کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

دولت در پی بازنگری در نوع استخدام کارکنان دولت با رویکرد عدالت در پرداخت‌ها است

حسینی در گرگان: دولت در پی بازنگری در نوع استخدام کارکنان دولت با رویکرد عدالت در پرداخت‌ها است.

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: دولت در پی بازنگری در خصوص وضعیت استخدامی کارکنان دستگاههای اجرایی با رویکرد عدالت محوری است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان ، معاون امور مجلس رئیس جمهور در گرگان گفت: رئیس جمهور سازمان امور استخدامی کشور را مامور ارائه نظام جامع بر نوع استخدام کارکنان دولت کرده است تا نظام پرداخت هماهنگ در آن دیده شود.

سید محمد حسینی افزود: دولت به دنبال بازنگری در وضعیت استخدامی تمامی نیروها اعم از شرکتی، قراردادی ،پیمانی،خرید خدمات و حتی ساعتی است تا عدالت در پرداخت ها رعایت شود.

او گفت : در این زمینه مجلس نیز طرحی در دست بررسی برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی دارد.

بیشتر ببینید: طرح ساماندهی نيروهای طرف قرارداد با شرکت‌های پيمانکاری تأمين نيروی انسانی

معاون امور مجلس رئیس جمهور ادامه داد : با توجه به اینکه این لایحه بار مالی ایجاد می کند باید با دقت و بررسی بیشتری تهیه و تنظیم شود.

مشاهده فیلم خبری در صفحه اینستاگرام

او همچنین با اشاره به ایجاد وزارتخانه تجارت و خدمات باررگانی و تفکیک امور بازرگانی از وزارت صمت گفت: دولت نیز با تفکیک این امور و ایجاد وزارتخانه موافق است و در حال رفع ایرادات شورای نگهبان با همراهی مجلس است.

43 دیدگاه

  1. لطفا با تبعیض و بی عدالتی مبارزه کنید تبعات آن به مراتب بدتر از بار مالی مدنظر برخی عزیزان است
    هیچ کس خواسته ای فراتر از قانون ندارد

  2. با سلام،
    وقتی حرف از تبدیل وضعیت می‌زنیم یعنی اینکه نیروی انسانی(کارمند) شرایط بهتری پیدا کند اگر مطلوب کارمند رسمی است پس شرایط استخدامی کارمند به مطلوب (کارمند رسمی) نزدیک شود اگر نیرو قراردادی است باید حرکت روبه جلو برای تبدیل وضعیت کارمند ترسیم شود و اگر پیمانی است به کارمند رسمی تبدیل شود.
    لطفاً دنبال تعاریف دیگری نسبت به تبدیل وضعیت نباشیم و مسئله را پیچیده نکنیم.

  3. باسلام تنها به فکر اینکه با مالی داره یانه نباشید دولت یه وظایفی درقبال مردم وکارکنان خود داره به هرحال همه کارکنان برا دولت ودرنهایت برای سر افرازی کشورونظام جمهوری اسلامی ایران کاروفعالیت وازهمه چیزخودشون مایه میزارن وجزوابن مملکت هستند و وفای به عهد خودشونو باحضور در راهپیمایی ها وگردهمایی وغیره ثابت کردن الانم وقت اونونه که دولت به فکر مردم باشه وحداقل باحذف شرکت‌های پیمانکاری نیروی انسانی خاطرکارکنان خودشوراحت کنه تاهمه یه امنیت شغلی داشته باشند باتشکراززحمات مجلس شورای اسلامی ودولت خدمتگذار ودست اندرکاران این طرح

  4. سلام. اولا این آقای حسینی قبلا کجا بوده که الان دونبال برقراری عدالتی هست که در اثر ناعدالتی طی این 10 سال رخ داده است.
    دوما استخدام نیروهای شرکتی حتما باید با آزمونی معتبر خارج از اختیار دولت و متولیان ذی نفوذ و با نظرات از طریق سازمان سنجش شکل بگیره تا بین نیروهای اصلاح و غیر اصلاح تفاوتی باشه و بی عدالتی در جذب از بین برود.
    سوما این طرح بار مالی نخواهد داشت و امکان صرفجویی در هزینه های پرسنلی نیز وجود دارد و دست آن شرکت پیمانکار ذی نفوذ قطع و حق الزحمه ای که الکی دریافت میکرد قطع می شود. (زمانیکه که یک دستگاه اجرایی برای دو سوم کارکنانش اداره کارکنان و کار گزینی دارد یعنی امور یک سوم شرکتی خودش رو نمیتونه انجام بده)
    چهارم دولت باید برای کارکنان پیمانی و قراردادی معین کاری که بیش از 10 سال است که به صورت صادقانه و وجدان کاری بالا خدمت میکنند رو باید مشخص کند.

  5. همش دنبال این هستید که شرکتیها را استخدام کنید و حقوق آنها را عادلانه کنید در صورتی که این شرکتیها بدون آزمون و ناعادلانه رفتن سر کار، استخدام اینها عبی عدالتیست

    1. سلام یعنی این رسمیا که الان سرکارن همه با آزمون و شایسته سالاری جذب شدند؟؟؟؟ در ضمن نیروی پیمانکاری که چندین سال سابقه داره اگه تخصص نداشت تا الان اخراج شده بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام