آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

پیشنهاد کاهش حداقل سابقه برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی در طرح ساماندهی کارکنان دولت

پیشنهاد کاهش حداقل سابقه برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به یک سال

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس درباره شرط سابقه در طرح ساماندهی کارکنان دولت، گفت: پیشنهاد من این است که سابقه از دو سال به یک سال کاهش پیدا کند و کسانی که یک سال سابقه دارند مشمول اجرای این قانون شوند.

خلیل بهروزی فر دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت وگو با خبرنگار ایلنا از رشت درباره آخرین وضعیت طرح ساماندهی کارکنان دولت، اظهار داشت: این طرح قبل از تعطیلات مجلس در سامانه بارگذاری شد و بلافاصله پس از تعطیلات در اولین یا دومین جلسه علنی مطرح خواهد شد و مطمئنیم دو فوریت آن با رأی بالایی تصویب خواهد شد.

نماینده شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در همان روز کلیات طرح نیز به تصویب برسد، افزود: در جزئیات نمایندگان مجلس پیشنهاداتی را برای اصلاح کل یا جزء، الحاقیه و… دارند که مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: اولین هدف ما این است که شرکت‌های پیمانکاری که واسط بین نیروی انسانی و دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها قرار گرفته‌اند، کنار بروند و دستگاه‌ها مستقیماً با کارکنان خود قرارداد دائمی امضا کنند و نگاه به این نیروها همانند نیروهای پیمانی و رسمی باشد.

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: از سوی دیگر سازمان‌ها یا شرکت‌های دولتی گاهی اوقات در مقاطع کاری خاصی نیاز به نیرو دارند و بر اساس این طرح فقط می‌توانند از نیروهای موقت به مدت یک سال استفاده کنند و هیچ مسئولیتی در قبال اینکه قرارداد آنها را بیش از یک سال تمدید کنند ندارند و برای مدت زمانی که آن پروژه خاص اجرا می‌شود مجاز به استفاده از این نیروها هستند.

همه نیروهای خدماتی مشمول تبدیل وضعیت می‌شوند

بهروزی فر تاکید کرد: در این طرح پیش‌بینی‌شده که قرارداد نیروهای خدماتی که سازمان‌ها به‌صورت مداوم به آنها نیاز دارند به‌صورت دائمی باشند هرچند که تحصیلات متناسب نداشته باشند.

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه بر اساس این طرح دستگاه‌ها به‌هیچ‌وجه حق اخراج نیروهای موجود خود را ندارند، گفت: با این طرح امنیت شغلی همه کارکنان تأمین خواهد شد.

پیشنهاد کاهش حداقل سابقه برای تبدیل وضعیت به یک سال

بهروزی فر در پاسخ به این سؤال که تکلیف کارگرانی که زیر دو سال سابقه دارند بعد از تصویب طرح پیشنهادی کمیسیون که حداقل دو سال سابقه را برای تبدیل وضعیت کارگران قید کرده است چه می‌شود، گفت: در خصوص مدت سابقه کارکنان هنوز بحث وجود دارد و مطمئناً در صحن وقتی که جزئیات طرح مورد بررسی قرار بگیرد، پیشنهادهای نمایندگان مطرح می‌شود که چه میزان سابقه برای تبدیل وضعیت در نظر گرفته شود و این زمان از چه تاریخی لحاظ شود.

نماینده فومن و شفت در مجلس گفت: پیشنهاد خود من به‌عنوان اصلاح جزء در خصوص این طرح این است که حداقل سابقه دو سال به یک سال کاهش پیدا کند و کسانی یک سال سابقه دارند مشمول اجرای این قانون شوند.

با نیروهای شرکتی موجود بدون استثناء باید قرارداد کار معین امضا شود

وی تاکید کرد: نیروهایی که در مقاطع کاری باید از آنها استفاده شود فقط برای پروژه کوتاه‌مدت است و دستگاه ها حق ندارند از نیروهای موجود فعلی خود در قالب قراردادهای یک‌ساله استفاده کنند. دستگاه ها باید با کسانی که در بدنه بودند و کارکرده‌اند بلااستثنا به صورت مستقیم قرارداد کار معین امضا کنند تا امنیت شغلی آنها فراهم شده و واسطه را حذف کنند.

92 دیدگاه

  1. ابن آقا چون فامیل های خود را اخیرا تو دستگاه های اجرایی بعنوان نیروی شرکتی وارد کرده میخواد با این کار نفرات خود را تبدیل وضعیت کنه

  2. خدا خیرتان دهد
    تنها قشری ک کمتر کسی بهش فکرمیکند نیروهای خدماتی هستن ک بدتر از همه شرکتی هم هستن یعنی برده باشی کمتر بهت ظلم میکنن..نه حقوق .نه دیدگاه درستی به همان دارن و نه احترام و عظتی قائل هستن از کسی خوششان آید میبرنش بالا بالا .خیلی خوبه یکی رو دوتا میکنه. دوتا رو سه تا میکنه. طی یه عملیاتی ب چهارتا تبدیل میکنه…ولی وااااااای ب حال نیروی خدماتی (شرکتی)خودتم بکُشی زمین و زمان ب هم بدوزی اگر خوششان نیاد و اشنای درجه یک تو سیستم نداشته باشی نونت اجر میکنن …..

  3. سلام چه فرق میکنه هرکس چقدرسابقه کار داره
    هدف طرح حذف پیمانکاران نیروی انسانی است وایجاد امنیت شغلی وقتی قرار نیست نیرو شرکتی ‌ارکان ثالث ‌حجمی وغیره نباشه خوب همه باهرسابقه ای باید قرداد معین بشن ودیگر پیمانکار نیروی انسانی نباشه
    باتشکراز مجریان این طرح

  4. کار و طرحی در اوج بی خردی است.یعنی چه تبدیل وضع شوند؟مگر 15 سال پیش همین راه را دولت نرفت؟بعد از 15 سال چه شد؟مجددا تبدیل وضعیتی دیگر.حتما 10 سال بعد باز تبدیل وضع.جمع بفرمایید مسخره بازیهای خودتان را.

  5. سلام
    هرچند که امیدی به این طرح ساماندهی کارکنان دولت نیست چون حتی اگر اجرا بشه خواسته ی چندانی تحقق پیدا نمیکنه.نظیر ۵۷ درصدافزایش حقوق کارگری که دولت ۱۰ درصد به کارگران اعمال کرد.
    حال سوال بنده اینکه :
    ۱-)آیا بنده با عنوان راننده سبک و مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی،امکان انتقال به واحد های تخصصی نظیر واحد تدارکات وامور کالا رو دارم یا خیر؟
    آیا امکان انتقالی از استانی به استان دیگر هست یا خیر؟

  6. سلام ممنون از اینکه بفکر نیروی های خدماتی هستید لااقل جایگاه آنها هم معلوم وامید وار باشید مه عمر وجوانی صرف مار میکنه امیدی به زندگی داشته باشد..ممنون از اینکه این طرح اجرایی میکنید.خدا خیرتان بده بخصوص نیروهای خدمات فضای سبز..

  7. سلام اگه از نیروی شرکتی نگهبان بانک بدون مزایا هم صحبتی بشه ممنون شامل این طرح میشود با ۷سال سابقه دیگه جوانیمون تباه شده

  8. من یکی ازمشمولین ماده ۲۱ قانون خدمات رسانی به ایثارگران هستم.با بخشنامه مجلس وسازمان مدیریت وسازمان اداری استخدامی کشورمبنی براستخدام رسمی که دریکی ازبانک های دولتی به عنوان نیروی شرکتی با ۱۴ سال سابقه مشغول به کارهستم مردادناه ۱۴۰۰ بخشنامه تبدیل وضعیت ما به محل کارم زده شد وازهمان زمان که۱۰ ماه می گذرد تمام مراحل گزینش را طی کردیم وهنوز خبری نیست حتی یک نفر هم تغییروضعیت نشده هنوز ۵۰را نتوانستند تازه با استفاده ازسهمیه تعیین تکلیف کنند .چطور میخواهند چندهزارنفررا تعیین تکلیف کنند . به نظرشما امکان پذیراست . پس باور نکنیدوامیدنبندیدکه مثل ما یک سال فکر وروحتان به هم نریزد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام