آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

کارگروه مشترک مجلس و دولت ظرف مدت یک هفته طرح ساماندهی کارکنان دولت را نهایی می‌کنند

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از تشکیل کارگروه مشترک مجلس و دولت برای ساماندهی کارکنان دولت خبر داد.

به گزارش شناسنامه قانون، ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین وضعیت طرح ساماندهی کارکنان دولت، اظهار کرد: برای بررسی و ارزیابی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت کارگروهی با حضور ۷ تن از نمایندگان، کارشناسان سازمان برنامه و بودجه و همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل شده است.

وی افزود: قرار است کارگروه مشترک مجلس و دولت با توجه به اطلاعات و آمارها مربوط به انواع قراردادها و تعداد کارکنان که از سامانه مربوطه اخذ شده، ظرف مدت یک هفته طرح ساماندهی کارکنان دولت را جمع بندی و نهایی کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: قرار است تا پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه در هفته آینده با حضور آقای لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی طرح ساماندهی کارکنان دولت و گزارش کارگروه مشترک دراین رابطه در کمیسیون اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد.

اسماعیلی با بیان اینکه مجلس و دولت تلاش خواهند کرد تا درباره ساماندهی کارکنان دولت به یک راه حل برسند تا امنیت شغلی این قشر تامین شود، بیان کرد: در جلسات کمیسیون اجتماعی و کارگروه مشترک سعی خواهیم کرد تا امنیت شغلی را برای کارکنان شرکتی و قراردادی فراهم کنیم.

به گزارش شناسنامه قانون، رسیدگی به طرح ساماندهی کارکنان دولت در دستورکار ۲ ماه پیش کمیسیون اجتماعی قرار داشت که در این جلسه تصمیم گرفته شد تا دولت ظرف مدت ۴۵ روز در این باره لایحه ارائه دهد که این اقدام انجام نشد لذا مجددا طرح مجلس در این رابطه به جریان افتاده است.

لازم به ذکر است اخیرا آقای لطیفی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی در نامه‌ای به دستگاه‌های دولتی خواستار تکمیل فوری اطلاعات نیروهای قراردادی و شرکتی شده است.

بیشتر ببینید: بخشنامه ثبت اطلاعات نیروهای ساعتی‏/پاره وقت، قراردادی حق‌التدریس، امریه، شرکتی و طرحی

[su_spacer size=”10″]اخبار مربوط به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت را از لینک زیر دنبال کنید:

[su_button url=”https://shenasname.ir/tag/%d8%b7%d8%b1%d8%ad-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%af%d9%87%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%ae%d8%af%d8%a7%d9%85″ target=”blank” style=”noise” size=”11″ radius=”0″ icon=”icon: newspaper-o”]آخرین اخبار طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت[/su_button]

30 دیدگاه

  1. چرا هیچ بحثی در خصوص کارکنان شرکتی و قرار دادی که در شرکت های تابعه وزارت های مختلف کار میکنند و تابع قوانین تامین اجتماعی هستند بحثی مطرح نمیشود ؟

  2. سلام مشکل اصلی سیستم مدیریتی کشور ما درک نکردن حال دیگرانه هرچند در آینده این برنامه ریزی غلط گریبان گیر خود یا فرزندانشون و درکل کشورمان بشه و فقط امروز خودشون میبینن .
    سعی دارن با حق خوری و حق کشی فقط منافع شخصی خودشون تامین بشه.
    چرا معیارهای انتخاب افراد تخصص و مهارت نیست؟
    چرا کسی که پدرش به جبهه نرفته باید نابود بشه؟
    چرا کسی که حتی در آن زمان پدرش نبوده و ازدواج هم نکرده بوده الان به پسرش لطف میشه؟
    چرا معیار انتخاب خود فرد نیست مگه برادر به جای برادر محاکمه میشه که حالا به خاطر پدر که حی و حاضره به فرزندش لطف بشه؟
    چرا کسی که پدرش فوت شده و یتیم بزرگ شده و با بدبختی و سختی برای آیت سیستم ۱۸ ساله زحمت میکشه از اون فرزند ایثارگر یک سال کار عقب تره؟
    چرا خیلی از شرکت ها که فقط نام خصوصی یدک میکشن زیر بار قانون نمیرن؟
    چرا همین شرکت ها که به دلیل عدم مدیریت باعث ضرر و زیان می شوند و دولت هم به راحتی این مشکل را حل میکنه بازم میگن ما خصوصی هستیم و چرا شفاف سازی نسبت به سهام آنها نمیشه؟
    چرا یکسان سازی حقوق انجام نمیشه ؟ حالا زیر بار استخدامی شانه خالی میکنن چرا اینقدر حقوق شرکتی و دولتی تفاوت داره؟چرا اگه خصوصی هستین به راحتی با پارتی بازی و ….و قرارداد به نفع پیمانکار و بدون رعایت قوانین مناقصه هرچی پوله مبریزین تو جیب پیمانکار و هیچ کس هم مسئولیتی نداره؟

  3. شما را به خدا اگر قراره کارمندان دولت ساماندهی بشود کارگران قرارداد کار معین شهرداری رو هم تعیین تکلیف کنید.نه طرح همسان سازی حقوق اجرا شده و نه طرح رتبه بندی مشاغل کارگری و حتی عیدی کارگران را کارمندی پرداخت می‌کنند جالبه موقع پرداخت حقوق کارگران شهرداری کارگری و موقع پرداخت عیدی کارمندی. شما را به خدا ساماندهی کنید تا کارگران شهرداری ها هم حقوق ماهیانه بگیرند و سه چهار ماه حقوق هایشان عقب نیفته

  4. چرا کسی به فکر کارگران شهرداری ها نیست چرا کارگران شهرداری ها همیشه از نظر ها مخفی هستند متاسفانه وهمیشه وعده پوچ و بیهوده میدن ولی در عمل هیچ تغییری ایجاد نمیشه.

  5. باسلام واقعا روی کاغذ خیلی چیزها میشه نوشت اما عمل کردن مهم هستش بنده نیروی شرکتی هستم از زمان شیو کرونا دارم برای خاکسپاری بهشت زهرا کارمیکنم ولی هنوز بهشت زهرا جهت استخدام ما کاری انجام نداده با یه بچه حقوق من ۴ملیون ۷۰هزارتومنه درحالی که نیروی قراردادی ورسمی سازمان ۳برابراین حقوق میگیره واقعا عادلانه نیست ۲ساله هرجوری که خواستن ازما کارکشیدن فقط وحده امروز وفردا رو میدن واقعا یک مسئول دلسوز هم نیست بیاد کاری برای ۲۳نفر انجام بده تا حداقل بیشتر از این شرمنده خانه و خانواده نشیم امیدوارم حداقل این دولت بتونه کاری برای ما ۲۳نفر انجام بده

  6. با سلام ، دقیقا همه دوستان هم دقدقه های ما را دارند. در اولین مصاحبه های دوستان سازمان استخدامی قرار بود ما کارکنان شرکتی(پیمانکار و حجمی ) را که هیچ پشتوانه و امنیت شغلی نداریم ، گذاشته شدیم کنار اون دست از کارکنان دولت که خلاصه قراردادی و پیمانی دولت هستند شده فکر و دقدقه شما . لطفا خودتان قضاوت کنید ما داریم اداره کاری حقوق میگیریم و با این وضعیت معیشت

    1. ما حتی اداره کاری هم حقوق نمیگیریم بیمه مون هم کامل +۴/۵%از حقوق کم میشه که خالص دریافتی ما میشه26000000ریال اخه با این حقوق چیکار میتونیم بکنیم اجاره بدیم یا خرج خونه

      1. من نگهبان بانک هستم زیرنظرشرکت به من فقط روزی هشتاد میدن تعطیلات هم حقوق ندارم هیچ مزایای ندارم فقط روزی که میرم سرکارهشتاد میدن
        مثلا داریم تو بانک کارمیکنیم

  7. این لایحه هم مثل لایحه های دیگر رد میشود شک نکنید ،چون یه سری پیمانکار هستند که اجازه نمیدن نیروهای شرکتی قرارداد با خود شرکت ببندند بخاطر منافعشون

  8. در نیروهای شرکتی نه خبراز. حق شیفت هست نه خبری از حضور در تعطیلات هست نه خبری از اضافه کاری هست نه خبری از کارانه هست نه خبری از فوق‌العاده ویژه هست نه خبری از بیمه تکمیلی هست نمی دونم این همه دولت به شرکت‌ پول می ده کجا می ره فقط حقوق خالی به شرکتی ها می دن ? بعد تو کشور اسلامی داریم زندگی می کنیم اسم خدا پیغمبر وعلی رو می آوریم با هزار تا توجیه همشون می خواهیم از سرمون باز کنیم مگه اون کارگری حجمی که کار می کنه از صبح تا عصر پا به پای رسمی وپیمان زحمت می کشه زن بچه نداره تا کی بی عدالتی از خدا بترسید انتقاد زیاده تا زمانی که عدالت بر قرار بشه…….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام