آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

طرح ساماندهی کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس جمع‌بندی شد

جمع‌بندی طرح ساماندهی کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس

به گزارش مشرق، کیومرث سرمدی نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه امروز طرح ساماندهی کارکنان دولت که پیش از این به تصویب اعضای کمیسیون رسیده بود جمع‌بندی شد تا برای بررسی در صحن مجلس به هیأت رئیسه ارسال شود.

وی افزود: پس از اتمام کار تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس، در نشست مشترک بین کمیسیون اجتماعی و سازمان اداری و استخدامی مصوبه کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تغییراتی که در این نشست‌ در مصوبه کمیسیون اعمال شد، در جلسه امروز مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: پیش از این کمیسیون اجتماعی در مصوبه خود در جریان بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت آورده بود که تمام کارکنان دولت اعم از شرکتی، قراردادی و پیمانی به نیروی رسمی تبدیل وضعیت و شرکت‌های واسطه برای جذب نیرو حذف شوند.

وی گفت: در جریان نشست کمیسیون اجتماعی با سازمان اداری و استخدامی این مصوبه مورد بررسی قرار گرفت که سازمان اداری با مصوبه کمیسیون در حذف شرکت‌ها برای جذب نیرو هم‌نظر بود اما در مورد رسمی شدن نیروهای قراردادی و پیمانی مسئولان این سازمان اعلام کردند که بعدا لایحه‌ای را به مجلس ارائه خواهند داد.

سرمدی افزود:‌درنهایت و در جلسه امروز در مصوبه و جمع‌بندی نهایی کمیسیون مقرر شد تا شرکت‌ها برای جذب نیرو حذف و نیروهای شرکتی تبدیل وضعیت شوند و در مورد نیروهای قراردادی و پیمانی در جمع‌بندی طرح تصمیمی گرفته نشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: ۱۸۰ نماینده درخواست کرند تا طرح ساماندهی کارکنان دولت خارج از دستور کار مجلس در صحن مورد رسیدگی قرار گیرد که بر ا ین اساس پیش‌بینی می‌شود که کار تصویب این طرح تا پایان خردادماه در مجلس به پایان برسد.

مطلب مرتبط:

65 دیدگاه

  1. تبدیل وضع نیروی شرکتی غیر قانونی است مگر اینکه از شرکت منفصل و طبق قانون استخدام شود.اصطلاح تبدیل وضع فقط برای کارکنان دولت مصداق دارد .خرید خدمت به پیمانی.پیمانی به رسمی.قراداد معین کار به پیمانی و…. نه شرکتی به دیگر وضعیت

    1. ادم باید خوب همه رو بخواد تا خدا هم خوبشو بخواد دوست عزیز منم با ازمون استخدام شدم از سال ۸۸شرکتی هستم با مدرک لیسانس استخدام شدم الان ارشد دارم

  2. با سلام. متوجه نشدم یعنی تکلیف نیروهای قراردادی چی میشه، چون به نظرم طرح ساماندهی نیروهای دولت مطرح هست و این یعنی نیروهایی که مستقیما در اختیار دولت هستن و نه نیروهایی که از طریق برون سپاری امور از طریق قراردادهای پیمانکاری و زیر نظر پیمانکار مشغول فعالیت هستند که بخش اعظمشون اقوام و نزدیکان خود پیمانکار هستند. گویا در این مسیر هم دولت و مجلس به بیراهه رفته و صورت مسئله با پاسخ ارتباطی نداره.

  3. سلام
    ظاهرا در این طرح افرادی در قالب قرارداد های دیگه ای مانند مشاوره ای، قرارداد موقت و … مشغول بکار هستند مورد توجه نبوده اند و صرفا به نیرو های شرکتی اشاره شده در حالیکه این افراد مستقیم با دستگاه مورد نظر قرارداد دارند ولی هیچگونه امتیاز و مزایایی دریافت نمیکنن و احتمالا در این طرح هم مغفول واقع شده اند

  4. خود بنده بیشتر از 14 سال در مجموعه شهرداری با هر شرایطی ساختیم و کنار اومدیم به امید اینکه روزی به حق و حقوق قانونی خودمون برسیم. ولی با این تصمیم دیروز کمیسیون باز هم باید چشم انتظار بمونیم که موقعه ای از پیمانی به رسمی تبدیل وضعیت خواهیم شد.

  5. سلام و عرض ادب، ظاهراً مجدد دنبال نخود سیاه فرستادن!!!! در مورد رسمی شدن نیروی پیمانی و قراردادی بعداً لایحه ای را به مجلس سازمان اداری و استخدامی خواهند فرستاد،یعنی چه زمانی؟!!!! 1 ماه دیگه 1 سال دیگه 10 سال دیگه!!!!!

  6. یعنی چی اگه قرار قراردادمعین ها رسمی نشن وهمیشه استرس داشته باشن وحقوقشونم پایین باشه وپست وتبدیل وضعیتم که نمیدن بهشون پس این همه جلسه واسه چی بود سرکار گذاشتن مردم

  7. نیروی شرکتی کارمند دولت نیست بلکه شاغل در دستگاه دولتی است کارمند دولت شخصی است که طبق قانون مدیریت خدمات کشوری مستقیم بکارگرفته شود.پیمانکار تامین نیروی انسانی طرف حساب نیروهای شرکتی است.اگر ساماندهی معنایش استخدام این نیروها باشد باید از شرکت منفصل و به استخدام دولت درآیندطبق قانون مدیریت خدمات کشوری.اگر این قانون بطور کامل اجرا می شد .ساماندهی آسانتر بود.اما تاکنون هیچ قانونی درکشور کامل اجرا نشده تا کمبودهایش ظهور کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام