آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

طرح ساماندهی استخدامی کارکنان دولت یک مطالبه عمومی شده است/ ادامه بررسی بعد از تصویب برنامه هفتم

طرح ساماندهی استخدامی کارکنان دولت یک مطالبه عمومی شده است/ ادامه بررسی بعد از تصویب برنامه هفتم

شناسنامه قانون- نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ساماندهی استخدامی کارکنان دولت به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است.

عباس گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح ساماندهی استخدامی کارکنان دولت با رفت‌وبرگشت‌های متعدد نهایتاً به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

وی تصریح کرد: به دلیل ایراداتی که شورای نگهبان به طرح گرفتند، برگشت خورد. برنامه کمیسیون اجتماعی این است که در اولین فرصت مقتضی نشستی با حضور اعضای شورای نگهبان جهت رفع ایرادات داشته باشند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه درگیر برنامه هفتم هستیم و جلسات به‌صورت دو شیفت برگزار می‌شود فضا و فرصت محدود است ولی در اولین فرصت این جلسه برگزار می‌شود.

گودرزی اضافه کرد: بحث ساماندهی مطالبه مجلس شورای اسلامی و یکی از دستاوردهای تمرکز بر روی این موضوع این بوده که به یک مطالبه عمومی در مجلس تبدیل شده است.

وی بیان کرد: به‌نحوی‌که زمانی که در لایحه برنامه هفتم حکمی مطرح شده بود که در طول برنامه ۵ ساله هفتم سهمی از فعالیت و مأموریت‌های دستگاه‌های اجرایی به شرکت‌های واسطه تامین نیروی انسانی واگذار بشود با رأی بسیار بالای با مخالفت روبرو و از دستور خارج شد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس اظهار کرد: بنابراین این موضوع به یکی از مسائل شناسایی شده توسط مجلس شورای اسلامی تبدیل شده و تا حصول نتیجه دنبال خواهد شد.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

4 دیدگاه

  1. باسلام ساماندهی کارگران حجمی و شرکتی مطالبه عمومی است و نماد موفقیت این مجلس است خدا کند دولت و شورای نگهبان هم حمایت کنند

  2. حجت الاسلام والمسلمین سید محسن موسوی در خطبه‌های نمازجمعه این شهر اظهار کرد: امروز قشر زحمت‌کشی در بدنه دولت کار می‌کند که در چنگال قدرتمند پیمان‌کارانی قرارگرفته‌اند که گاهی در بعضی مجموعه‌ها این پیمان‌کاران با آنها مانند استعمار و بلکه بردگی نگاه می‌کنند.

    وی افزود: نیروهای شرکتی بین خوف و رجا زندگی می‌کنند و حتی جرات گرفتن مرخصی ندارند و امنیت شغلی آنها صفر است و حتی اگر مجموعه‌ای که در آن کار می‌کند قدرتمند و دولتی باشد زیر نظر پیمان‌کار به ناچار باید بله قربان‌گو باشد.

    امام جمعه پل‌دختر گفت: نیروهای شرکتی سالیان سال است دارند داد می‌زنند اما گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات آنها نیست، مجلس تصویب کرد آنهایی که خانواده ایثارگر هستند تبدیل وضعیت شوند که این از بهترین اقدام‌ها و انقلابی بودن مجلس در این مسئله خود را نشان داد.

    وی افزود: بر این اساس انتظار می‌رود نیروهای دولتی شرکتی که جز جامعه ایثارگری نیستند و مشمول این قانون نمی‌شوند اما با زجر زندگی خود را اداره می‌کنند نیز مورد حمایت دولتیان و مجلسی‌ها تا عمر این مجلس باقی است، قرار گیرند و فکر عاجلی در این زمینه صورت گیرد.

    موسوی یادآورشد: نیروهای شرکتی دولتی گمنام هستند و با زجر و منت زندگی می‌کنند، متاسفانه حقوق آنها کم است و عیدی آنها نیز به موقع بدست آنها نمی‌رسد زیرا به حساب پیمان‌کار واریز می‌شود که این با هیچ عدالتی سازگار نیست.

    وی افزود: این نیروها چندین بار به نهاد امامت جمعه مراجعه و یا مکاتبه کردند اما علی‌رغم انعکاس این مشکلات تا کنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته و امروز نیز این موضوع از طریق تریبون نماز جمعه مطرح شد.

    1. اینجانب نیروی شرکتی ام خدماتی لیسانس در دانشگاه زنجان با ۱۸سال سابقه دارم مستاجر هستم یک ماه حقوقم با اضافه کاری با ۱ فرزندبخداقسم ۹میلیون تومان است آقای رئیس جمهور بخداظلمه آخه بنده به شما رای دادم انتظارم ازشما ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام