آزمون تعیین صلاحیت
آزمون های استخدامی

فراخوان جذب اعضای هیات علمی سال ۱۴۰۲

فراخوان جذب اعضای هیات علمی سال ۱۴۰۲

شناسنامه قانون- ثبت نام اولین فراخوان جذب اعضای هیات علمی سال ۱۴۰۲ در بازه زمانی “چهارم شهریورماه” لغایت “شانزدهم شهریورماه” از طریق سامانه جامع جذب اعضای هیات علمی (مهر رضوی) انجام می‌شود.

در این فراخوان برای اولین بار مشمولین دارای مدرک دکتری و فاقد کارت پایان خدمت به شرط نداشتن غیبت نظام وظیفه می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند.

متقاضیان محترم می‌توانند با مراجعه به سایت فوق نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام نمایند.

ویژگی‌های جذب اعضای هیات علمی سال ۱۴۰۲

این فراخوان دارای دو ویژگی خاص نسبت به فراخوان های قبلی است:

۱- برای اولین بار این فرصت فراهم شده است تا دانش آموختگان دکترا که فاقد کارت پایان خدمت هستند و یا در حال طی دوره خدمت نظام وظیفه هستند به شرط نداشتن غیبت، در فراخوان جذب شرکت و وارد رقابت جذب شوند. طبق قول مساعد ستاد کل نیروهای مسلح، این مشمولان اگر موفق به طی فرایند جذب دانشگاه‌ها شوند به عنوان عضو هیات علمی پیمانی محسوب شده و دوران تعهد خدمت وظیفه را در دانشگاه طی می کنند.

۲- برای اولین بار قبل از آغاز فراخوان، مجوزهای استخدامی از سازمان های امور اداری و استخدامی و برنامه و بودجه اخذ شده است و برای افرادی که فرآیند جذب را طی کنند و حکم تایید هیات مرکزی جذب را دریافت کنند بلافاصله ردیف استخدامی آنها تعریف می‌شود.

ظرفیت پذیرش جذب اعضای هیات علمی سال ۱۴۰۲

ظرفیت پذیرش در این دوره را حدود ۱۶۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاهای دولتی و حدود ۱۴۰۰ عضو در موسسات غیر دولتی است.

همچنین، این امکان فراهم شده است که افرادی که جزو سه نفر اولیه فرایند جذب در هر کد رشته محل باشند اگر به عنوان عضو هیئت علمی انتخاب نشوند و دارای شرایط علمی و عمومی باشند؛ بتوانند به عنوان حق التدریس در دانشگاه‌های دولتی و عضو پیمانی در موسسات آموزش عالی غیر دولتی مشغول فعالیت علمی آموزشی شوند.

شرایط ثبت‌نام جذب اعضای هیات علمی سال ۱۴۰۲

علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی جذب اعضای هیات علمی که در فراخوان هر سال آورده می‌شود، دو مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر افزایش سن جذب برای عضویت در هیأت علمی تا ۴۵ سال و امتیاز تأهل و داشتن فرزند در جذب اعضای هیأت علمی نیز از سال گذشته به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و در فراخوان امسال نیز اعمال خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

تاریخ ثبت‌نام جذب اعضای هیات علمی سال ۱۴۰۲

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم تاکید کرد: تنها مسیر جذب عضو هیات علمی در وزارت علوم صرفا از طریق فراخوان عمومی جذب است و متقاضیان در بازه زمانی ۴ الی ۱۶ شهریورماه نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام