آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

لغو معافیت سهم کارفرما از پرداخت کسور بازنشستگی مازاد بر ۳۰ سال در برنامه هفتم توسعه

لغو معافیت سهم کارفرما از پرداخت کسور بازنشستگی مازاد بر ۳۰ سال در برنامه هفتم توسعه

شناسنامه قانون- نمایندگان مردم در مجلس معافیت سهم کارفرما از پرداخت کسور بازنشستگی مازاد بر سی سال را لغو کردند.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از خانه ملت، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه ۲۸ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه قانون برنامه هفتم توسعه، با بند (ز) ماده ۲۹ اصلاحی لایحه مذکور با ۱۱۸ رأی موافق، ۶۹ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس بند (ز) ماده ۲۹ ااصلاحی لایحه مذکور؛ معافیت سهم کارفرما از پرداخت کسور بازنشستگی مازاد بر سی سال برای افرادی که سنوات بیمه‌ای آنان از تاریخ اجرای این قانون از سی سال بیشتر می‌شود، در قوانین و مقررات عام و خاص ملغی می‌گردد.

در ادامه نمایندگان با بند (س) ماده ۲۹ اصلاحی لایحه مذکور با ۱۰۸ رأی موافق، ۸۱ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر در صحن مخالفت کردند و این ماده برای اصلاح به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

در بند (س) ماده ۲۹ ارجاعی آمده است؛ از تاریخ لازمالاجرا شدن این قانون، دوران تحصیل و ایام کارآموزی که بهصورت تعهد خدمت یا آموزش بدو خدمت قبل از استخدام یا مأموریت آموزشی حین خدمت که منجر به اخذ مدرک تحصیلی رسمی توسط کارمندان دستگاه‌های اجرائی از جمله مشمولان قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش مصوب /۸ /۳ ۱۳۶۹می شود، جزو سابقه خدمت برای بازنشستگی منظور نمیگردد. موارد قبل از لازم الاجرا شدن این قانون، در صورتی جزو سوابق خدمت برای بازنشستگی منظور می‌گردد که کسور بازنشستگی آن توسط بیمه‌شده یا دستگاه به طور کامل قبل از اجرای این قانون پرداخت شده باشد. ایثارگران مشمول مقررات خاص خود هستند.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام