آزمون تعیین صلاحیت
قوانین و بخشنامه‌های تأمین اجتماعیاخبار اداری و استخدامی

افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سال ۱۴۰۱ تأمین اجتماعی

افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سال ۱۴۰۱ تأمین اجتماعی

خبر دوشنبه ۱۵ فروردين

بهترین و منصفانه‌ترین تصمیم را در خصوص میزان افزایش مستمری بازنشستگان خواهیم گرفت

دکتر میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در اولین روز کاری بعد از تعطیلات نوروز با شرکت در جلسه‌‌ای که با حضور نمایندگان کانون‌های بازنشستگی تشکیل گردید از افزایش منصفانه مستمری بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، این جلسه که با حضور رئیس و اعضای هیئت‌مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و همچنین معاونین و مدیران ذیربط سازمان تامین اجتماعی به منظور اتخاذ بهترین تصمیم جهت افزایش میزان حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران در سال ۱۴۰۱ برگزار گردید، پس از بحث و تبادل نظر جامع میان نمایندگان بازنشستگان و مدیران سازمان تامین اجتماعی مقرر شد طی هفته جاری با برگزاری جلسات کارشناسی و تخصصی و با در نظر داشتن شرایط معیشتی بازنشستگان، مطلوب‌ترین تصمیم جهت افزایش میزان مستمری‌ها و ایجاد رضایتمندی این قشر معزز اتخاذ و پیشنهاد شود.

در پایان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار امیدواری کرد با اتخاذ تصمیمات درست، رضایت بازنشستگان تامین شده و به سمت ایجاد عدالت در پرداخت‌ها که هدف این سازمان است؛ حرکت خواهیم کرد.

بر اساس ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی:

سازمان مکلف است میزان کلیه مستمریهای بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر‌ از سالی یکبار کمتر نباشد با توجه به افزایش هزینه زندگی با تصویب هیئت وزیران بهمان نسبت افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:

16 دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید
    میخواهم از مدیران سازمان وروسای کانون این سوال بکنم تاکنون هر چیتوی سالهای گذشته برای شاغلین قانون کار تصویب میشد سازمان تامین اجتماعی سریع اعمال حکم جدید رو انجام میداد ولی امسال یاد جلسه وهماهنگی با بازنشستگان وغیره افتاد حتما میخواهد از سر ته اش بزنه و ما بازنشستگان بیچاره با اندکی اضافه حق مارا ضایع کند آقا سید قربون اون جدت برم ادای آسایش وبهترین ها رابرای مادارید خواهش میکنم همان چیزی را تصویب کنید ک برای شاغلین تصویب شده من با حقوق ۱۲۰۰ چیکار کنم ک دوتا دانشجو دارم ممنون میشم توجه ای بما بشه

  2. چرا همردیف من در بیمه کشوری دوبرابر حقوق میگیرد ایا این عدالت است ؟؟؟؟؟؟؟؟ وقتی بازنشسته شدیم حقوق من ششصدتومن بیشتر بود خنده دار نیست ؟؟؟؟

  3. سلام بر شما. من بازنشسته تامین اجتماعی هستم. ماهیانه 3,300حقوق میگیرم و این مبلغ کفاف زندگی من و فرزندانم رو نمیده. با این اوضاع گرانی اجناس بازار، نمیتونم مایحتاج زندگی خودم رو ب درستی تامین کنم. همسرم بیماری آرتروز پا و واریس داره. پولی برام نمیمونه ک بتونم و روم بشه مهمان و با بچه‌هامو به خونه‌م دعوت کنم. مجبورم از فروشگاه نسیه بگیرم و من در سن و سالی نیستم که بتوانم قرض و وام به دوش خانوادم بگذارم.
    شما رو به خدا قسم میدم به فکر ما باشید و صدا و دردهای ما رو به گوش مسئولین برسونید.ما هم انسانیم و حق زندگی داریم. برای یک پدر سختتر ازین نیست ک بچه‌هاشو دور ببینه فقط بخاطر اینکه وسایل پذیرایی فراهم نباشه.

  4. سلام .به نظر من اول کسانی که در صندوق به نحوی همکاری دارن مخصوصا دولت باید در صندوق کنار بزارین دوم کسانی که از همسرانشون طلاق گرفتن و حقوق پدرانشون دریافت میکنن و دوباره صیغه شدن که تعداد زیادی هستن شناسایی بشن و پول بهشون پرداخت نشه ببینین چقدر اضافه میشه رقم کمی نیست .بجای اینکه از حق ما به اونها بدین حذفبشن خدا کمکتون کنه که حقی ضایع نشه فقط خدا

  5. دوستان و همکاران مشمول تامین اجتماعی بنده و دیگر دوستان دعاگوی شما در این ماه مبارک هستیم که نهایت تلاش خود را بکار ببندید تا با کمک الطاف الهی نسبت به افزایش چشمگیر و موثر در تامین هزینه های امروز زندگی یک خانواده چهار نفره را کفاف بدهد،طاعات و عبادات شما قبول درگاه الهی واقع گردد،انشالله

  6. چقدر حرف ، چقدر جلسه ، چقدر مصوبه . آفتابه لگن هفت دست شام و ناهار هیچی .
    یعنی با توجه به میزان وحشتناک تورم ، هیچگونه الگوی از پیش طراحی شده برای افزایش مستمریهای تاُمین اجتماعی ندارید ؟ لابد منتظر هستید ۳ ماه از سال بگذرد آخرشم بگویید پول نداریم .
    مملکت پول داره خوبم داره ولی کجا میره معلوم نیست .
    همین نیم میلیارد پوند پول بلوکه شده در انگلیس که آزاد شد کسی میداند کجا رفت ؟ کسی هم اعلام نکرد . مدیران نجومی گیر که ککشون نمیگزه . مجلسیها و وزرا هم که پول میگیرند تا بله قربان بگویند . بیچاره مردم سر کار گذاشته شده .

  7. اقا سلام علیکم سال ۱۳۹۹اشتباهی ازسوی کارمندی که سوابق رابرای متقاضیانی که درشرف بازنشستگی هستندرخ دادکه باپیگیریهای متعدد متاسفانه هیچکسی پاسخگوی مشکلات اینجانب نشدندشرح ماجرا اینگونه بودکه اینجانب درنیمه دوم سال ۱۳۹۹درحالیکه مدت خدمتی اینجانب به مرزسی سال رسیده بود درخواست بازنشستگی دادم اماهیچ واحدی ازنیروهای تآمین اجتماعی به درخواست اینجانب توجه نکردندسرانجام درخردادسال ۱۴۰۰اینجانب راباسی سال و۴۵۱روزخدمت باحقوق ماهیانه سه میلیون وششصدوهفتاد هزارتومان بازنشست کردند که براساس همین ندانم کاری افزایشی که دراین سال به حقوق دریافتی مااعمال میشده محروم کردند که اینجانب عاجزانه استدعای مساعدت رادارم
    شرف اعلام می نماید سابقه تآمین اجتماعی

  8. من نمی دونم چرا تصمیم در مورد مشکلات و اضافه حقوق جامعه باز نشسته با توجه به اینکه این عزیزان زحمتکش در دوران خدمت قسمی از دریافت خود را به صندوق بازنشستگی برای تامین لوزمات خود واریز کرده اند اینقدر با مشکل برگذار میشود در حالی که این سازمان در بدو تاسیس تا کنون روی پای خود بوده و ریالی از دولت بوجه ای دریافت نکرده و خروجی کار ایشان در دوران خدمت ابادانی و توسعه بوده حال اینکه تمام بخش های دولت بدهکار این عزیزان هستند و خروجی کاری شان هم چندان در رشد و اعتلای کشور مثمر ثمر نبوده
    لطفا حقوق حقه خودمان را بدهید و منت هم نگذارید
    با تشکر کارگر بازنشسته ۲۰۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام