اخبار اداری و استخدامی

لایحه تغییر ساعات کاری ادارات و تعطیلی روزهای پنجشنبه در سراسر کشور تصویب شد

لایحه تعطیلی روزهای پنجشنبه و تغییر ساعات کاری ادارات در سراسر کشور تصویب شد

شناسنامه قانون- طبق لایحه‌ای که در حال تنظیم است، ساعت کاری در سراسر کشور از ساعت ۸ تا ۱۶.۳۰ خواهد بود و پنجشنبه و جمعه برای کارکنان تعطیل خواهد بود.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: باتوجه به اینکه مدارس در روز پنجشنبه تعطیل است و امکان سفر برای خانواده‌ها در آخر هفته نبود، لایحه‌ای به مجلس ارائه می‌شود که به موجب آن دو روز آخر هفته برای همه کارکنان تعطیل می‌شود.

تغییر ساعات کاری ادارات/ دو روز آخر هفته برای همه کارکنان تعطیل می‌شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، میثم لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت گفت: امروز اصلاحیه ماده ۸۷ قانون خدمات کشوری را پیشنهاد دادیم که براساس آن روزهای پنجشنبه که در دستگاه‌های اجرایی در شهرستان ها کارمندان سرکار می‌رفتند، برای مشاغلی که امکانش باشد، قرار بر این شد که ۵ روز هفته، روز کاری باشد و ساعت کاری ۸ تا ۱۶.۳۰ باشد.

وی افزود: باتوجه به اینکه مدارس در روز پنجشنبه تعطیل است و امکان سفر برای خانواده‌ها در آخر هفته نبود، امروز با این مصوبه که به عنوان لایحه در مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود و در صورت تصویب در مجلس، دو روز آخر هفته برای همه کارکنان تعطیل می‌شود تا به تحکیم خانواده کمک شود؛ جمع‌بندی ما این امر موجب بهره‌وری اقتصادی بیشتر هم می‌شود.

جزییات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

صفحه شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

93 دیدگاه

  1. باسلام و احترام به اطلاع می‌رساند که طرح تعطیلی پنج شنبه ها طرح مطلوب وپسندیده ای است لکن ساعت کاری مناسب نیست مثلاً خودم در اداره ای کار میکنم که این اداره در وسط بیابان و در محدوده دامنه کوه بوده و مسیر جاده آن کم عرض وصعب العبور می‌باشد و همین الان که ساعت دو تعطیل میشویم ساعت پنج به خونه میرسیم وبا شهرستان محل سکونت حدود 120کیلومتر فاصله دارد.اگه این طرح عملیاتی شود تردد در شب در مسیر جاده صعب العبور سخت و طاقت فرسا و خطرناک میشودوساعت 9یاد10شب به خونه میرسیم که این میشود پایان زندگی مشترک ..وقتی به خونه میرسم که نهار در کنار خانواده نبودم شام هم نیستم و فقط شاهد خواب همسر و فرزندانم می‌باشم وصبح هم ساعت 5بایستی درحالیکه اعضای خانواده خوابند از خانه به قصد محل کار خارج شوم.. واین یعنی مصیبت عظما و طلاق و آسیب اجتماعی و ………شایان ذکر است که در این اداره تعداد صد نفر همکار شرایط مشابه من دارند..طراحان و موافقان فکر اینجاش رو کردند

  2. البته طبیعی است با تغییر ساعت کاری کلی برنامه زندگی مان تغییر خواهد کرد. برنامه ریزی جدیدی داشته باشیم که اولش فقط سخته.
    من مخالف طرح نیستم. در کشورهای دیگه معمول همین هست.

    به این سایت مراجعه کنید. در آمریکه ۸ صبح تا ۱۶ونیم ظهر باید کار کرد که نسبت به کشورهای دیگه خیلی کمتر است.https://redbus2us.com/work-culture-in-usa-working-hours-lunch-time-meetings/

    حقوق ها باید بیشتر باشد. خیلی از ماها شغل دوم هم داریم و عملا روزی ۱۰ ساعت هم کار می کنیم. چه بهتر که فقط یک شغلی باشیم و با حقوق های بالاتر.

    نکته ای که لازم است ، برای جلوگیری از کم کاری و تنبلی و افزایش ساعات مفید کاری این طرح کافی نیست. وقت هدر رفت اداری بیشتر هم میشه اگر این طرح خوب اجرا نشد.

  3. کاش یکم بجای اینکه مدام به فکر کار کشیدن بیش از حد از مردم هستن حداقل یکیم پیدا نیشد دلسوز مردم باشه و یکم مثل خودشون به فکر اضافه کردن حقوقامون باشه و نمیدونم ایتقدر دم از قانون و قانونگذاری صحبت میکنن خودشونم پایبند قانون وصحبتهای خودشون هستن.والا ما که تا حالا ندیدیم.توی هر ارگانی رو که ببینی و سراغ مسئولشو بگیری یا نیستش یا توی مرخصی با حقوق و مزایا داره میگذرونه.در عوضش از اینطرف دارن پوست کارگرارو قلفطی میکنن.البته بهتره بگم کندن.اینم شد به فکر مردم بودن.یا توی فشار بیشتر گذاشتنشون.نمیدونم چرا تا حالا نشده ازتون خیری به مردم برسه.الان چند وقته که دارن در مورد چندر غاز اضافه حقوق واسه کارگر سروکله میزنن که اصلا دیگه خود کارگرا بی خیالو پشیمون شدن.ولی جالبه که توی همین شرایط که مدام واسه اضافه حقوق کارگرا مدام مینالن ولی خودشون با وجود گرفتن حقوقهای نجومی بازم دارن قر میزننو مینالن موقع کارم که میرسه یا اعصاب ندارن یا حوصلشو.فقط میخوان پول مفت بگیرن.تفاوت حقوقهای اونا رو با قشر ضعیف جامعه مقایسه کنین بعد چنین مطلبایرو منتشر کنینو داغ دل مردمو تازه تر کنین.کارگرا همین الانشم دارن مثل چی جون میکننو حقو حقوقشونم بشون نمیدنو نیخورنو اب خنکم روش بعد نمیدونم هدف شما از این کارا چیه یعنی میخواین بگین به فکر وضعیت داغون معیشت مردم هستین.که والا با این شرایط که میبینیم فکر نمیکنم که تصمیم چنین کاری و داشته باشین مثل همیشه .بحر حال هر چیم که بگیم چه فایده.یه گوش درو یه گوشم دروازه کی به حرف و درد دل مردم اهمیت میده فقط فکر اینن که چطور پولاشونو بیشتر وبیشتر کنن.بوسیله مردم بدبخت.که توی نون شبشونم موندن.تا حالا که ما هیج نظریه ویا کار مثبتی که حداقل یزره هم به معیشت مردم کمکی کنرو ندیدیم فکرم نمیکنم ببینیم.روز خوش.

  4. سلام و وقت بخیر واقعا طرح خوبیه ولی چرا نمی‌خوام کارکنان بانک ها را شامل این قضیه کنند مگه ما خانواده نداریم
    مگه الان بانک رسالت که مجازی هست مشکل خورده الان هم با این برنامه های همراه بانک ها خیلی کارها میشه کرد
    مگه در دولت آقای روحانی دو ماه در تابستان پنجشنبه ها برای هدررفت انرژی تعطیل شد به مشکل خوردیم
    پس لطفاً بانک ها را هم شامل این طرح کنید ممنون

  5. ساعات کاری بسیار بالاست و در تهران مسافت ها اغلب دور و با این حقوق ها و ساعت کاری تا 4 و نیم امکان شغل دوم نمی باشد و برای خانوم ها بسیار ساعت کاری بالاست و اتفاقا تحکیم خانواده نیست تزلزل خانواده هاست.

  6. با تمام نظرهای بالا موافق و هم رأی هستم
    کارایی پایین میاد
    حوصله و اعصاب به هم میریزه
    وقت و انرژی برای زندگی شخصی نمیمونه

  7. سلام وقت بخیر من یک زن کارمندم یک دختر مدرسه ای مقطع ابتدایی دارم ساعت یک می آید اداره تا دونیم با گرسنگی وکسلی اینجا وای به حال روزی که ساعت چهار ونیم باشد آخه این انصاف است که در حق بچه های ما دیگر نمی تونیم به بچه هام مون برسیم در ثانی اگر یک فرزند مهد کودکی داشته باشیم اون طفل معصوم چه گناهی کرده باید تا ساعت چها ر آنجا اسیر باشد

  8. با تشکر خیلی خوبه
    تعطیلی جمعه خییییییلی کنه یک روز نمی‌فهمیم چی میشه.
    خدا خیرتون بده پنج شنبه رو تعطیل میکنید
    حقوق ها رو افزایش بدید تا بتونیم بریم مسافرت.

    من موافق هستم
    ممنون
    طرح خوبیه.
    برای تحکیم خانواده هم خوبه.واقعا

  9. سلام من بعنوان یک خانم کارمند با بیست سال سابقه کاری تقاضامندم ساعت کاری تا 3.30 شود واقعا تا 4:30 هدر رفتن منابع و انرزی است که عملا کارایی هم ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام