اخبار اداری و استخدامی

تمدید مواد ۸۷ و ۹۱ قانون برنامه ششم موضوع: امتیازات ایثارگران در برنامه هفتم/ ارجاع سایر احکام ایثارگری به کمیسیون

تصویب تمدید مواد ۸۷ و ۹۱ قانون برنامه ششم موضوع: امتیازات ایثارگران در برنامه هفتم/ ارجاع سایر احکام ایثارگری به کمیسیون

شناسنامه قانون- جزء ۸ بند ج ماده ۳۱برنامه هفتم توسعه با موضوع تمدید مواد ۸۷ و ۹۱ قانون برنامه ششم، در صحن علنی مجلس بررسی و به تصویب نمایندگان رسید.

بر اساس تصمیم نمایندگان مجلس مواد مربوط به ایثارگران در برنامه هفتم که در بند ج ماده ۳۱ گنجانده شده است به تصویب رسید. نمایندگان مجلس با اصلاحات زیر بند ج ماده ۳۱ را تصویب کردند. واژه‌های دهک‌بندی و تنقیح از متن ماده حذف شدند.

نمایندگان در نوبت عصر نشست علنی امروز یکشنبه ۲۸ آبان به بررسی موادی از لایحه برنامه هفتم توسعه ارجاعی از کمیسیون تلفیق مجلس پرداختند که شامل اجزای یک تا ۷ بند «ج» ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم ارجاعی از کمیسیون تلفیق بود.

معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار با جزء یک بند «ج» ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم ارجاعی از کمیسیون تلفیق مخالفت کرد. وی همچنین خواستار جذب معلمان خرید خدمت شد.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در موافقت با این جزء این حکم گفت: حکم مذکور در برنامه ششم هم آمده بود؛ اگر حکم نقصی دارد، آن را برطرف کنید.

سپس محسن نجفی خواه معاون سازمان برنامه و بودجه به نمایندگی از دولت بیان کرد: این حکم و احکام بعدی نکته ای دارد که رئیس مجلس آن را تعیین تکلیف کند و بگوید چه کنیم؛ در بند «ج» ماده ۳۱ لایحه برنامه ارجاعی از کمیسیون تلفیق مجلس که دقایقی قبل تصویب شد، آمده است دولت قانون جامعی درباره ایثارگران را در قالب لایحه تهیه و به مجلس تقدیم کند تا قانونی جامع در این خصوص داشته باشیم؛ ابهام این است که آیا اجزای ذیل بند «ج» ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم، باید در لایحه جامع ایثارگران بیاید یا نه؟ یا اینکه این اجزا، احکام جداگانه ای است؟

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس در این خصوص گفت: در بند «ج» ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم توسعه مصوب کردیم دولت لایحه لازم و جامع ایثارگران را با همه ابعاد آن بیاورد لذا اجزای یک تا ۷ بند «ج» ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم به کمیسیون تلفیق ارجاع می شود و بعد از اصلاح مجددا به صحن می آید.

مواد ۸۶ تا ۹۱ قانون برنامه ۵ ساله توسعه ششم به فصل ۱۶ این قانون با عنوان «امور ایثارگران» اختصاص دارد. که همه این مواد عینا در برنامه هفتم توسعه تمدید شد.

مهمترین بخش این قانون به بند «ج» ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه برمی گردد که می گوید:

ج ـ دولـت مکلف است علاوه بـر اجرای ماده ٢١ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و تبصره های آن و اصلاحات بعدی، تمام فرزندان شهداء و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر را در طول اجرای قانون برنامه، استخدام کند.

سپس نمایندگان به بررسی جزء ۸ بند «ج» ماده ۳۱ لایحه قانون برنامه هفتم توسعه ارجاعی از کمیسیون تلفیق مجلس پرداختند که با موافقت نمایندگان دولت و کمیسیون تلفیق مجلس، به تصویب نمایندگان رسید و به شرح زیر است:

ماده ۳۱ بند «ج» جزء ۸- مواد ۸۶ تا ۹۱ قانون برنامه ششم توسعه تنفیذ می گردد.

قالیباف رئیس مجلس پس از تصویب این جزء گفت: اجزایی از بند «ج» ماده ۳۱ لایحه برنامه که بار مالی دارد را به کمیسیون ارجاع دادیم جزء ۸ را تصویب کردیم و قرار شد ۷ جزء دیگر را هم کمیسیون تلفیق اصلاح و به صحن ارجاع کند.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

31 دیدگاه

  1. این قدره روز شاهد قانون و مصوبه ….در مورد ایثارگران هستیم مردم عادی فکر میکنن وضعیت ما گل و بلبل هست در صورتی که فقط قانون تصویب میشه ولی ۹۹درصدشان اجرایی نمیشه چون بوجه نیست من خودم ایثارگرم به خدا قسم چند وقت هست بیکارم توان کارکردن ندارم از کار افتاده ام مجبور شدم خط۹۱۲ رو بفروشم بنیاد سپاه…..رفتم هیچ حمایتی در کار نیست

  2. سلام مجلس انقلابی کجاس واقعا درمورد کسانی که زیر ۶ ماه جبهه دارن حق کشی شده آیا در همان روز شهید یا جانباز می شدیم تکلیف چی بود آیا بازم شهید یا جانباز حساب نمیشدیم چرا فرق گذاشتن این الان عین بی عدالتی است که ما نمی‌توانیم از حق و حقوق ایثارگری استفاده کنیم.

  3. سلام پدر اینجانب از اول انقلاب مسول کمیته بود بعد از انقلاب رفت جنگ 8سال بود مجروع شد که ایشان را بردن سرد خانه که توسط دوستان خود نجات پیدا کرد وایشان را به بیمارستان شهید بقایی اهواز بردن که ایشان 90روز بهوش بود که مدارک بیمارستان موجود که ایشان جانبا ز سپاه 70درصد بود وبنیاد شهید 65درصد که بنیاد زحمت کشید ایشان را کرد 45درصد وایشان روزی 30تا قرص مصرف مکرد ترکش داخل سر ایشان بود شمیایی بود رود ایشان پیوند بود تمام مدارک هست در سال 90ایشان به رحمت خدا رفت کلیه مدارک بردیم بنیاد زحمت کشیدن گفتن فوت نا معلوم برااثر مجرویحت نیست و ایشان شهید نزدن مخوام ببینم کسی پیگیری مکن

  4. لطفاً ایثارگری داوطلب زیرشش ماه برای خودایثارگر که پانزده سال داشته و پنج ماه ایثارگری دارد امتیاز تبدیل وضعیت دیده شود اکنون بیست و پنج سال سابقه دارد و هنوز قراردادی هستند

  5. آیا کسی رفته جبهه بعد یک هفته شهید ویا جانباز شدند نباید بگیم ایشان شهید ویا جانباز هست .پس چرا قانونی را وضع کردن این همه ظلم درحق رزمندگان زیر ۶ ماه ویا بالای ۶ ماه بعد قطعنامه دارید می کنید .مگر کسی ۵ویا ۴ ماه از بهترین دوران عمر خودش را درمنطقه عملیاتی وجنگ سپری کرده نباید از امتیازات آن استفاده ‌کند .آن شاالله این مجلس انقلابی که اکثرا از یادگاران ۸ سال دفاع مقدس هستند این قانون را اصلاح کنند تارزمنده گان زیر ۶ ماه هم بهرمند شوند ازاین قوانین .

  6. باسلام من هفت ماه وخورده جبهه دارم کارت ایثارگری هم گرفته ام پسرم در شهرداری محلمان مشغول بکار بصورت قراردادی کار میکند آیا تبدیل وضعیت به رسمی به ایشان تعلق می‌گیرد یانه لطفاً راهنمایی بفرمایید ممنون

  7. درود خدا برشهیدان راه خدا سلام خسته نباید خدمت تمام عزیزان و دستندرکاران
    اعم از مجلس و دولت وقانون
    دقیقا امروز مورخ ۱۴۰۲/۸/۲۸
    بند ماده۸۷ بند ج قانون ۲۱
    واقعا چرا قانون عمل نمی کنند ودر حق جانباز ایثارگران اشحاف میکنند من دوسال اداره آب فاظلاب همدان میبرع میاره اخرش برگشت میگه اگر رسمی بشوید دیگه کار نمیکنید برا ما برا مالی داره حالا سوال من از مسولین اینه آیا برای زندگی مابار مالی ندارد مسیر زندگی ما که به دلیل قطع عضو پای پدرم در جبهه جنگ بود نداره چرا مدیر عامل یک اداره باید سلیقه ای کار انجام دهد حتی وزیر در همدان به ایشون تذکر تبدیل وضعیت ایثارگران را داداست ولی همچنان کار خودش را ادامه میدهد و مدارک های ایثارگران نگهداشت کسی گوش بدهکار نیست پاس وپاس کاری میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام