آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

بررسی کلیات بودجه ۱۴۰۳ فردا در صحن علنی مجلس/ افزایش ۵۰ همت برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

بررسی کلیات بودجه ۱۴۰۳ فردا در صحن علنی مجلس/ افزایش ۵۰ همت برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

شناسنامه قانون- سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: اگر مجلس با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ موافقت کند، این کمیسیون جزئیات لایحه را مورد بررسی قرار خواهد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، رحیم زارع پس از اتمام جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق و تصویب کلیات لایحه بودجه در این کمیسیون، با اشاره به فرآیند رسیدگی به بودجه در روزهای آتی گفت: کلیات بودجه فردا در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.

نماینده مردم «آباده و بوانات» در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر مجلس به کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ موافقت کند، کمیسیون تلفیق جزئیات لایحه را مورد بررسی قرار خواهد داد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در پایان یادآور شد که نمایندگان کمیسیون در راستای تصویب کلیات لایحه بودجه قانع شدند و مقرر شد تا ۵۰ همت به سقف بودجه جهت تامین منابع حقوق بازنشستگان و متناسب سازی اضافه شود.

4 دیدگاه

  1. بازنشستگان تانین اجتماعی واقعا” درمضیغه اند ، تورم سرسام آوره، بعد از بیش از سی سال خدمت و بیمه پردازی ، عدم متناسب سازی حقوق بازنشستگان فشاری مضاعف بر بازنشسته و خانواده آنان وارد میاره

  2. دولت اعتقادی به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ندارد چون اگر اعتقاد می داشت لایحه همسان‌سازی را که در بدو شروع به کار از مجلس پس گرفت خودش به تکمیل و به مجلس ارسال میکرد فشارهای مجلس هم حاصلی ندارد چون نیروهای جوان دولت فعلا به بازنشستگی فکر نمی کنند !!

  3. طی همین جهارسال گذشته بازنشستگان له شدند.‌بااین تورم افسارگسیخته مخصوصا دولت پنج کلاسی. بازنشسته ها به کلی زمینگیر شدند. این است عدالت اسلامی.؟

  4. اگر دین ندارید لااقل آزاد و جوانمرد باشید،،نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آخرین روز های کاری مجلس یازدهم قرار دارند و در این راستا با توجه به تورم بالا و گرانی شدید سبد معیشت و گرانی اجاره خانه ها و درمان که زندگی بازنشستگان لشگری و کشوری رو بغرنج کرده و این عزیزان فشار سنگینی بر روی شانه های خود احساس می کنند مجلس متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری رو با رای بالای نمایندگان در برنامه هفتم تایید و تصویب کردند که دولت را مکلف به اجرای متناسب سازی برای حقوق بازنشستگان معزز در سال ۱۴۰۳ کردند،اما در لایحه بودجه دولت خلاف مصوبه مجلس در مورد متناسب سازی عمل کرده و بهانه منابع مالی رو می آورند که از نظر عامه مردم و نمایندگان قابل قبول نیست،،با شرایط سخت معیشت بازنشستگان که از بسیاری از ضروریات زندگی محروم هستند دولت به خط فقر و فقیرتر شدن این اقشار زحمتکش با ضریب تعدیل بسیار پایین ظلم خواهد کرد و ۲۰ درصد افزایش حقوق دردی رو دواء نخواهد کرد و در سال ۱۴۰۳ بازنشستگان لشگری و کشوری باید فشار مضاعفی رو متحمل شوند و جزء شرمندگی برای خانواده چیزی عایدشان نخواهد شد،لذا از مجلس شورای اسلامی این انتظار میرود که نسبت به مصوبه متناسب سازی حقوق جدی باشد و از دولت اجرای کامل آن را بخواهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام