آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

تمدید مواد ۸۷ و ۹۱ قانون برنامه ششم موضوع: امتیازات ایثارگران در برنامه هفتم/ ارجاع سایر احکام ایثارگری به کمیسیون

تصویب تمدید مواد ۸۷ و ۹۱ قانون برنامه ششم موضوع: امتیازات ایثارگران در برنامه هفتم/ ارجاع سایر احکام ایثارگری به کمیسیون

شناسنامه قانون- جزء ۸ بند ج ماده ۳۱برنامه هفتم توسعه با موضوع تمدید مواد ۸۷ و ۹۱ قانون برنامه ششم، در صحن علنی مجلس بررسی و به تصویب نمایندگان رسید.

بر اساس تصمیم نمایندگان مجلس مواد مربوط به ایثارگران در برنامه هفتم که در بند ج ماده ۳۱ گنجانده شده است به تصویب رسید. نمایندگان مجلس با اصلاحات زیر بند ج ماده ۳۱ را تصویب کردند. واژه‌های دهک‌بندی و تنقیح از متن ماده حذف شدند.

نمایندگان در نوبت عصر نشست علنی امروز یکشنبه ۲۸ آبان به بررسی موادی از لایحه برنامه هفتم توسعه ارجاعی از کمیسیون تلفیق مجلس پرداختند که شامل اجزای یک تا ۷ بند «ج» ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم ارجاعی از کمیسیون تلفیق بود.

معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار با جزء یک بند «ج» ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم ارجاعی از کمیسیون تلفیق مخالفت کرد. وی همچنین خواستار جذب معلمان خرید خدمت شد.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در موافقت با این جزء این حکم گفت: حکم مذکور در برنامه ششم هم آمده بود؛ اگر حکم نقصی دارد، آن را برطرف کنید.

سپس محسن نجفی خواه معاون سازمان برنامه و بودجه به نمایندگی از دولت بیان کرد: این حکم و احکام بعدی نکته ای دارد که رئیس مجلس آن را تعیین تکلیف کند و بگوید چه کنیم؛ در بند «ج» ماده ۳۱ لایحه برنامه ارجاعی از کمیسیون تلفیق مجلس که دقایقی قبل تصویب شد، آمده است دولت قانون جامعی درباره ایثارگران را در قالب لایحه تهیه و به مجلس تقدیم کند تا قانونی جامع در این خصوص داشته باشیم؛ ابهام این است که آیا اجزای ذیل بند «ج» ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم، باید در لایحه جامع ایثارگران بیاید یا نه؟ یا اینکه این اجزا، احکام جداگانه ای است؟

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس در این خصوص گفت: در بند «ج» ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم توسعه مصوب کردیم دولت لایحه لازم و جامع ایثارگران را با همه ابعاد آن بیاورد لذا اجزای یک تا ۷ بند «ج» ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم به کمیسیون تلفیق ارجاع می شود و بعد از اصلاح مجددا به صحن می آید.

مواد ۸۶ تا ۹۱ قانون برنامه ۵ ساله توسعه ششم به فصل ۱۶ این قانون با عنوان «امور ایثارگران» اختصاص دارد. که همه این مواد عینا در برنامه هفتم توسعه تمدید شد.

مهمترین بخش این قانون به بند «ج» ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه برمی گردد که می گوید:

ج ـ دولـت مکلف است علاوه بـر اجرای ماده ٢١ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و تبصره های آن و اصلاحات بعدی، تمام فرزندان شهداء و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر را در طول اجرای قانون برنامه، استخدام کند.

سپس نمایندگان به بررسی جزء ۸ بند «ج» ماده ۳۱ لایحه قانون برنامه هفتم توسعه ارجاعی از کمیسیون تلفیق مجلس پرداختند که با موافقت نمایندگان دولت و کمیسیون تلفیق مجلس، به تصویب نمایندگان رسید و به شرح زیر است:

ماده ۳۱ بند «ج» جزء ۸- مواد ۸۶ تا ۹۱ قانون برنامه ششم توسعه تنفیذ می گردد.

قالیباف رئیس مجلس پس از تصویب این جزء گفت: اجزایی از بند «ج» ماده ۳۱ لایحه برنامه که بار مالی دارد را به کمیسیون ارجاع دادیم جزء ۸ را تصویب کردیم و قرار شد ۷ جزء دیگر را هم کمیسیون تلفیق اصلاح و به صحن ارجاع کند.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

31 دیدگاه

  1. سلام من از سال بهمن 68 تا آبان 70سومار خدمت سربازی بودم دوماه هم مهران آیا کارت ایثارگری بهم تعلق میگیره یا نه

  2. به گمانم میخوان ما 5درصدی هارو ازپروندهاشون پاک کن اما خجالت میکشن بگن دورد خدا بر تمام مجروح هان جنگ تحمیلی مخصوصن 5درصدی ها سلام برتمام شهدا وخانوادهاشون سلام بر آزادگان عزیزباغیرت…والله بخون شهدا که برای وطن رفتیم اما وطن برای شما شد …نه ما😭

  3. سلام به فکر رزمندگان هم باشید کسی که بالاتر از ۶ ماه سابقه جبهه دارد امتیاز یک جانباز حداقل ده درصد را در نظر بگیرید با تشکر

  4. سلام پدرم جانباز جنگ اعصاب وروان ولی 15درصد به کد ملی 4889391916 دادن بهش هرسال چندبار بستری است ویکبار درسال هم بخش ویژه اعصاب وروان تهران در سعادت اباد اونجا بستری میشه نمیدونم درصد ها رو چطور محاسبه میکنن جانبازی که مجروع جنگی اعصاب وروان وشنوایی یک گوش است خواهش میکنیم رسیدگی شود ازانقلابیون حاضر دربنیادشهید

  5. ایا جانبازان زیر ۲۵ درصد آدم به حساب نمی آیند خیلی کسان هستند که دنبال درصد نبودند و حقشان پایمال شده در صورتی دو الی سه سال در جبهه بوده آنهم در خط مقدم یا واحد های خط مثل پدافند هوایی باشد خداوند حقمان را خواهد ستاند ما برای درصد نرفته و چیزی هم حتی اندازه صد هزار تومان نگرفته به حرمت خون شهدا صبر کرده و میکنیم تا در دادگاه عدل الهی

  6. بخدا پدر منم رزمنده بوده و جنگیده برای این کشور مثل سایر رزمندگان عزیز چرا بنده به عنوان فرزند رزمنده نباید استخدام بشم چون پدر مرحومم مجروح جنگی نشده این دلیل قانع کننده ای هست آیا؟

  7. همه اش خدعه ونیرنگه ،هر از گاهی ی سر و صدایی از ی جایی میاد و دومرتبه فیلمون یاد هندستون میکنه و حاجی حاجی مکه!!!از ابتدای سال۹۸ با صرف هزینه و انرژی مدارک تکمیل شده ام را دادم بگانم در خرم آباد ،بعداز این همه سال هنوز خبری نیست،اصلا کلا انکار میکنن!!!من هم موجی ام وهم شیمیایی ام،متاسفانه تا بحال نه کاری برام انجام شده ونه توانسته ام درصدی جانبازی بگیرم از اداره هم مث سگ بعدازسی سال بل اجباربازنشسته ام کردند!!حالا هم مستاحرم ودردمند حیف از من و امثال من که بیهوده جنگیدیم وبیهوده امیدوار

  8. رزمنده کان هشت سال دفاع مقدس که کارت ایثارگری دادن هیچ مزایا حق حقوق انسانی ندارند استخدام فرزندانشان حق ندارد چون خانواده شهید یا جانباز نیستندپس یه کارت ایثارگری هم دادن الکی هیچ سازمان هم ایثارکری رزمندکان عهده نکرفته هنوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام