آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

تدوین طرح نشان اداری در قوه قضاییه بر پایه استخراج خلأ‌های مدیریتی

تدوین طرح نشان اداری در قوه قضاییه بر پایه استخراج خلأ‌های مدیریتی

شناسنامه قانون- قائم مقام معاون راهبردی قوه قضاییه از تدوين طرح نشان اداری بر پایه استخراج خلأ‌های مدیریتی و برنامه ریزی برای رفع چالش‌ها خبر داد.

به گزارش شناسنامه قانون، تدوین طرح نشان اداری به منظور شناسایی افراد مستعد انتصاب در مشاغل مدیریتی و سایر مشاغل تخصصی و تهیه شیوه‌نامه برگزاری آزمون جهت انتخاب و انتصاب پست‌های مدیریتی ویژه کارکنان اداری دستگاه قضایی به عنوان یکی از اقدامات شاخص بر پایه فرمان اول از فرامین هشت گانه مقام معظم رهبری مبنی بر «عمل با قدرت به سند تحول قضایی و کادرسازی بر طبق آن» در دستورکار قرار گرفته است.

حسین اعظمی، قائم مقام معاون راهبردی قوه قضاییه با اشاره به اینکه طرح نشان اداری بر پایه استخراج خلأ‌های مدیریتی و برنامه ریزی برای رفع چالش‌ها تهیه شده است گفت: حدود ۴۰ هزار نفر از کارمندان اداری دستگاه قضایی مشمول طرح نشان‌گذاری می‌شوند و این آزمون برای تمامی کارکنان دستگاه قضا برگزار می‌شود.

وی افزود: کارمندانی که قصد ورود به رده‌های مدیریتی را دارند از این طریق ارزیابی می‌شوند. در این آزمون دو حوزه مدنظر قرار می‌گیرد که حوزه اول متوجه استعداد‌ها و توانمندی‌های عمومی فرد است و دیگری معطوف به هفت تخصص امور مالی، اداری، آمار، برنامه‌ریزی، هوشمندسازی، آموزش و مدیریت امور شعب است.

اعظمی خاطرنشان کرد: در خصوص زمانبندی پیشنهاد شده است که آزمون عمومی در هفته دوم اردیبهشت ماه برگزار شده و تا ۲۵ اردیبهشت ماه جمع بندی اولیه انجام شود. همچنین موضوع توانمندسازی نیز از ۳۰ خرداد اجرایی خواهد شد.

قائم مقام معاون راهبردی قوه قضاییه گفت: فرایند برگزاری آزمون به این ترتیب است که پس از برگزاری آزمون عمومی و فراگیر و اعلام نتایج، حسب مورد افراد برگزیده به کانون ارزیابی یا کمیته طبقه‌بندی مشاغل معرفی می‌شوند و پالایش دوم صورت می‌پذیرد. پالایش اداری استعلامی هم در مرحله سوم و با اخذ استعلامات مراجع نظارتی انجام می‌شود و در نهایت وارد فاز توانمندسازی شده و پیشنهاد برای انتصاب مطرح می‌شود.

وی تصریح کرد: نکته قابل ذکر این است که اجرای این طرح علاوه بر توجه به پست‌های مدیریتی خروجی ثانویه‌ای هم دارد و منظور از انتصاب لزوما انتصاب به سمت‌های مدیریتی نیست. به عنوان نمونه ممکن است یک کارمند منشی شعبه تخصص آمار و یا برنامه نویسی داشته باشد و از این طریق شناسایی شود، به عبارتی با اجرای طرح نشان اداری، کارکنان در هر هفت تخصص مورد نیاز دستگاه قضا شناسایی و توانمندسازی می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام