آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

جزییات برگزاری آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد سال ۱۴۰۲ اعلام شد

جزییات برگزاری آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد سال ۱۴۰۲ اعلام شد

شناسنامه قانون- معاون اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران درخصوص جزئیات دفترچه آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان هفتاد درصد گفت: پس از رایزنی‌های صورت گرفته مجوز استخدامی برای ۲۱ دستگاه و حدود ۲۷ هزار رشته شغل محل صادر شده است.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از پایگاه خبری حیات، محمداسماعیل هاشم‌لو معاون اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران درخصوص جزییات دفترچه آزمون استخدامی فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد و بالاتر به خبرنگار اجتماعی حیات گفت: پس از اعلام نتایج اولین آزمون استخدامی موضوع بند «ج» ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه در سال ۱۴۰۰ و طی این دو سال گذشته ما برای برگزاری دومین آزمون استخدامی مربوط به این بند قانونی، با سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم و با بسیاری از دستگاه‌ها به تعامل پرداختیم و در نهایت پس از رایزنی‌های صورت گرفته مجوز استخدامی برای ۲۱ دستگاه و حدود ۲۷ هزار رشته شغل محل صادر شده و صدور مجوز استخدامی برای حدود ۱۰ هزار شغل دیگر در حال پیگیری است.

وی افزود: از این ۱۰ هزار شغل، تعدادی از آن مربوط به توافقات قبلی بوده و تعدادی از آن نیز در فاصله زمانی تاخیر ایجاد شده در انتشار آگهی است.

افزایش ظرفیت شغل محل‌ها

معاون اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: این تاخیر ایجاد شده به‌عنوان فرصتی برای افزایش بهره مندی از رشته شغل محل‌های سایر دستگاه شده است و قطعاً با افزایش شغل محل‌ها، اکثر ایثارگران مشمول می‌توانند از این بند قانونی بهره‌مند شوند، البته در تلاش هستیم که مجموع شغل محل‌ها را از حدود ۲۷ هزار به ۳۷ هزار شغل برسانیم.

وی در ادامه یادآور شد: آزمون استخدامی پیش رو طبق بند “ج”ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه، به‌طور اختصاصی برای فرزندان شهدا و جانبازان هفتاد درصد برگزار می‌شود.

استخدام تمامی فرزندان شهدا و جانبازان هفتاد درصد تا پایان مهلت برنامه ششم

هاشم‌لو همچنین تصریح کرد: طبق این قانون باید تمامی فرزندان شهدا و جانبازان هفتاد درصد تا پایان مهلت برنامه ششم به استخدام دستگاه‌ها در بیایند.

وی در خصوص زمان انتشار دفترچه آزمون استخدامی اظهار کرد: دفترچه آزمون استخدامی قرار بود طی ۱۰ روز گذشته منتشر شود اما به علت پیگیری‌ها و تلاش‌های ما مبنی بر افزایش ظرفیت شغل محل‌ها زمان صدور دفترچه به تعویق افتاد.

اخذ دیپلم افتخار به فرزندان شهدا و جانبازان هفتاد درصد

معاون اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه تاکید کرد: علاوه بر اینکه این آزمون در تمامی مقاطع تحصیلی برای فرزندان شهدا و جانبازان هفتاد درصد برگزار می‌شود، این امکان برای شرکت افراد دارای دیپلم افتخار نیز فراهم شده است و اگر فرزند شهید یا فرزند جانباز هفتاد درصد و بالاتر موفق به اخذ دیپلم نشده باشد، می‌تواند با مراجعه به اداره آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران محل سکونت خود نسبت به اخذ مدرک دیپلم افتخار اقدام و در این آزمون شرکت کند.

معافیت فرزندان شهدا و جانبازان هفتاد درصد از شرط سنی آزمون استخدامی

وی با بیان اینکه فرزندان شهدا و جانبازان هفتاد درصد معاف از شرط سنی آزمون استخدامی هستند، خاطرنشان کرد: ما برای تسهیل در پذیرش تمامی شرکت کنندگان، انتخاب ۵ شغل محل را با توافق سازمان اداری و استخدامی برای داوطلبین این آزمون مهیا کردیم تا داوطلبان بتوانند شانس بالاتری برای قبولی در این آزمون داشته باشند.

هاشم‌لو با اشاره به اینکه مجری برگزاری آزمون، مرکز آزمون جهاد دانشگاهی است، گفت: طبق روال طبیعی معمولا آزمون استخدامی ۴۰ روز پس از آغاز زمان ثبت نام برگزار می شود که زمان دقیق آن در دفترچه اعلام خواهد شد.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

7 دیدگاه

  1. اصل “قانون جامع خدمات‌ رسانی به ايثارگران “مشکل داره
    در این قانون طبق ماده یک ، رزمندگان را شامل نشده و هیئت وزیران را مکلف کرده تا سند ..‌‌‌‌‌‌…‌‌‌‌
    در حالیکه در ابتداي شروع جنگ تحمیلی ، همگان تحت عنوان رزمنده براي دفاع از کشور به جبهه هاي جنگ اعزام شدیم

  2. من دوسال امتحال دادم قبول نشدم پس الکی خانواده شهدا رو بدنام نکنید، اگه میخوتید لطف کنید در حق فرزندان شهدا لازم نیست شرط سن رو بردارید میتونید مثلا دهه ی هفتاد به پایین یعنی دهه ی شصتی و پنجاهی رو یه پولی رو واسشو در نظر بگیرید بهشون بدین تا قشر جوون بتونن سر کار برن اینطور کارایی بهتری دارن قشر جوون، و اینکه هر کسی به هر طریقی فوت میشه یا کشته میشه جز شهدا حسابشون نکنید شهدا فقط شهدتی هشت سال دفاع مقدس

  3. این ازمون ها همش دروغه همه چی شده پارتی بازی من پارسال ازمون دادم قبول شدم برا استخدام استانداری اما یکی دیگه رو بجای من معرفی کردند فرزند شهید هستم

  4. آخه بزرگوار کسی که دیپلم هم با این همه شرایط و تسهیلات نتونسته بگیره را آخه چرا سمتش میدید؟ خوب ماه به ماه حقوق و پولش را همین طوری بدید و کار بقیه مردم را به دست کسی که که صلاحیت نداره چرا می اندازید.هم این بنده خدا راضی هست و هم همه مردم کارشون انجام میشه و ناراضی از این همه ارگان که به همین شرایط نیرو گرفته اند ، نمیشوند. فقط فکر کنید !!!

  5. سلام چرا هیچ امتیازی. برای فرزندان رزمندگان بالای ۱سال درنظر نمی‌گیرید بالاخره پدر ماه رفتند برای دفاع الوطن. حداقل شرایط سنی بردارید تاماهم. بتوانیم جایی. مشغول به کار بشویم باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام