آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان به دلیل پیش‌بینی ۵۰ همتی متناسب سازی، به ۱۸ درصد کاهش یافت

افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان به دلیل پیش‌بینی ۵۰ همتی متناسب سازی، به ۱۸ درصد کاهش یافت

شناسنامه قانون- سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان به دلیل پیش‌بینی ۵۰ همتی متناسب سازی، به ۱۸ درصد کاهش یافت.

به گزارش شناسمه قانون به نقل از خانه ملت، رحیم زارع با اشاره به تصویب کلیات لایحه اصلاحی بودجه سال ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق، گفت: با رد کلیات لایحه بودجه توسط مجلس، یکسری اصلاحات از سوی دولت پیرو رفع دغدغه نمایندگان در لایحه بودجه، مدنظر قرار گرفت.

این نماینده مجلس با اشاره به دغدغه نمایندگان درباره افزایش حقوق بازنشستگان، بیان کرد: پیرو اصلاحات صورت گرفته، دولت منابع افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده که ۵۰ همت خواهد شد را برای تامین منابع افزایش حقوق بازنشستگان پیش بینی کرده است.

زارع با اشاره به موضوع خرید گندم در لایحه بودجه سال آینده، تاکید کرد: تامین نان مردم برای دولت مهم است. از این رو مصارف صنعتی و نان مردم توسط بخش خصوصی و دولت خریداری خواهد شد. همچنین سهم دولت در زمینه خرید تضمینی گندم در لایحه ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع تامین ارز خرید کالاهای اساسی مردم در بودجه، اظهار کرد: پیش بینی دولت در این بخش تقریبا ۱۵ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای خرید کالای اساسی است،بنابراین تغییرات اعمال شده در بودجه تقریبا مدنظر همکاران ما در کمیسیون تلفیق بود.

وی با بیان اینکه مجلس فردا وارد بررسی کلیات لایحه بودجه خواهد شد، ادامه داد: در صورت تصویب کلیات،کمسیون‌های تخصصی مجلس به مدت ۱۰ روز و نمایندگان به مدت ۵ روز فرصت دارند که پیشنهادات خود در زمینه لایحه بودجه را به کمیسیون تلفیق ارائه دهند. بعد از گذشت این زمان، کمیسیون وارد جزئیات منابع و مصارف بودجه خواهد شد.

زارع با اشاره به اقدامات مجلس در زمینه جلوگیری از تورم در بودجه سال آینده، بیان کرد: برخی از موارد اصلاحی لایحه، به ویژه موضوع افزایش یک واحدی مالیات بر ارزش افزوده و سایر موارد کا در تورم تثیر دارد ممکن است در صحن مجلس تصویب نشود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: مواردی از قبیل افزایش تورم و نقدینگی و همچنین کسری بودجه مورد دغدغه نمایندگان بوده و در زمان بررسی لایحه بودجه مدنظر قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به موضوع حقوق و دستمزد کارمندان و بازنشستگان و احتمال افزایش آن در مجلس گفت: دولت در لایحه خود افزایش ۱۸ درصدی حقوق برای کارمندان لحاظ کرده است. همچنین دولت افزایش حقوق ۲۰ درصدی بازنشستگان را به دلیل پیش بینی ۵۰ همتی متناسب سازی، به ۱۸ درصد کاهش داده است لذا تلاش می کنیم این موارد را در کمیسیون تلفیق افزایش دهیم.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام