آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

افزایش حقوق بازنشستگان تا ۹۰ درصد دریافتی کارکنان دستگاه‌های مربوط/ از ۳ تا بیش از ۱۰ میلیون تومان افزایش

افزایش حقوق بازنشستگان تا ۹۰ درصد دریافتی کارکنان دستگاه‌های مربوط/ از ۳ تا بیش از ۱۰ میلیون تومان افزایش

شناسنامه قانون- سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: براساس توافق مجلس و دولت مقرر شد تا در انتهای اجرای برنامه هفتم بازنشستگانی که ذیل دولت تعریف می‌شوند به میزان ۸۰ تا ۹۰ درصد کارکنان دولت حقوق دریافت کنند.

به گزارش شناسنامه قانون، محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره تعامل دولت و مجلس برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری گفت: دولت و مجلس درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان تقریبا به یک جمع بندی رسیدند و بر همین مبنا محل تامین منابع آن را هم مشخص کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم مسئله متناسب سازی حقوق در طول اجرای برنامه هفتم توسعه از سوی دولت اجرایی شود، افزود: ما یک ظرفیت قانونی در بودجه سنواتی داریم که بر اساس آن میزان افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان را تعیین می کند. طی توافقاتی که با دولت صورت گرفت، مقرر شد تا از همین ظرفیت قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری استفاده کنیم.

افزایش حقوق بازنشستگان تا ۹۰ درصد دریافتی کارکنان دستگاه‌های مربوط

زنگنه خاطرنشان کرد: تصمیم بر این شد تا این متناسب سازی به گونه ای عملیاتی شود که در انتهای اجرای برنامه هفتم بازنشستگانی که ذیل دولت تعریف می شوند به میزان ۸۰ تا ۹۰ درصد کارکنان دولت حقوق دریافت کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه عنوان کرد: البته این مسئله به دستگاهی که افراد در آنجا شاغل بودند نیز بستگی دارد. به طور مثال در برخی دستگاه ها اختلاف حقوق بین شاغلان و بازنشستگان ۳ الی ۴ میلیون تومان است در حالی که در برخی دیگر از دستگاه ها این اختلاف به ۱۰ میلیون تومان و حتی بیشتر هم می‌رسد. بنابراین معیار متناسب سازی در دستگاه های زیرمجموعه دولت یکسان نخواهد بود.

تشکیل کمیته‌ای برای تدوین سازوکار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه از تشکیل کمیته‌ای برای تدوین سازوکار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.

جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، با اعلام خبر تشکیل کمیته‌ای به منظور بررسی موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و کارکنان دولت در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم، گفت: یک مشکلی که الان همه بازنشستگان و شاغلان با آن مواجه هستند که الان در نطق اکثر نمایندگان این مساله را مشاهده می‌کنید، بحث افزایش حقوق است. ظهر روز گذشته در فاصله دو نوبت صبح و عصر صحن علنی جلسه‌ای تشکیل شد، از کمیسیون تلفیق رأی گرفتند که کمیته‌ای‌ تشکیل شود و درخصوص بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پیشنهادی برای صحن کمیسیون تلفیق بیاورد.

وی ادامه داد: اولین جلسه این کمیته ظهر روز شنبه ۲۲ مهر ماه با حضور نماینده سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌های مجلس و نمایندگان منتخب برگزار شد.

کوچکی‌نژاد درخصوص جزئیات مباحث صورت گرفته در این جلسه به ویژه مشمولان این همسان‌سازی ابراز داشت: بحث‌های زیادی در این جلسه صورت گرفت تا نحوه اجرا و اعمال افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شود و تعیین شود که چه کسانی مشمول آن باشند، آیا همه بازنشستگان را مدنظر قرار دهیم یا صرفاً آن‌ها که دریافتی‌شان فاصله زیادی با شاغلین دارد مدنظر باشند.

وی افزود: در مجموع مقرر شد کمیته تعیین شده در کمیسیون تلفیق پیشنهادی را به کمیسیون بیاورد و آن را قالب یک حکم در برنامه هفتم بیاوریم، همچنین دولت طی یک اصلاحیه بودجه این مساله را به مجلس بیاورد تا امسال هم اجرایی شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه عنوان کرد: پیشنهادهای مختلفی درخصوص نحوه اجرا و اعمال این موضوع مطرح شد که در نهایت مقرر شد جلسات دیگری تشکیل شود تا یک تصمیم نهایی پیرامون هم‌ترازی حقوق بازنشستگان و شاغلان اتخاذ شود.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام