آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

نوروزی، رییس فراکسیون ایثارگران مجلس: دولت مکلف به اعمال یک مقطع تحصیلی بالاتر برای ایثارگران از سال ۹۶ است

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس با تأکید بر اجرای قانون اعمال یک مقطع تحصیلی بالاتر برای ایثارگران، گفت: دولت مکلف به اعمال این قانون برای ایثارگران از سال ۹۶ است.

حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تأکید بر اجرای بند 6 ماده 87  قانون برنامه ششم توسعه که مربوط به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می‌‎شود، گفت: بر اساس این بند قانونی دولت مکلف است به ایثارگران دارای کمتر از 25 درصد جانبازی و رزمندگانی که بیش از 6 ماه خدمت داوطلبانه در مناطق عملیاتی داشته‌ باشند، حقوق و مزایای یک مقطع تحصیلی بالاتر را لحاظ کند. یعنی ایثارگر با مدرک لیسانس دارای شرایط مذکور در دریافت حقوق و مزایای باید فوق لیسانس محاسبه شود.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت این قانون را در سال‌های گذشته اجرا کرد ولی به دلیل ابهامی که در اجرا برای دولت ایجاد شد، اجرای آن را متوقف کرد.

در متن قانون نیز قید شده که کلیه آیین‌نامه‌های اجرایی قانون باید حداکثر  ظرف 6 ماه سال اول  اجرای  قانون برنامه تصویب و ابلاغ شود

نوروزی اضافه کرد: در همین راستا معاونت اداری و استخدامی ریاست جمهوری، استفساریه‌ای از مجلس خواست و که مجلس مصوبه خود را تفسیر کردکه بر همین اساس خدمات به ایثارگران تعریف شد.

وی تصریح کرد: حال سوال این است قانون باید از چه زمانی برای ایثارگران اعمال و حقوق و مزایای آن‌ها افزایش یابد؟ که پاسخ این است که قانون باید از سال 96 برای ایثارگران محاسبه و معوقات آنان در این دو سال پرداخت شود چرا که قانون برنامه ششم توسعه در سال 96 به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است و در متن قانون نیز قید شده که کلیه آیین‌نامه‌های اجرایی قانون باید حداکثر  ظرف 6 ماه سال اول  اجرای  قانون برنامه تصویب و ابلاغ شود.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بنابراین زمان اجرای اجرای قانون سال 96 است نه سال 98؛ چرا که امسال مجلس فقط مصوبه پیشین خود را تفسیر کرده است.

 

مطالب مرتبط:

– دستورالعمل نحوه اجرای قانون تفسیر جزء (6) بند «ث» ماده (88) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه (بخشنامه شماره 10/710 مورخ 20/03/1398 وزارت آموزش و پرورش)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام