آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

بررسی باقی بودن برخی ابهامات و بار مالی طرح ساماندهی کارکنان دولت در شورای نگهبان

تبادل نظر درباره باقی بودن برخی ابهامات و بار مالی طرح ساماندهی کارکنان دولت/ دولت به دلیل بار مالی زیاد، اعتراضاتی به این موضوع دارد

شناسنامه قانون- رئیس پژوهشکده شورای نگهبان در دیدار با شهردار مشهدمقدس از تعیین تکلیف مصوبه تبدیل وضعیت کارمندان تا هفته آینده خبر داد.

به گزارش شناسنامه قانون، عباسعلی کدخدایی در دیدار با محمدرضا قلندرشریف که در محل دفتر شهردار مشهدمقدس برگزار شد، اظهار داشت: مصوبه تبدیل وضعیت کارمندان شرکتی به شورای نگهبان ابلاغ شده و ما نیز در حال بررسی کارشناسی آن هستیم.

وی افزود: نظرات مختلفی در رابطه با این مصوبه وجود دارد، مجلس معتقد است باتوجه به نابرابری‌هایی که بین کارکنان رسمی و شرکتی وجود دارد، بهتر است یکسان‌سازی انجام شود.

کدخدایی گفت: دولت به دلیل بار مالی زیاد، اعتراضاتی به این موضوع دارد، از این‌رو درخواست آن‌ها این بوده که ملاحظاتی نسبت به بار مالی اضافه آن بشود.

رئیس پژوهشکده شورای نگهبان در پایان خاطرنشان کرد: نامه‌نگاری‌هایی از سوی دولت انجام شده، ما نیز در حال بررسی هستیم و احتمالاً در هفته آینده این موضوع در شورای نگهبان مورد بحث قرار خواهد گرفت.

تبادل نظر درباره باقی بودن برخی ابهامات و بار مالی طرح ساماندهی کارکنان دولت

همچنین، مجمع مشورتی حقوقی شورای نگهبان «طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران» را بررسی کرد.

به گزارش مرکز رسانه پژوهشکده شورای نگهبان، در جلسه یکشنبه ۵ شهریور مجمع مشورتی حقوقی شورای نگهبان که با حضور دکتر کدخدایی، دکتر مولابیگی، دکتر پروین و دکتر طحان نظیف از اعضای حقوقدان شورای نگهبان و جمعی از پژوهشگران برگزار شد، «طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه» و «طرح دوفوریتی اصلاح بند (ک) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۲» بررسی شدند.

بر اساس این گزارش در این جلسه ابتدا اصلاحات «طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران» نسبت به ایرادات شورای نگهبان به بحث گذاشته شد. حاضران در مجمع مشورتی حقوقی شورای نگهبان نیز درباره این موضوع که آیا این مصوبه دارای بار مالی هست یا نه، به بحث پرداختند و همچنین در خصوص وجود برخی ابهامات در مصوبه تبادل نظر شد.

گفتنی است نظرات مجمع مشورتی حقوقی شورای نگهبان پس از جمع‌بندی‌های کارشناسی در اختیار اعضای شورای نگهبان قرار می‌گیرد

1 دیدگاه

  1. باسلام و درود
    مسولان محترم آنقدر اسم این طرح رو ساماندهی نزارید. وقتی میگید ساماندهی کارکنان دولت یعنی شامل همه میشه ساماندهی یعنی کسانی که مثل من بنده با ۲۲سال سابقه و مدرک کارشناسی هنوز قراردادم کارگریه چرا چرا حتما باید. پارتی باشه چرا نباید از مدارکی که متناسب باشغلم هست استفاده بشه …..بعد کسی که از بند ب استفاده کرده از در نیومده باید و اصلا مدرکش یه چیز است بیاد جذب بشه تازه خیلی هم بیشتر احترامش رو دارن چون مثلاً پارتی آقا فلان کس است….تازه ماهم باید ازش حساب ببریم….این عدالتی است…..که قانونگذار تعیین کرده……شما اول این مشگل رو حل کنید…بعد برا جذب نیروهای شرکتی بر حسب نیاز آزمون بزارید……

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام