آزمون تعیین صلاحیت
مقررات حقوق و دستمزدقوانین و بخشنامه‌های تأمین اجتماعی

برقراری فوق‌العاده ویژه ۵۰ درصد کادر درمانی شاغل در مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی

افزایش فوق‌العاده ویژه کادر درمانی شاغل در مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی به میزان ۵۰ درصد (بخشنامه شماره ۱۱۴۸/۱۴۰۱/۱۰۰۰ مورخ ۱/۲/۱۴۰۱ سازمان تأمین اجتماعی)

مدیران درمان تأمین اجتماعی استان

احتراماً در اجرا بند (۵) مصوبه یکصد و بیست و چهارمین جلسه هیأت محترم امنای سازمان تأمین اجتماعی و صندوق های تابعه به تاریخ ۲۰/۱/۱۴۰۱ و بند ۲ دو هزار و چهاردهمین جلسه مورخ ۲۵/۱۱/۱۴۰۰ هیأت محترم مدیره سازمان، مقتضی است نسبت به اصلاح درصد فوق‌العاده ویژه مشمولین به میزان ۵۰% از تاریخ ۱/۱۰/۱۳۹۹ بشرح ذیل اقدام لازم صورت پذیرد.

الف- مشمولین:

کارکنان رسمی، آزمایشی، پیمانی، مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان (طرح نیروی انسانی، ضریب ..) و مشمولین قانون حالت اشتغال مستخدمین شهید، جانباز، از کارافتاد و مفقودالاثر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی شاغل در مشاغل رسته بهداشتی و درمانی مراکز درمانی اعم از بستری و سرپایی (بشرح جدول پیوست) در صورت احراز تمامی شرایط ذیل از افزایش فوق العاده مذکور بهره مند خواهند شد.

ب- شراط و ملاحظات:

۱. افزایش فوق صرفاً در صورت انتصاب و اشتغال توأمان قابل اعمال می‌باشد.

۲. چنانچه محل خدمت منصوبین مشاغل مشمول در همان رسته و در سایر مراکز درمانی باشد، نیز از افزایش مذکور برخوردار خواهند بود.

۳. کارکنانی که در مشاغل مشمول انتصاب داشته، لیکن به صورت مأمور، ابلاغ داخلی، انشائی و… در سایر مشاغل اشتغال دارند، از افزایش فوق‌العاده مذکور برخوردار نخواهند بود.

۴- چنانچه پس از صدور حکم کارگزینی، بنا به دلایلی شرط توأمان انتصاب و اشتغال کارکنان رعایت نگردد، حوزه اداری موظف به اصلاح فوق العاده مزبور و تخصیص درصد قبلی می‌باشند.

۵- کارکنانی که حائز شرایط فوق بوده و به هر نحوی از انحاء (بازنشسته، ازکارافتاده کلی، فوت و…) شده اند و نیز کارکنانی که در مرخصی استعلاجی (عادی، صعب العلاج، زایمان) و مرخصی استحقاقی بسر می برند نیز مشمول دریافت خواهند بود.

۶- افزایش فوق العاده موصوف تأثیری در مبلغ “مجموع تعدیل” مندرج در حکم کارگزینی مشمول نخواهد داشت.

۷- مابه‌التفاوت فوق العاده مزبور به تناسب مدت انتصاب و اشتغال توأمان، از تاریخ اجرا قابل محاسبه و پرداخت خواهد بود.

۸- پرداخت مابه التفاوت ریالی احکام کارگزینی، پاداش سنوات خدمت و مستمری برقراری کارکنانی که در عداد مستمری‌بگیران قرار گرفته‌اند قابل محاسبه و پرداخت می‌باشد.

مسئول حسن اجرای این دستور اداری در “ستاد مرکز”، “مدیر کل منابع انسانی و در “مدیریت درمان استان‌ها” مدیر درمان استان خواهد بود.

میرهاشم موسوی- مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی

20 دیدگاه

  1. سلام وقت بخیر
    فقط شامل کادر درمان
    پس بقیه پرسنل اعم از حراست . نقلیه.وبقیه
    چرا شامل نمیشه
    از مسولین محترم درخواست داریم بقیه هم را حساب کنند

  2. سلام من یک پزشک عمومی شاغل در درمانگاه تامین اجتماعی هستم با قرارداد ماده ۲۰ / ساعتی و تقریبا ۴ونیم سال هست توی درمانگاه کار میکنم والبته قبل از اون ۹ سال هم پزشک خانواده کار کردم ولی انگار این فوق العاده ها هیچوقت شامل حال قراردادی ها اونهم ماده ۲۰ ساعتی نشده و نخواهد شد ؟ کرونا و سایر سختیها رو انگار ما نداشتیم ولی بقیه داشته اند !!

  3. عرض من اینه که حکم کارگزینی من منشی پزشکی هست ولی داخل درمانگاه مسئول پذیرش و مسئول آمار هستم به دلیل کمبود نیرو ، حال این چه قانون مصوب کردنه که افزایش فوق العاده نباید به من تعلق بگیره .. واقعا باید تاسف خورد اولا به حال خودم و بعد هم به حال شما مسئولین کارنابلد .. در این شبهای عزیز دعا میکنم که خداوند به شما مسئولین محترم ذره ای تفکر و تعلق بدهد

  4. سلام خدمت دوستان من حدود هفت سال دربخش درمان سازمان کار می کردم والان حدود هجده سال در واحد وصول حق بیمه در بخش بیمه ای کار می کنم به خدا قسم بعضی روزها در بخش بیمه ای استرس کار آنقدر بالا است که در کل هفت سال بخش درمان به اندازه آن یک روز استرس نکشیدم

  5. عرض سلام و ادب و احترام
    خوشحالیم که این افرایش برای کادر درمان برقرار شده اما آیا دستگاه های دیگر…( وزارت بهداشت قوه قضائیه و…) برای قشر خاصی مصوب کردند ما بیمه ای ها در صف باید دنبال افزایش وصولی و افزایش بیمه شده ی جدید باشیم بعد از این افرایش محروم باشیم از مدیر عامل سازمان تقاضا داریم این افرایش را برای بیمه ای ها هم لحاظ کنند تا باعث دلسردی و کاهش انگیزه نشود ممنون

  6. عرض سلام و ادب و احترام
    خوشحالیم که این افرایش برای کادر درمان برقرار شده اما آیا دستگاه های دیگر…( وزارت بهداشت قوه قضائیه و…) برای قشر خاصی مصوب کردند ما بیمه ای ها در صف باید دنبال افزایش وصولی و افزایش بیمه شده ی جدید باشیم بعد از این افرایش محروم باشیم از مدیر عامل سازمان تقاضا داریم این افرایش را برای بیمه ای ها هم لحاظ کنند تا باعث دلسردی و کاهش انگیزه نشود ممنون

  7. بقیه کارکنان مراکز درمانی (اداری مالی) انتظار دارند باتوجه به اینکه در شرایط کرونایی و غیر کرونایی به عنوان واحد های پشتیبانی این عزیزان(پرستاران و پزشکان محترم) بوده اند نه به اندازه آنها اما کمتر تعلق بگیره که باعث انگیزش بیش از پیش شود.

  8. من در کارخانه کار می کردم و با سختی کار بازنشسته شده ام . چند سال پیش مدت ۳ روز در بخش سی سی یو بیمارستان رازی در قزوین بستری بودم . وقتی کار شبانه روزی پرستاران بیمارستان را دیدم که چگونه بصورت سه شیفت چرخشی و در آن محیط پر از بیمار و مسئولین کار می کنند ؛ پی بردم که کاری که من در کارخانه انجام می دهم وبه آن سختی کار تعلق می گیرد در برابر کار این عزیزان هیچ است . باید به شغل این پرستاران سختی کار تعلق بگیرد . از مسئولین ذیربط تقاضا می کنم جند ساعت از نزدیک شاهد کار این افراد باشند و چند ساعت هم در کارخانه ای که به پرسنل فنی آن مانند من سختی کار تعلق می گیرد در کنار پرسنل باشند تا ببینند که کار مرستاران واقعا دشوار تر است .

  9. نا عدالتی چون به نیروهای واحد حراست و خدمات و تاسیسات شاغل در مراکز درمانی نمی شود
    این نیرو ها پا به پا همه نیرو های درمانی شیفت دادن و عضو لاینفک پرسنل درمان هستند
    بطور مثال ی بخش اورژانس که شامل همه می‌شود ولی. نیرو خدماتی و نگهبان اون بخش هست و پا به پا داره کار می‌کنه نمیشود و این باعث بی انگیزگی کاری میشود

    1. واقعا انصاف نیست ،وقتی بحث پرداخت مالی می شود و حقوق و ساعت کاری،نگهبانی و حراست و تاسیسات جزو کادراداری محسوب می شوند فارغ ازاینکه هیچ کدام ازپرداخت های فوق به انهاتعلق نمی گیرد ،و وقتی بحث پرداخت انگیزشی و مرخصی کرونا و افزایش فوق العاده ویژه می شود که تنها به بخش درمان تعلق می گیردنگهبانی و حراست وتاسسیساتی باز سرشون کلاه میره وپرداختی به انهاتعلق نمیگیرداین چه سازمانی….

    2. باسلام ..شک نکنید که این دستور اداری فقط شامل حال مدیران ما می شود .معمولا این نظام چون در دست یکسری افراد نالایق هست .وفقط تمام دستورالعملها بخشنامه را صرفا برای منفعت خودشان تغییر می دهند ..همه این حرفهایی که می زنند شعاری بیش نیست ..وگرنه یک مرکز درمانی که بدون تلاش همه نیرو ها نمی تواند خدماتی ارائه بدهد

    3. حراست و نگهبانی داخل بعضی جاها مثل شهرداری و ندیدی به اون میگی حراست ،۲۰سال یک هفته روز ۱۲ ساعت یک نفره همزمان کارهای نظافت و جابجایی جنازه و دو هفته شیفت شب ۱۴ ساعت دونفره که حدود ۱۰ هکتار جارو نگهبانی می‌دادم و گشت میزدیم بعضی شبا برقا میرفت با چراغ قوه گشت میزدیم تمام تعطیلات و جمعه ها سرکار بودم ماهیانه ۲۰۰ ساعت اضافه کاری بالاجبار بدلیل ندادن نیرو توسط شهردار داشتم فقط ۱۰ الی ۲۰ ساعت اضافه کار رد میشد حالا هر کی مباد خودشو با اون یکی مقایسه میکنه آخه ریسک جنابعالی و کادر درمان تو دوره کرونا یکی هست خودتو مقایسه نکن اگه مقایسه میکنی با هم ردیفهای خودت مقایسه کن مقایسه پدر ملتو درآورد اونم مصوب اصلیش فقط دولته که به هرکسی یجور حقوق میده ،خلاصه هر چی حقوق واسه کارکنان دولت هست چه کارگر چه کارمند

      1. هر شغلی در جایگاه خودش به مراتب سختی های خودش داره
        و وقتی حرف از مراکز درمانی میشه یعنی شامل همه باید بشه و تفکرات همچون جناب عالی هست که چنین بی عدالتی های وجود داره .

      2. بله ریسک به مراتب فرق می‌کنه نه این که یکی شاملش بشه یکی هم اصلا شاملش نشه
        به تناسب ریسک.
        مراکز درمانی در دوران کرونا همه در یک مجموعه برای درمان هموطنان زحمت کشیدند.
        همه برای رفاه همکاری میکردند هر کسی به تناسب وظیفه خودش کارش انجام میداد که کارها عقب نیفته و پیش بره و وقتی حرف از مراکز درمانی میشه ب نظرم باید همه شامل بشه فرقی نداره…
        این خودش بی عدالتی که واسه خودت بخوای ولی واسه همکارت که توی یه مجموعه شبانه روز با هم کار می‌کنی نخواهی….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام