آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

لطیفی: سامانه یکپارچه نظام پرداخت از این ماه در سه دستگاه اجرایی عملیاتی شد

سامانه یکپارچه نظام پرداخت از این ماه در سه دستگاه اجرایی عملیاتی شد

شناسنامه قانون- هم‌اندیشی معاونان توسعه مدیریت دستگاه‌های اجرایی با موضوع الگوی عمومی تحول نظام اداری و معارفه نمایندگان سازمان اداری و استخدامی کشور در شورای راهبری تحول اداری دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

به گزارش شناسنامه قانون، شنبه ۲۹ مهرماه نشست مشترکی میان مدیران ارشد و نمایندگان سازمان اداری و استخدامی کشور در شورای راهبری تحول اداری و معاونان توسعه مدیریت و منابع دستگاه‌های اجرایی به میزبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

میثم لطیفی در این نشست که با موضوع الگوی عمومی تحول نظام اداری و معرفی شورای راهبری تحول اداری دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، گفت: تحول غیر از تغییرات و اتفاقات جزئی است. اولین گام تحول، تحول در فکر و اندیشه است و ما باید آن را از خودمان شروع کنیم. از آنجاکه رضایت مردم از خدمات دولتی به اندازه مطلوب نیست؛ تحول امری لازم و ضروری است و نباید آن را دست‌کم گرفت. لذا باید کاری کنیم که مردم در تمام شبانه‌روز بدون نیاز به مراجعه به دستگاه اجرایی و ارایه مدارک و گواهی های تکراری، کارشان راه بیفتد. برای این کار با فرایندکاوی لازم است فرآیندهای اداری را کوتاه کنیم.

لطیفی با انتقاد از تمرکز مدیران بر تحول ستادی، بیان کرد: نقطه نهایی خدمات یک دستگاه‌، در روستاها و شهرستان‌ها است اما در این مدت خدمتگذاری کم‌تر شاهد مراجعه مدیران برای دریافت مجوز در تغییرات خدمات روستایی بودیم و بیشتر نگاه‌ها به ستادها و مرکز بوده است.

وی با اشاره به آخرین تحولات صورت گرفته، عنوان کرد: سامانه نظام یکپارچه پرداخت از این ماه آغاز به کار کرده است و در این راستا ۳ دستگاه وارد عمل شده‌اند؛ سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه و وزات اقتصاد دستگاه‌هایی هستند که پرداخت‌ها را از این ماه بر اساس این سامانه انجام خواهند داد. امید است تا با تکمیل فرآیند و ورود همه دستگاه‌ها در سامانه نظام یکپارچه پرداخت، شاهد شفافیت بیشتر، دقت بالاتر و بهبود پرداختی‌ها باشیم.

لطیفی با تاکید بر اینکه باید فرایند‌های ارائه خدمات کوتاه شود خطاب به مدیران توسعه مدیریت حاضر در مجلس گفت: از روسای دستگاه‌ها نباید انتظاری داشته باشید و خودتان در راستای ایجاد تحول حرکت کنید.

وی افزود: در الگوی عمومی تحول اداری که به زودی از سوی رییس جمهور ابلاغ خواهد شد، هر دستگاهی باید متناسب با ماموریت خود، نحوه ارئه خدماتش را اصلاح کند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: حدود ۶ هزار خدمت در دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود و فرآیند هر کدام از این خدمت‌ها ، اگر نیاز به اصلاح دارد باید اصلاح شود و عمده خدمات در ادارات بدون نیاز به مراجعه حضوری امکان پذیر است.

لطیفی گفت: با هدف گذاری‌های متعدد راه به جایی نمی‌بریم و هر دستگاهی یک خدمت را دست بگیرد و به اصلاح همان خدمت بپردازند.

در این نشست، میثم لطیفی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، معاونان توسعه مدیریت دستگاه‌های اجرایی، معاونان سازمان اداری و استخدامی کشور و نمایندگان سازمان مذکور در شورای راهبری تحول اداری دستگاه‌های اجرایی حضور داشتند و ضمن معرفی نمایندگان این شورا، نقش شورای راهبری در تحول اداری تشریح شد.

هشتم مهر، امسال در شورای عالی اداری به پیشنهاد سازمان امور اداری و استخدامی کشور، الگوی عمومی تحول نظام اداری به تصویب رسید.

الگوی عمومی تحول نظام اداری به منظور ایجاد تحول در ارائه خدمت، ارتقاء و حفظ کرامت مردم و نیل به نظام اداری و مدیریتی عادلانه، بهره‌ور و مردم‌پایه، هوشمند، شفاف و عاری از فساد در راستای سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و اجرای مواد قانون مدیریت خدمات کشوری به تصویب رسید.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

1 دیدگاه

  1. آقای لطیفی مصوبه هیئت دولت که مزایای جانبی کارکنان را تصویب کرده در استان ها خیلی از اعتبارات کافی برای انجام این موضوع بی بهره هستن.برنامه وبودجه هم میگه اعتبار نداریم.تکلیف چیست.؟مگر رییس بودجه کشور درآن جلسه نبوده که موضوع تصویب شده.خواهشا”به داد ما برسید ما چرخ زندگیمان نمیچرخد.باتدبیر مصوبات راانجام دهید.تا به کسی ظلم نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام