آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

میزان افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ تعیین شد

میزان افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ تعیین شد

در جلسه امروز هیئت وزیران به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، میزان افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ تعیین شد.

به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» براساس مصوبه دولت، ضریب حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و قضات، شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و شاغلین پست های سیاسی وزارت امور خارجه، به میزان ۱۰ درصد افزایش می یابد.

همچنین افزایش حقوق کارکنان مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی و شرکت های دولتی دارای مقررات خاص از جمله شرکت ها و دستگاه هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان انرژی اتمی ایران، سازمان های موضوع ماده ‌(۵) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۰ درصد تعیین شد.

حداقل حقوق و فوق العاده های مستمر شاغلين موضوع ماده (۷۶) قانون مديريت خدمات كشوري براي كارمندان دستگاه هاي اجرايي مشمول اين قانون و ساير مشمولين ماده مذكور (به استثناي مشمولين قانون نظام هماهنگ پرداخت كاركنان دولت) و حداقل حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق های وابسته به دستگاه های اجرایی در سال ۱۴۰۱ به ميزان ۲۴ میلیون و ۷۱۵ هزار ریال و حداقل حقوق كارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت كاركنان دولت در سال ۱۴۰۱ به ميزان ۱۳ ميليون و ۳۶۲ هزار ريال تعيين شد.

همچنین حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق های بازنشستگی در سال ۱۴۰۱، ۱۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش می یابد، مشروط به آنکه پس از اعمال افزایش مذکور، حکم حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق های بازنشستگی مذکور، متناسب با سنوات خدمت قابل قبول، نباید از ۵۰ ميليون ريال کمتر باشد.

در اجرای جزء (۱۲) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و با استناد به بند (ب) ماده (۱۵) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، امتیاز کمک هزینه عائله مندی مزدوجین جدید و حق اولاد فرزندان متولد سال ۱۴۰۱ به ترتیب (۲) و (۳) برابر می گردد.

جدید: اکسل حقوق سال ۱۴۰۱ کارمندان

خبر مرتبط:

66 دیدگاه

  1. سلام
    از سال ۹۷ تاقدرت خرید به یک هفتم کاهش پیدا کرده و درپی آن زندگی واقعا برا مردم واقعا غیرفابل تحمل شده طبق قانون میبایست افزایش حقوق براساس نرخ تورم باشه پس چرا دراین مورد این بحث منافع مردم است اعمال نمیشود؟ کشور ایران با این همه منابع وثروت جای تعجب دارد که چرا باید وضعیت زندگی به این صورت باشد!

  2. جناب اقای رئیسی رئیس جمهور باسلام خسته نباشی این حقوق خیلی کمه سه تا قسط وام دارم یک قسط خانه دارمبی سر پرست هستم یک دختر بیوه زن باسه بچه شوهرش فوت کرده ماهی یک میلیون کرایه خانه دخترم میدم۵ میلیون چه بهش بکنم حقوقم دوباره اضافه بکن یک دنیا‌ ممنون

  3. ماحدوده ۵۰ تاصددرصدتورم داشتبم این میزان اضافه کردن به حقوقها چه دردی رادوامیکنه نه جلوی تورمو گرفتین ونهعادلانه حقوقواضافه میکنید

  4. سلام و عرض ادب، دولت محترم لطفا با بکارگیری جنبه نطارتی، بر قیمت‌ها، اجازه گران شدن اجناس و مایحتاج عموم مردم حقوق بگژر را ندهید و نسبت به کاهش آن اقدام نمائید، ضمنا ما أمریکا نیستیم که دولت‌های پیشین سوبسید اقلام مورد نیاز را برداست و آن را نقدی به مردم داد. داریم کشوذی پیطرفته در اقتصاد چون آلمان که به برخی مابحتاج مردم سوبسید یا یارانه می‌دهد. اینکه یک رقم نقدی پرداخت شود، ارزش خود را از دست می‌دهد و اگر دولت آن را افزایش بدهد، بی عدالتی در حق من است که با سواد و پست و سابقه بالا به دلیل مبلغ کمی افزایش حقوقم نسبت به دیکران اقشار لز آن محروم و حالا کسی که حداقل سواد را دارد و پست مدیریتی نداشته و با سابقه کمتر از سی سال بازنشسته شده، در مجموع از من بیشتر دریافتی دارد. این عدالت نیست که بخاطر یک عده پولدار یک تعداد زیاد فقیر رنجشان افزون‌تر شود‌.پولدارها راه برون رفت از مشکل را دارند و با هر حرکت دولت، حرکتی بزرگتر را انجام می‌دهند که نه تنها برایسان مشکل ایجاد نسود، که زندگی را بر ضعفا سخت تر کنند.متاسفانه در فرهنگ غلط موجود، مردم خاصی هستند که هر چه گرانژ بیستر شود، آنان صد چندانش می‌کنند. حتما راه‌هایی برای کسب مالیات بیستر از آنان و محدود کردنشان وجود دارد. دولتی که به همه اطلاعات شخصی من دسترسی دارد، آیا این اسخاث را نمی‌شناسد. دولت باید بدون ترس جلوی این افراد را بگیرد. نه اینکه هر روز یک بخشنامه بدهد و عده‌ای را بیچاره‌تر کند.

  5. سلام شب بخیر. یه ضرب المثل داریم که میگن شاه چه میدونه گدا چه مشکلی داره. یا کسی که شکمش سیر باشه چه میدانه کسی که گشنه است چی میکشد. چون مسئولین ما شکمشان سیر وهمه باخانواده شان باحقوق نجومی تو رفاه کامل هستند.

  6. سلام خدمت ایت الله ریسی فقط میخوام اینو بگم من تمام جوانی و عمر خودمو برای این نظام دادم و الان حقوقم ۷با انتصاب امسال میشه ۷۵۰۰میلیون با یک بچه سی سال لیسانس بیکار در خونه و اینهمه قرض قوله و گرانی و تورم روز افزون و با اینهمه مریضی از زمان جنگ و غیر فقط میگم اگر
    شما و مسوولان و نماینده های مجلس اگر هر کدام تونستن با این حقوق فقط ۱۰ روز تونستین زندگی کنید بخدا من به نوبه خودم هیچگونه افزایش حقوق و عایل مندی و غیر نخواستیم انشاالله خدا به شما و مسوولان صبر عنایت فرماید

    .

  7. این گرانی یکساله بوجودنیامده.بایستی همان‌اول کار با کمک کارشناسان کنترل شود افزایش حقوقم درد ی را دوا نمی کند بازار گوش به زنگ‌افزایش حقوق میباشد تا جنس های احتکار شده به بازاربیاورند حال این میانه چه کسی بیشتر خسارت می بیند همان حقوق بگیر

  8. واقعا حق وحقوق بازنشستگان افزایش انصاف رعایت نشده ودرحق آنها کوتاهی شده.مشخص نشدن حقداقل حقوق کارگران تامین اجتماعی.بیمه اختیاری حداقل ۲۷ درصد۱۳۹۰ هزارتومان واقعا انصاف نییست این ظلم است .کاری کردید بیمه اختیاری
    راحت ادامه ندارد به نفع سازمان تامین اجتماعی نه کارگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام