آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

جلسه ویژه کمیسیون اجتماعی مجلس درباره طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت

جلسه ویژه کمیسیون اجتماعی درباره ساماندهی استخدام کارکنان دولت

شناسنامه قانون- سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از جلسه ویژه این کمیسیون برای تعیین تکلیف طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت خبر داد.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از تسنیم، حسین گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس، گفت: این طرح در کمیسیون اجتماعی تصویب و به جلسه علنی ارجاع شد و در صحن علنی نیز مورد موافقت اکثریت نمایندگان قرار گرفت.

وی افزود: پس از آن طرح ساماندهی کارکنان دولت جهت بررسی به شورای نگهبان ارسال شد که هم شورا و هم هیئت عالی نظارت ایراداتی نسبت به این طرح گرفتند که طرح جهت بررسی و رفع ایرادات و ابهامات به مجلس بازگشت و به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس درباره ایرادات شورای نگهبان و هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به طرح ساماندهی کارکنان دولت، گفت: یکی از ایرادات داشتن بار مالی طرح است که مطرح شده و برخی دیگر از ایرادات ابهامات و تعاریف است که رسیدگی به این موضوعات در دستورکار اعضای کمیسیون قرار دارد.

گودرزی اضافه کرد: به دلیل اینکه لایحه برنامه هفتم توسعه به مجلس ارائه شده است در جلسات گذشته بررسی پیشنهادات اعضا درباره لایحه در دستورکار کمیسیون اجتماعی بود و امکان ارزیابی ایرادات نسبت به طرح ساماندهی کارکنان وجود نداشت.

نماینده درود و ازنا در مجلس بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع قرار است در جلسه‌ای ویژه که در هفته آینده برگزار خواهد شد، با حضور نمایندگانی از شورای نگهبان و هیئت عالی نظارت مجمع این طرح بررسی و گزارش کمیسیون درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت جهت بررسی در جلسه علنی و تعیین تکلیف این موضوع، تقدیم هیئت رئیسه مجلس شود.

گفتنی است، به تازگی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در توئیتی به طرح ساماندهی کارکنان دولت اشاره کرد و نوشت:

«قرار بود سازمان اداری و استخدامی کشور در تعامل با مجلس طرح ساماندهی کارکنان دولت را به سرانجام برساند، طرح مجلس چالش های آینده نظام اداری کشور را سامان می دهد، اما این موضوع مغفول مانده است.»

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

33 دیدگاه

  1. هر کسی هر حرفی می نه اون هم سهم میخاد از این سفره گسترده دست تو جیب کارگر میکنند و سهم این و اون میدن تمام و گرنه الان چهار ساله هر روز میگن فردا و این فردا بعد ۴ سال هنوز نیومده هر کسی منتظر سهم خودش است

  2. طرح ساماندهی را بعضی سودجو نمیزارند درست بشه چون پیمانکار ان ازشون حمایت میکنند وافراد مخالف میگن که بار مالی دارد چجوری تا پیمانکار هست بار مالی ندارد همین که میگن پیمانکار حذف بشه بار مالی دارد اصلا هیچ گونه بار مالی ندارد وتازه به سود دولت است

  3. کل حرفم اینه بعدازدوسال این طرح وبازی کردن بااحساسات کارگران وخانواده انها ازخدابترسیدمهم اون دنیاست ازنفت کارت وکارت باشکاه که به ماهاارکان ثالث نفت نمیدن الان بیست ساله کوعدالت اجتماعی دیگه بس کنیدگناه برای خودتون نیارید.تک تک انهایی که دارن مانع تراشی وسنگ میدازن بایدجواب خدابدهن تمام واگذارشون میکنیم به خدا.

  4. باسلام
    لطفا زودتر این کار خیر رو به سرو سامان برسانید، دل کلی از آدمها رو شاید کنید، دعای میلیون ها آدم پشت سرتو باقی میمونه، کاشکی این رو درک میکردید چقدر از ماها در انتظار این کار نیک و خداپسند هستن،

  5. چقدرشماساده هستید که التماس میکنید توروخدا زودتر انجامش بدید.درصورتی که از همان روزاول که یه نفر شروع بکار میکنه میتواننداین طرح رااجراکنند ولی چرا نمیکنند.پیمانکاران وشرکتهاعایداتی برای برخی دارند که باحمایت وتصویب این طرح این عایدات قطع میشود.وپافشاری به ماندن پیمانکاران میکنند.وقتی میگویندکارگران عزیز درازمونهاشرکت کنند یعنی ماشرکتهارامفت به دست نیاوردیم که مفت هم ازدست بدهیم.خودتان راخسته نکنیدچون هیچ ارزشی برای جامعه کارگری وکارگران شریف نیست.باتوجه به بیانات رهبرعزیز وریاست جمهور محترم به کارگران درخصوص امنیت شغلی.مسکن وحقوقی که شایسته کارگر هست تاکیددارندولی متاسفانه یکسری مسولین کارشکنی میکنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام