آزمون تعیین صلاحیت
آزمون های استخدامی

آزمون استخدام مربی پرورشی آموزش و پرورش در اسفند ۱۴۰۲ برگزار می‌شود

آزمون استخدام مربی پرورشی آموزش و پرورش در اسفند ۱۴۰۲ برگزار می‌شود

شناسنامه قانون- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری آزمون جذب ۱۵ هزار مربی پرورشی در اسفند امسال خبر داد.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از وزارت آموزش و پرورش، اصغر باقرزاده در پرسش و پاسخ برخط با معلمان درباره اینکه چرا برخی مدارس ابتدایی معاون پرورشی به صورت تمام وقت ندارند، اظهار داشت: کمبود نیروی انسانی از حدود ۱۵ سال گذشته در معاونت پرورشی به وجود آمده است به طوری که نزدیک به ۵۰ درصد مدارس فاقد معاون پرورشی و مربی تربیتی است.

وی افزود: امسال به ما وعده جذب تعداد ۱۵ هزار مربی پرورشی و تربیتی را داده‌اند که اکنون در حال تدوین دفترچه آن هستیم تا در اسفندماه امسال آزمون آن برگزار شود.

وی خاطر نشان کرد: قرار است تا چهار سال آینده هر سال تعداد قابل توجهی نیرو برای معاونت پرورشی جذب شوند تا بتوانند برخی از این کمبودها را جبران کنند.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش خواستار همکاری دانش آموزان برای مشارکت در مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی شد و اظهار داشت: بخشنامه برنامه فراگیر پرورشی و طرح نماد (نظام مراقبت از دانش‌آموزان) به زودی به مدارس ارسال می شود.

باقرزاده با اشاره به اهمیت حمایت از معاونان و مربیان پرورشی گفت: مدیران به‌ویژه از مربیان پرورشی حمایت کنند و باید فضا را برای آنان با کمک خانواده‌ها و کمک برخی از معلمان که همراه هستند، فراهم کنند.

وی از برگزاری مانور زلزله در حدود ۳۰ هزار مدرسه در سراسر کشور خبر داد و از مربیان پرورشی مدارس خواست تا دانش آموزان را به انجام فعالیت های فرهنگی و پرورشی تشویق کنند.

بیشتر بخوانید: منابع آزمون استخدام مربی پرورشی سال ۱۴۰۲ (حیطه عمومی، تخصصی، اختصاصی)

سهمیه ایثارگری برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش طی چند روز آینده مشخص می‌شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه درحال بررسی میزان سهمیه ایثارگران و جانبازان هستیم، گفت: سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی آموزش و پرورش طی چند روز آینده مشخص می‌شود.

علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص زمان برگزاری آزمون استخدامی، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: هنوز زمان دقیق برگزاری آزمون مشخص نیست. همچنین وزارت آموزش و پروش درحال بررسی میزان سهمیه ایثارگران و جانبازان است که این آمار در چند روز آینده اعلام می‌شود.

گفتنی است، پیش از این مشاور امور شاهد و ایثارگران وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده بود که در سال‌های گذشته ایثارگران سهمیه بالغ بر ۴۲ درصدی برای جذب در آموزش و پرورش داشته‌اند که امسال این سهمیه حدود ۲۵ درصد بوده که علت این امر نبود متقاضی در برخی کد رشته‌ محل‌ها است.

برای تهیه منابع آزمون مربی پرورشی آموزش و پرورش کلیک کنید 

منابع آزمون استخدام مربی پرورشی سال ۱۴۰۲

برای تهیه کتاب حیطه تخصصی استخدامی مربی امور تربیتی آموزش و پرورش کلیک کنید 

برای تهیه کتاب حیطه عمومی استخدامی آموزش و پرورش کلیک کنید

برای تهیه کتاب حیطه اختصاصی استخدامی آموزش و پرورش کلیک کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام