آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

جزییات تصمیم مجلس در ساماندهی تنوع استخدام‌ها و عدالت محور کردن نحوه پرداخت حقوق و مزایا

سخنگوی کمیسیون مجلس از تشکیل کارگروهی برای بررسی اهداف مشترک دولت و مجلس در خصوص ساماندهی تنوع استخدام‌ها و عدالت محور کردن نحوه پرداخت حقوق و مزایا خبر داد.

به گزارش شناسنامه قانون، مجید انصاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح جزئیات نشست امروز (یکشنبه، ۲۳ آبان ماه) کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: این نشست پیرو مهلت ۴۵ روزه که برای سازمان اداری و استخدامی کشور جهت تدوین لایحه ساماندهی استخدام کارکنان دولت تعیین شده بود با حضور آقای لطیفی رئیس این سازمان برگزار شد.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس ادامه داد: رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در این نشست ضمن تأکید بر ضرورت استانداردسازی نحوه پرداخت حقوق و مزایا مبتنی بر عدالت اذعان کرد که تعدد قراردادهای استخدامی زیبنده نظام اداری و استخدامی کشور نیست.

وی تصریح کرد: بر اساس تحقیقاتی که اعضای کمیسیون اجتماعی انجام دادند، حدود ۲۶ نوع قرارداد استخدامی در کشور وجود دارد که رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در این راستا یادآور شد که این سازمان اقدام به تهیه داشبورد اطلاعات نظام اداری کشور کرده که هنوز از آن رونمایی نشده است. همچنین در جمع بندی که انجام داد معتقد بود با توجه به آسیب‌شناسی دقیقی که از سوی کارشناسان این سازمان صورت گرفته است بخشی از مشکلات موجود در نظام اداری و استخدامی در سایه عدم اجرای قوانین موجود، عدم نظارت دقیق و تعامل بین بخشی در این زمینه ایجاد شده است.

انصاری خاطر نشان کرد: در نهایت قرار بر این شد کارگروه مشترکی متشکل از اعضای این کمیسیون، نمایندگان صاحب ایده و تفکر مجلس و کارشناسان سازمان اداری و استخدامی کشور تشکیل شده و در سه روز ابتدای هفته آینده نشست مشترکی داشته باشند و اهداف مشترکی که پیرامون سامان بخشی تنوع استخدام‌ها و عدالت محور کردن نحوه پرداخت حقوق و مزایا وجود دارد را مورد ارزیابی قرار دهند و قطعا خروجی این کارگروه به اتخاذ تصمیم کمیسیون پیرامون ضرورت پیگیری تدوین لایحه یا ادامه بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت منتهی خواهد شد.

پیش از این رییس کمیسیون اجتماعی مجلس در این خصوص گفته بود: هرچند طرح ساماندهی کارکنان دستگاه ها، کار سنگین و پیچیده‌ای است، اما دولت و مجلس برای اجرای آن اهتمام کافی دارند.

در این نشست رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و معاونانش حضور داشتند.

بیشتر ببینید: گزارش ساماندهی استخدام کارکنان دولت در نشست کمیسیون اجتماعی مجلس ۲۳ آبان ۱۴۰۰

[su_spacer size=”10″]اخبار مربوط به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت را از لینک زیر دنبال کنید:

[su_button url=”https://shenasname.ir/tag/%d8%b7%d8%b1%d8%ad-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%af%d9%87%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%ae%d8%af%d8%a7%d9%85″ target=”blank” style=”noise” size=”11″ radius=”0″ icon=”icon: newspaper-o”]آخرین اخبار طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت[/su_button]

20 دیدگاه

  1. اقایون هرچه سریعتر این موضوع را به اتمام برسانید ما منبع درامدی غیراز این نداریم وکاملا درگیرهستیم از بس کارسازمان سرمون ریخته اما حقوق ومزایا یک سوم کارمندان پیمانی رسمی و اضافه کاری و مزایا هیچی شامل مانمی شود انشالله این دولت همت کنه و طرح ساماندهی نیروها و تبدیل وضعیت همه رو یکپارچه کنه حاضربه امتحان و آموزش هم هستیم ولی درستش کنیذ تصمیم جهادی بگیرد یا خدا

  2. نیروهای شرکتی و قراردادی و روزمزد هم انسان هستند و حق و حقوق دارن خانواده دارن مخرجی زندگیشون مثله اون نیروی رسمی هست ۱۰برابر بیشتر از اون نیروی رسمی هم کار میکنن اگر باور نمیکنید میتونی بیایید باچشم خودتون ببینید. اگر واقعا انصاف داشته باشید بداد نیروهای قراردادی شرکتی و روز مزد میرسید

  3. خوب الحمدلله که فهمیدید ده سال است مسیر اشتباهی را رفته است
    و از خواب بیدار شدید تلکیف این ده سال از عمر شما که حقوق خوب گرفته است و سیاست اشتباهی را دنبال کرده است و تکلیف این ده سالیکه بودن پرداخت هیچ مزایای تسویه حساب سوری و زوری با مدیریت روسای ادارات و شرکتها ی زیر مجموعه ای که حتی به تعهدات یک نیروی شرکتی با نصف حقوق عمل نکرده اند چی میشه واقعا وقت این نشده به افراد فاسدی که به بدنه دولت چسبیده اند و ضربه به انقلاب می‌زنند دادگاهی شود و به اعمال نگینشان خاتمه داد و پستهای مدیریتی را بدست افراد لایقی سپرده که خوابشان تا بیماریشان ده سال به طول نینجامد

  4. عدالت ؟!! این نیروهای قراردادی بر چه اساسی انتخاب شدن؟؟
    انتخاب و بکارگیری اونا بر اساس عدالت بوده؟؟؟
    عمدتا با رابطه جذب شدن و حالا از عدالت حرف میزنن؟!!!
    چرا به رابطه بازی ها وجه قانونی میدین؟
    نخبه های کشور بیکار اونوقت شما بفکر نیروهای رانتی هستین؟!!

    1. این نیروها بر اساس دانششون، تواناییشون و تجربه شون انتخاب شدن. طوری که اگر این نیروها نبودن همه کار سازمان لنگ میموند. برخی از این افراد انقدر توی سازمان به کارشون وارد هستند و سازمان بهشون احتیاج داره که حتی یک روز نمیتونن مرخصی بگیرن چون باید اونروز سازمان رو تعطیل کرد. بماند که بیشتر این افراد حتی با آزمون هم وارد سازمان شدن
      او افرادی که شما ازشون حرف میزنید و رانتی وارد شدن خیلی وقته رسمی شدن شدن و کار نمیکنن و حقوق نجومی میگیرن و کارشون رو هم ما انجام میدیم.
      بیکار بودن نخبه کشور صرفا به این دلیله که طرف فقط نخبه هست کار بلد نیست. نمیاد آچار پیج گوشتی دستش بگیره توی بدترین شرایط کار کنه.
      حتما به نظرت عدالت اینه که این نیروها 30 سال کار بقیه رو انجام بدن و صداشون درنیاد اونم با یک سوم حقوق اونها …. .
      حالا بماند که از بلاتکلیفی یه عده کارگر چه نفعی میبری و موقع تبدیل وضعیت ایثارگر و جانباز و شهید چرا صدات درنمیوند حتما که اونها حقشون بوده

    2. شما که مشخصه اصلا کارمند، کارگر یا یه فرد جویای کار نیستی شما جزء همونهایی هستی که از بودن این شرکت ها ذی نفع هستند و سود میبرند وگرنه هیچ آدم عاقل جویای کاری نسبت به این طرح مخالفت نمیکنه مگر همونی باشه که گفتم سود ببره از وجود این شرکت ها در ضمن نیرویی که 10 الی 20 سال داره حقش ضایع میشه و میره تو جیب یه عده سودجو عمرشو جونشو گذاشته حقشون نیست انوقت شمایی که اگر اگر و اگر واقعا جویای کار هستی حقته شما هنور به این درک نرسیدی که علت تمام پارتی بازیها و رانتها وجود همین شرکت هاست که الان میفرمایید چرا اینطور پس اگر این شرکت های تامین نیرو حذف بشن راه درست و قانونی برای همه باز میشه برای استخدام های مجدد و دیگه رانتی به این راحتی صورت نمیگیره گ حق و حقوق کارممد و کارگر هم نمیره نو جیب دزدان

    3. من با نظر جلال موافقم چون طبق قانون، استخدام فقط بايد از طريق آزمون استخدامي باشه و نميشه كه قانون رو زير پا گذاشت و يا نميشه كه هر موقع دل مون خواست قانون رو تغيير بديم.
      از طرفي مثلا من خودم در آزمون استخدامي قبول نشدم و استخدام نشدم و مشكلي هم با اين موضوع ندارم چون براساس عدالت بوده و من نتونستم در آزمون عملكرد خوبي داشته باشم ولي چرا بايد اوني كه حتي آزمون هم نداده استخدام بشه؟ مشكل اصلي اينجاست!
      از طرف ديگه اين نيرو هاي شركتي دقيقا مثل نيروهاي شركت خصوصي هستند و همون قدر حقوق ميگيرن كه درست هم هست چون برتري ندارن نسبت به هم. حالا چرا اين شركتي ها ادعا ميكنن حقوقمون كمه و وضعيت زندگيمون خيلي سخته و نيرو هاي بخش خصوص اين ادعا رو ندارن اله اعلم!!
      چرا بايد كارگري كه براي دولت كار ميكنه توقع استخدام داشته باشه ولي كارگري كه توي شركت خصوصي كار ميكنه نه؟
      چرا دولت همواره توجه بيش از اندازه به كارگر هاي خودش و حقوق و مزايا شون و امنيت شغلي شون داره ولي در مورد كارگر هاي شركت خصوصي اين حساسيت و توجه وجود نداره؟
      در صورتي كه از نظر شاءن و شخصيت و حقوق و مزايا و امنيت شغلي و توانايي و … با هم برابر هستند.

      1. جدی ؟ یعنی آزمون ملاکه ؟ یعنی اگه شما تو آزمون قبول می شدی دیگه همچی تموم بود و شما شایستگی تصدی یه پست در دولت رو داشتی ؟
        نخیر عزیز دل
        اکثر ما شرکتی ها دانشمون رو به سختی بدست آوردیم و در ابتدای راه در همون شرکت های خصوصی امتحانمون رو پس دادیم بعدش جذب شرکت های دولتی شدیم.
        می خوای یه آمار جالب برات بگم ؟؟؟!!!!!!!!
        در شرکتی که من کار می کنم یه نیرو از طریق آزمون گرفتن دیدن بی سواده بجای اینکه اخراجش کنن دادنش یه واحد دیگه که اصلا ربطی به رشته آزمونش نداشت و حقوقش هم رفت بالاتر و این قضیه در بقیه شرکت های دولتی هم بوده.
        چرا باید فردی که تازه از دانشگاه فارغ شده و صرفا بخاطر حفظیاتش سریع یه آزمون بده و بره داخل دولت یه پست بگیره و به ما شرکتی ها که کار بلدیم دستور بده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این قضیه خنده دار نیست عزیز برادر

        و درضمن اون کسی که پارتی داره نمیاد شرکتی بشه از همون اول و بدون آزمون از طریق درخواست سریع جذب نیروی دولتی توسط مدیر مربوطه سریع رسمی میشه و میاد دوباره به ما شرکتی ها دستور میده .

        1. باید با فکت صحبت کرد نه همین جوری الکی
          در ضمن اینجا بحث عدالته نه مسائل بی ربطی که شما مطرح میکنی و مسائل رو باهم قاطی میکنید
          سفسطه نکنید لطفا

          1. شما خودت معلوم نیست چند چندی…اون نیروی شرکتی که 10سال عذاب کشیده جور همه نیروهای رسمی رو کشیده با حقوق کم و پرداخت نامنظم با سختیای زندگی کنار اوم ه حقش نیست ولی یه دانشجو کههیچی بلد نیست فقط دوتا کتابو حفظ کرده حقشه؟!؟شما نمیدونی عدالت چیه اصلا..شرکتی ها بدنه اصلی دولت هستن شما خبر نداری که یه شرکتی جای چندنفر بکار گرفته میشه..شما خبر نداری عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام