آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

اصلاحات جدید طرح ساماندهی کارکنان دولت برای رفع ابهامات طرح شده در صحن علنی

اصلاحات جدید طرح ساماندهی کارکنان دولت برای رفع ابهامات طرح شده در صحن علنی

شناسنامه قانون- از سوی کمیسیون اجتماعی مجلس، اصلاحات جدید طرح ساماندهی کارکنان دولت برای رفع ابهامات طرح شده در صحن علنی ارائه شده است.

گفتنی است، اصلاحات جدید طرح ساماندهی کارکنان دولت برای بررسی و تصویب هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح خواهند شد.

اصلاحات جدید طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه

گزارش جدید
(تاریخ ۱۶/۱۱/۱۴۰۱)
متن قبلی
(تاریخ ۰۷/۰۸/۱۴۰۱)
ماده واحده- از زمان لازم الاجرا شدن این قانون، به کارگیری هرنوع نیروی انسانی تحت هر عنوان به صورت مستمر و تمام وقت در تمامی دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (مصوب ۱۳۹۵/۱۲/۱۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی)، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و وابسته به آنها، صرفاً از طریق انتشار آگهی عمومی، برگزاری آزمون به صورت متمرکز در کل کشور و با طی مراحل گزینش می‌باشد. ‌ماده واحده- ‌‌از زمان لازم‌الاجرا شدن این قانون، به کارگیری نیروی انسانی برای انجام وظایفی که قبل از تصویب این قانون در قالب شرکتی، حجمی، طرح‌های عمرانی و سایر عناوین مشابه به کارگیری می‌شده‌اند، در تمامی دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (مصوب ۱۴/۱۲/۱۳۹۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی)، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و وابسته به آنها، صرفاً از طریق انتشار آگهی عمومی، برگزاری آزمون و طی مراحل گزینش به صورت متمرکز در کل کشور و در قالب قرارداد کار معین با دستگاه مربوطه بدون محدودیت مقرر در تبصره ذیل ماده (۳۲) قانون مدیریت خدمات کشوری (مصوب ۸/۷/۱۳۸۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی) و سایر محدودیت‌های مشابه در قوانین و مقررات دیگر دستگاه‌ها، بر اساس آیین‌نامه‌ای که ظرف مدت سه ماه به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد، خواهد بود.
تبصره ۱- از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، انعقاد هر نوع قرارداد توسط دستگاه‌های موضوع این قانون به منظور تامین نیروی انسانی با شرکت‌ها و اشخاص حقوقی غیردولتی ممنوع می‌باشد.

—-

حذف شده است

‌تبصره ۱- سازمان اداری و استخدامی کشور موظف است استانداردهای کمی و کیفی مشاغل و نیروی انسانی مورد نیاز موضوع این قانون را ظرف مدت سه ماه تهیه و به تصویب هیات وزیران برساند.
تبصره ۲- دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران موظفند ظرف حداکثر شش‌ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، با نیروهای شاغلی که  در دستگاه‌های مربوطه به صورت تمام‌وقت و پاره‌وقت مشغول به کار بوده و دارای حداقل دو سال سابقه خدمت مستمر و بیمه‌پردازی می‌باشند، قرارداد کار معین منعقد نمایند.

آئین‌نامه اجرای این تبصره ظرف سه ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد و توسط آن سازمان به کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می‌گردد.

‌‌تبصره ۲- دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران موظفند ظرف حداکثر شش‌ماه از زمان لازم‌الاجرا شدن این قانون، با نیروهای شاغل در دستگاه‌های مربوطه که در قالب طرح‌های عمرانی، حجمی، شرکتی و سایر عناوین مشابه که مشغول به کار بوده و دارای حداقل دو سال سابقه خدمت می‌باشند، از طریق سنجش صلاحیت‌های شغلی، قرارداد کارمعین منعقد نمایند.
تبصره ۳- منظور از قراردادکار معین در این قانون، قراردادی است که به صورت سالانه توسط دستگاه یا سازمان مربوطه برای انجام کار معینی با مستخدم منعقد می‌شود و تابع ضوابط و مقررات قانون کار می‌باشد. تمدید قرارداد مذکور برای سنوات آتی بلامانع است.

—-

تبصره ۴- ‌سوابق تمام وقت اعم از دولتی و غیردولتی آن دسته از کارکنانی که در دستگاه‌های موضوع این قانون استخدام یا به‌کارگیری می‌شوند، مشروط به پرداخت کسور مربوط، براساس دستورالعملی که ظرف مدت شش‌ماه توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد، به عنوان سابقه جهت بازنشستگی لحاظ می‌گردد. ‌تبصره ۳- ‌سوابق تمام وقت اعم از دولتی و غیردولتی آن دسته از کارکنانی که در دستگاه‌های موضوع این قانون استخدام یا به‌کارگیری می‌شوند، مشروط به پرداخت کسور مربوط، براساس دستورالعملی که ظرف مدت شش‌ماه توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد، به عنوان سابقه جهت بازنشستگی لحاظ می‌گردد.
تبصره ۵- ‌تخلف از مفاد این قانون جرم بوده و مسئول ذی‌ربط به مجازات مصرح در ماده (۵۹۸) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده مصوب ۱۳۷۵/۳/۲ با اصلاحات و الحاقات بعدی) و انفصال از خدمات دولتی از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد. تبصره ۴- ‌تخلف از مفاد این قانون جرم بوده و مسئول ذی‌ربط به مجازات مصرح در ماده (۵۹۸) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده مصوب ۱۳۷۵/۳/۲ با اصلاحات و الحاقات بعدی) و انفصال از خدمات دولتی از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.
تبصره ۶- اجرای احکام این قانون در خصوص دستگاه‌هایی که مستقیماً زیر نظر مقام معظم رهبری است منوط به اذن معظم‌له می‌باشد. ‌تبصره ۵- اجرای احکام این قانون در خصوص دستگاه‌هایی که مستقیماً زیر نظر مقام معظم رهبری است منوط به اذن معظم‌له می‌باشد.
تبصره ۷- ‌ایثارگران از شمول احکام این قانون مستثنی بوده و تابع قوانین و مقررات خاص خود می‌باشند. تبصره 6- ‌ایثارگران از شمول احکام این قانون مستثنی بوده و تابع قوانین و مقررات خاص خود می‌باشند.
تبصره ۸- سازمان اداری و استخدامی کشور مکلف است گزارش اجرای این قانون را تهیه و هر شش‌ماه یکبار به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارائه نماید. تبصره 7- سازمان اداری و استخدامی کشور مکلف است گزارش اجرای این قانون را تهیه و هر شش‌ماه یکبار به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.
تبصره ۹- از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، ماده (۱۷) و تبصره ذیل ماده (۳۲) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸/۷/۱۳۸۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی نسخ می‌گردد. تبصره ۸- ‌از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، ماده (۱۷) قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره ذیل آن نسخ می‌گردد.
شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

72 دیدگاه

  1. سلام، تکلیف امثال ما که چندسال تو شرکت های خصوصی کار میکردیم، الان یکساله باهزار بدبختی، به عنوان نیرو شرکتی جذب دستگاه دولتی شدیم، چی میشه؟

  2. با سلام
    خدمت نمایندگان دانشمند سلام برسونید وبفرمایید که تکلیف کارکنان قراردادکار معین دستگاه با سابقه نزدیک ۲۰ سال وبعضا بالاتر از ۲۰ سال چه خواهد شد با این طرحی که ارائه‌ شده مشخص هست که تمام کارکنان کار معین
    بعد از چندین سال سابقه در شمول قانون کار قرار می گيرند واین در صورتی هست که این کار کنان طبق مصوبات اخیر با پیمانی دستگاه همسان سازی شده بودند ضمنا با حذف تبصره ماده ۳۲ قانون مدیر یت خدمات کشوری هیچ یک از کارکنان قرارداد کارمعین در پست های سازمانی قرار نخواهند گرفت و امکان ارتقا شغلی وجود نخواهد داشت و تا آخر خدمت در هما ن شغل باقی می ماند که این خلاف عدالت و شایسته سالاری و اجحاف بزرگ در حق کار کنان قرارداد کار معین با سابقه بالای ۱۵ سال خواهد بود.

  3. به خدا دیگه مردیم از بس امروز و فردا میکنید میاد صحن علنی یک ایراد دوباره میره کمیسیون مجلس دوباره چکش کاری دوباره صحن علنی و بعد دوباره کمیسون و چکش کاری و این کار چندین ساله تکرار میشه و ما فقط زمانی صحن علنی امیداور می‌شویم و برگشت به کمیسیون نا امید و دوباره امیدوار و نا امید چرا برای یک بار مجلس اقتدار نشون نمیده قانون تصویب و قانون بشه و دولت موظف به اجرا مگه مجلس کارش قانون گذاری نیست. خدایا خداوندا چرا ما اینقدر بدبختیم که تو ایران به دنیا آمدیم. اون از وعده پوچ و بیهوده نظام هماهنگ پرداخت حقوق ها از کارکنان شهرداری ها و….. و این از تصویب طرح ساماندهی. چرا ما بدبختیم

  4. درود بر همه عزیزان
    ممنون میشم دوستی که اطلاعی داره پاسخی بده
    آیا حق التدریس های دانشگاه های دولتی هم می توانند امیدوار باشن به این طرح؟
    بنده خودم ۱۱ سال حق التدریس بطور مستمر دانشگاههای فنی حرفه ای هستم

  5. با سلام خدمت دوستان این طرح خوبه که نیروهای شرکتی قرارداد کارمعین میشوند…که هنوز به نتیجه نرسیده…ولی چرا نیروهای قرارداد کارمعین می‌خواهند رسمی شوند که حقوقشان تقریبا ۳۰ درصد کمتر می‌شود الان توری شده که هیچ قرارداد کار معین دوست ندارند رسمی شوند ولی شرکتی ها با حقوق خیلی کمتر دوست دارن قرارداد کارمعین شوند…

    1. والا ما که هیچ تغییری نداشتیم زمانی که به نفعمون بود در صد حقوق برای قوانین کار افزابش داشت ما را همسان کردند، الان که کلا دارن تبصره 32 رو حذف کرده از درجه اعتبار ساقط میکنن

  6. سلام تکلیف افرادی مثل بنده که بعداز سیزده سال در یک اداره دولتی بدون بیمه و قرارداد حجمی که تازه یک سال شش ماه هست شرکتی وبیمه شده ایم چی میشه ؟ما کمتر از دوسال هست که بیمه شده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام