضمن اینکه در قانون ۱۴۰۰ شرکتی های وابسته و غیر وابسته به دستگاه دولتی نیز یکدفعه مشمول تبدیل وضع به رسمی می شوند که اینکار باعث شده خیلی از افراد با داشتن برگه ایثارگری و تبانی با شرکت ها و واریز حق بیمه حتی برای چندماه یا یکسال ،خودشان را نیروی شرکتی معرفی کنند که این اتفاق واقعا حق الناس است،طرف بدون هیچ زحمت و سابقه کاری به یکدفعه نیروی رسمی دستگاه اجرایی می شود!!!!!!!!!!!!!
    .امید است با وضع قوانین بهتر و منطقی تر در جذب نیروهای کارآمد در دستگاه های اجرایی دولتی بتوانیم سهم عظیم و بزرگی در پیشرفت ایران و انقلاب داشته باشه باشیم‌.
    پیشنهاد:
    لطفا در قانون تجدید نظر نمایید و با کمتر ازحداقل ۵ سال سابقه کار و بدون زحمت، افراد را تبدیل وضع ننمایید..سپاس

    1. احسنت درد من و امثال ما هم همینه طرف با پارتی رفته سر الانم با سو استفاده از این موضوع داره استخدام رسمی میشه این ظلمه دیگه ظلم کردن که شاخ و دم نداره….اونوقت یکی که سهمیه و پارتی نداره باید منتظر ازمون استخدامی بمونه ببینه ایا شرایطش بهش میخوره یانه

  3. سلام
    من و دوستانم که در عسلویه کار میکنیم و نیروی پیمانکار پتروشیمی هستیم و شرط سن برامون گذاشتن و بهمون هم میگن این قانون برای پیمانکاران پتروشیمی ها نیست، و نمیدونیم اطلاعاتمون جایی ثبت شده یا نه چیکار باید بکنیم.
    لطفا کمکمون کنید.
    از ۱۰سال تا ۱۸سال هم سابقه کار داریم.

  4. با سلام من پدرم جانبازه در شرکت سیمان کار میکنم هر چقدر پیگیری کردیم گفتن که به ما تعلق نمیگیره چون نیروی پیمانکاری هستیم خواهشا رسیدگی کنین اگه قانونه باید برای همه اجرا شه یه سري که پیمانه ای بودن از اونا مدارک گرفتن فقط

  5. با سلام . لطفا برای رزمندگانی هم که کمتر از ۶ ماه حضور داوطلبانه داشتم سهمیه استخدامی در نظر بگیرید .به هر حال اونا هم حضور داوطلبانه داشتن .

  6. سلام ،من تو جهاد کشاورزی با ماشین خودم دارم واسه اداره کار میکنم،از ساعت هفت و نیم تا دو ونیم ماهی ۱۹۰۰اخه کی تو ایران این حقوقو میگیره
    مگه خدا حقمونو بگیره،اخر بی عدالتی یعنی این

  7. این چه عدالتی است که طرف چون شرایط ایثارگری را داره
    ، نیومده رسمی قطعی میشه ولی ماهایی که سالها تپ اداره جون کندیم هنوز رسمی نشدیم؟

  8. سلام من یک سال و نیم سابقه ایثارگری ژاندارمری در منطقه عملیاتی غرب گردان شهید چمران سرو ارومیه سربار بودم درسال 66 الی 67

    1. بنده امید وسیله بخاطر نبود شغل و آسیب دستم 9 سال شده زن عقد دارم بخاطر فقر مالی زنم اجرای طلاق داده و بنیاد می گه از دستم کاری ساخته نیست سرایان خراسان جنوبی پدرم جانباز 25 در صد به بالاست به داد من برسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام