آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

۱۰ پرسش درباره آزمون استخدام آموزگار آموزش و پرورش

۱۰ پرسش درباره آزمون استخدام آموزگار آموزش و پرورش

 

وی نسبت به وضعیت گزینش آموزش و پرورش طی هفته‌های اخیر گلایه داشت. از جمله گلایه خرازانی به روند جذب آزمون استخدامی اخیر آموزش و پرورش است.

در دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش که قرار است برای رشته آموزگاری در ۸ اردیبهشت برگزار می‌شود، گفته شده که ۳ برابر ظرفیت پذیرش (ظرفیت پذیرش ۲۸ هزار نفر است) یعنی عددی در حدود ۸۰ هزار نفر از بین کسانی که بیشترین نمره را در آزمون کتبی بگیرند برای مرحله دوم که ارزیابی تکمیلی است قبول اعلام شوند.

آزمون کتبی فقط ۴۰ درصد نمره است و بیشترین نمره مربوط به مصاحبه حضوری یا همان ارزیابی تکمیلی است. حال سوال این است:

۱- افرادی که قرار است ارزیابی تکمیلی انجام دهند چه کسانی هستند؟

۲- چگونه و با چه مدت زمانی قرار است این مصاحبه ها انجام شود؟

۳- اگر فردی نسبت به این ارزیابی تکمیلی اعتراض و شکایتی داشته باشد، چگونه باید پیگیری کند؟

۴- بعضی از بندهای ارزیابی تکمیلی همانطور که در جدول آماده به گفته تنظیم کنندگان این دفترچه نیازمند تحقیقات میدانی است این کار چگونه انجام می‌شود؟
مثلا در بند باورها و التزام عملی به ارزش‌های اسلامی در جدول قید شده که این بند از طریق آزمون کتبی و بررسی میدانی انجام می‌شود، راهکار ارزیابان در این مورد چیست؟ در بند پوشش و ظاهر نیز دقیقا همین قید بررسی میدانی نوشته شده است.

شناسنامه قانون | 14020128000708 Test NewPhotoFree

شناسنامه قانون | 14020128000711 Test NewPhotoFree

۵- شاخص‌های مربوط به میزان انعطاف پذیری و یا تشخیص سازگاری از بندهایی است که در جدول شماره دو آماده، چیست؟

۶- بیش از ۶۰ هزار نفر از کسانی که به آزمون تکمیلی دعوت می شوند نمره کامل نگرفته و قبول نهایی نمی‌شوند. این افراد چگونه کارنامه مربوط به این قسمت را از آموزش و پرورش باید اخذ کنند؟

۷- راهکار بررسی و نظارت بر عملکرد ارزیابان تکمیلی چگونه است؟

۸- نتیجه اولیه که توسط گزینش در این دفترچه اعلام شده با نتیجه نهایی چه فرقی دارد؟

۹- زمان دقیق اعلام اسامی قبول شدگان یا عدم قبولی افراد چه تاریخی است؟
با اینکه کمتر از دو هفته به برگزاری آزمون استخدامی آموزگاری وزارت آموزش و پرورش مانده اما ابهامات زیادی درباره روش و شیوه استخدام وجود دارد چرا که شیوه برگزاری و انجام آن با همیشه و مخصوصا سال‌های قبل متفاوت است.

حتی در کنکور سراسری که به دقیق‌ترین روش علمی آزمون گرفته می‌شود، امکان درخواست اعتراض و بازبینی وجود دارد ولی در این روش جدید آزمون استخدامی امسال وزارت آموزش و پرورش جای هیچگونه بررسی مجدد ندارد!

۱۰- با توجه به حجم بالای کار گزینش چقدر زمان برای پاسخگویی برای افراد دیده شده است؟

 

11 دیدگاه

  1. وقتی آزمون امسال رو برای همه رشته ها مجاز کردن مشخصه دنبال سواد معلم هستن یا چیز دیگه…درس مهمی مثل روانشناسی رشد رو حذف کردن و اینهمه منبعی که ربطی به آموزگار ابتدایی نداره رو اضافه کردن کاملا مشخصه دنبال جذب چه کسانی هستن حیف عمر ما که برای این رشته تلف شد و هیچ….

  2. ببخشید پس سطح سواد معلم چی میشه این وسط ؟؟؟؟ هر چیز ب میزان و معیار خودش ن اینکه فقط بچسبیم ب اعتقاد ولی بیخیال سطح سواد معلم بشیم بهرحال هر معلمی ک سطح سواد بالایی داشته باشه میتونه دانش آموز ب اون نقطه بالا برسونه و بنظرم آزمون باید ۷۰ درصد تاثیر داشته باشه

    1. با سلام واقعا این آزمون نشان دهنده توانایی قبول شدگان نیست با توجه به شرایطی که افراد دارند مثلا فردی الان دو شیفته در مدارس دولتی تدریس داره با کسی که وقت برای مطالعه منابع داره یکی نیست

  3. مصاحبه حضوری و تحقیقات تکمیلی باید ۹۰ درصد نمره رو به خود اختصاص بده به نظر من وقتی معلمین در سطح مدارس اعتقادات ضعیفی دارند و سالانه باعث گمراهی تعداد زیادی از بچه‌های ما می شوند چرا به این نکته توجه نکنیم. خودم شاهد بودم که معلمی به شهدا توهین می‌کرد و بچه نماز خوان مسخره و شک و شبهه نسبت به عمر امام زمان عج و … ایجاد می‌کرد.

    1. احسنت دقیقا اگه معلمان به عنوان الگوی مدارس راه دین به بچه ها نشون میدادن امروز شاهد اغتشاشات وکفش حجاب نسل نوجوان ودانش آموزان نبودیم.

      1. همین مونده که ۹۰ درصد مصاحبه رو بذارن ارزیابی اونوقت امثال ادمهایی مثل تو بیسواد توی جامعه زیاد میشه .اول برو یاد بگیر بنویسی کشف حجاب نه کفش حجاب بعد بیا پیام اخلاقی بده

    2. بله شما درست می فرمایید.اتفاقا باید افرادی انتخاب شوند که با مسائل دینی آشنایی کامل داشته باشند و در حرفهایشان ثابت کنند به مسایل دینی ایمان دارند،و مانند دیگر افراد مشابه،به فرزندان ایران راههای اختلاس و فساد رو یاد بدن و مانند آقای خاوری روی درب دفتر بنویسند لطفا با وضو وارد شوید،یا مانند زاکانی همه اقوام درجه یک رو به استخدام شهرداری در بیارن و بگن مهمترین مسأله اعتقاد و ایمان است که این افراد دارند.تخصص و مهارت و دانش مهم نیست،مهم نمایش اعتقاد و دینداری و شواف است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام