آزمون تعیین صلاحیت
بودجه 1401

جدول افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ کارکنان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت

جدول میزان افزایش ناخالص (قبل از کسر مالیات) حقوق کارکنان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱

شناسنامه قانون- نحوه افزایش حقوق و مزایای کارکنان دولت در بند (الف) تبصره (۱۲) ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ اورده شده بود، توسط کمیسون تلفیق بودجه با تغییراتی روبرو شد.

ببینید: گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱

بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه، در سال آینده ضریب ریالی ۱۰ درصد به نسبت سال ۱۴۰۰ افزایش خواهد یافت و مجموع حکم کارگزینی هیچ کارمندی نباید از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان کمتر باشد.

از سویی بر اساس ماده (۱۶) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از سال آینده و به مدت ۵ سال هر ساله می‌بایستی کمک هزینه عائله‌مندی و اولاد کارمندان دولت به ترتیب ۵۰ و ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

در جداول طراحی شده که دو اسلاید و بر اساس دو نظام پرداخت قانون مدیریت خدمات کشوری و نظام هماهنگ پرداخت تهیه گردیده است، افزایش ۱۰ درصدی ضریب ریالی و افزایشات موضوع قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برای کارکنان مجرد، متاهل، متاهل دارای یک فرزند و متاهل دارای دو فرزند بصورت جداگانه محاسبه شده است

پیش‌بینی می‌شد که حقوق سال آتی کارکنان و بازنشستگان دولت به صورت پلکانی افزایش یابد. اما کمیسیون تلفیق بودجه فقط مالیات حقوق را پلکانی نموده و افزایش ضریب حقوق را بصورت ثابت و ۱۰ درصد در نظر گرفته است.

ذکر این نکته ضروریست که کمک هزینه عائله‌مندی و اولاد کارکنانی که در سال ۱۴۰۱ ازدواج نموده یا صاحب اولاد شوند بصورت جداگانه محاسبه می‌شود که در جداول به آن نپرداخته‌ایم.

بیشتر ببینید: جدول افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ مشمولین قانون مدیریت خدمات کشوری

جدول افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ کارکنان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت

برای بزرگنمایی بیشتر بر روی جدول کلیک کنید

شناسنامه قانون | ezgif.com gif maker 21 1

تهیه و تنظیم: صیاح الدین شهدی
مدرس دوره‌های آموزش ضمن خدمت کارکنان دولت (اداری- مدیریتی)
https://www.instagram.com/sayah.shahdi

36 دیدگاه

  1. کاش یکی پیدا بشه اسناد مزایا رو با پرداختی یا فیش حقوقی تطبیق بده، سند میزنند بالا، پرداخت میکنند پایین، اضافه کار، ماموریت، و…..

  2. یعنی کسی که امسال حقوقش با کارشناسی ارشد5800000 سال بعد حقوقش میشه 6300000دستشون درد نکنه واقعا!
    حالا اینجا در تصور خودشون واقعا نظام عدالت رو در پرداخت ها ایجاد کردن؟
    واقعا ما اینا رو نداشتیم چی کار میکردیم؟
    این پلکان به درد همونایی میخوره که حقوق های کلان با مدرک دیپلم و … میگیرن بقیه زیر دست و پا له میشن

    1. شما دقت نکردی، اونی که حقوقش کمتره افزایشش بیشتر شده، هر چی حقوق امسالش بالاتر باشه سال بعد افزایشش کمتر میشه. من فقط موندم با این ۲۵ هزار تومن افزایش حق اولاد چیکار کنم، بنظرتون دو سه تا بچه دیگه بیارم نه؟!

      1. بنده سه فرزند دارم با29سال سابقه طبق جدول بالا حقوقم میشه 8میلیون 900که بادرصدمالیات دوباره بر میگرده سرجای اولش درود بر نظام عدالت

  3. باسلام : به اطلاع آن کارشناسی که این جدول رو تهیه نموده برسانید ،طبق قانون قراربود که افزایش حقوق براساس تورم تعین گردد اینکه رعایت نشده هیچ ، بلکه میزان افزایش حداقل بگیر و حداکثر بگیر رو مشاهده فرمایید متوجه خواهید شد کسی که همیشه و حتی دراین جدول ضرر میکند متوسط بگیران هستند که بیشترین سطح حقوق بگیران را تشکیل میدهند .

  4. سلام بر کارمندان عزیز که زیر مبلغ ۱۰ میلیون تومان حقوق و مزایا می گیرید. دوستان ناراحتی نداره به اندازه حقوقتان کار کنید نه بیشتر . وجدان درد هم نگیرید. چرا که شما تخلف نکردید بلکه آنهایی تخلف کرده اند که متناسب با تورم حقوق شما را بالا نبرده اند.

    1. خدایا چه گناهی کردیم تو این دار المجانین گیر کردیم من الان با هشت سال سابقه تو دارایی حکمم ۵۷۰۰شده اونم با بدی اب و هوا و یک زن و یه بچه کجای این عدالته که یه نفری که تازه استخدام شده حکمش از ۵۶۰۰شروع بشهو مایی که قبلا استخدام شدیم و هشت سال سابقه و زن و بچه اختلاف فقط صد تومن بمیرین با این عدالتون که اسم عدالتم بدون شرم میارین

  5. واقعا بی انصافی و بی تدبیری و بی عدالتی هست جنایت هست جنایت این افزایش 500 تا 600 تومان که دوباره برمیگرده به جیب دولت و صندوق های بازنشستگی

  6. با سلام
    این درصد افزایش پلکانی فقط به ضرر کسانی هست که دارای سنوات بالا و مدرک بالایی هستند همانطور که سال گذشته نیز متضرر شدند.

  7. سلام اصلا عادلانه نیست اونیکه 30 میلیون حقوق میگیره 10 درصد منی که 7 تومن هم 10 درصد؟ برای کارمندان جهاد کشاورزی که طرح تسری برایشان تصویب نشد با این حقوق کم و در حد بخور نمیر اصلا عادلانه نیست…. شما نگاهی به فیش حقوق کارمندان شهرداری بیندازید حداقل اضافه کار برای کارگران شهرداری 2.5 میلیون تومان است برای من کارشناس ارشد 500 هزار تومن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ با این اوضاع فقط انگیزه را از کارمندان می گیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام