آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

مجلس بر ۳ هزار امتیاز فوق العاده خاص کارکنان دولت اصرار کرد

اصرار مجلس بر تخصیص ۳ هزار امتیاز فوق العاده خاص به کارکنان دولت

شناسنامه قانون- نمایندگان بر اختصاص ۳ هزار امتیاز فوق العاده خاص به کارمندان دولت در سال آینده اصرار ورزیدند.

به گزارش شناسنامه قانون، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۵ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی بر مصوبه قبلی خود در جز ۲ بند الحاقی ۲ تبصره ۱۵ لایحه قانون بودجه ۱۴۰۳، درباره تخصیص ۳ هزار امتیاز فوق العاده خاص به کارمندان دولت با ۱۴۷ رأی موافق، ۱۳ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۲ نماینده حاضر در جلسه اصرار ورزیدند بنابراین این مصوبه برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

بر اساس این گزارش شورای نگهبان به جز ۲ بند الحاقی ۲ تبصره ۱۵ بودجه سال ۱۴۰۳ ایراد گرفته بود که حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در تشریح این موضوع گفت: دولت بیان کرده که نمی تواند اختصاص ۳ هزار امتیاز را بپذیرد و فقط می تواند تا اعتبار ۴۰ همت همراهی کند. با عدد پیشنهادی دولت اعتبار در نظر گرفته از سوی مجلس به نصف کاهش پیدا می کند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت، مصوبه کمیسیون تلفیق به منظور رفع ایراد شورای نگهبان را به رأی گذاشت که نمایندگان با آن با ۴۷ رأی موافق، ۱۰۹ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۲ نماینده حاضر در صحن علنی مخالفت کردند و بر مصوبه قبلی خود اصرار ورزیدند.

گفتنی است، پیش از این نیز شورای نگهبان با ایرادات مشابهی نسبت به فوق العاده خاص کارکنان وزارت کشور، ایراد گرفته بود که مجلس در آن خصوص نیز اصرار کرد و مصوبه برای تعیین تکلیف نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد.

مصوبات مورد ایراد شورای نگهبان و هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام چه بود؟

نمایندگان مجلس مصوب کردند به منظور نگهداشت و ایجاد انگیزه در نیروی انسانی از ابتدای سال ۱۴۰۳، ۳ هزار امتیاز به «کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری»، «کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت» و سایر قوانین و مقررات استخدامی اختصاص پیدا کند.

نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (شنبه، ۷ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، با بند الحاقی (۲) تبصره (۱۵) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

۳ هزار امتیاز فوق العاده خاص کارکنان دولت

در جزء ۱ بند الحاقی (۱) تبصره (۱۵) ماده واحده این لایحه آمده است:

۱- به منظور نگهداشت و ایجاد انگیزش کارکنان وزارت کشور، سازمان های تابعه و وابسته و استانداری های سراسر کشور، فوق العاده خاص به میزان یک و نیم (۵/۱) برابر مجموع حق شغل و حق شاغل در احکام ایشان برقرار و مشمول کسور بازنشستگی می‌شود. این فوق‌العاده بر اساس دستورالعمل پیشنهادی سازمان امور اداری و استخدامی کشور و تصویب شورای حقوق و دستمزد انجام می‌شود.

فوق العاده خاص کارکنان وزارت کشور

در جزء ۲ بند الحاقی (۲) تبصره (۱۵) ماده واحده این لایحه آمده است:

۲- به منظور نگهداشت و ایجاد انگیزه در نیروی انسانی از ابتدای سال ۱۴۰۳، ۳ هزار امتیاز برای کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸ مهرماه ۱۳۸۶ و معادل ریالی این امتیاز برای کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب ۱۳ شهریور ۱۳۷۰ و سایر قوانین و مقررات استخدامی تحت عنوان فوق العاده خاص در احکام کارگزینی و یا قراردادهای آن ها اعمال می گردد. این فوق العاده مشمول کسور بازنشستگی می باشد و صرفا در محاسبه پاداش پایان خدمت، ذخیره مرخصی استحقاقی در زمان بازنشستگی و حقوق بازنشستگی قابل محاسبه است. اعمال این امتیاز در خصوص کارمندانی که طی سال های گذشته از فوق العاده خاص بهره مند شده اند در سقف امتیاز موضوع این ماده بلامانع است.

ایراد شورای نگهبان به ۳ هزار امتیاز فوق العاده خاص کارکنان:

۳ هزار امتیاز فوق العاده خاص کارکنان

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام