آزمون تعیین صلاحیت
بودجه 1403

بخش دوم قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور (جداول و پیوست‌ها)

بخش دوم قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور (جداول و پیوست‌ها)

شناسنامه قانون- متن کامل لایحه دولت در خصوص «بخش دوم قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور (جداول و پیوست‌ها)» منتشر شد.

بخش دوم قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور (جداول و پیوست‌ها)

بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور با موضوع: جداول تفصیلی مشتمل بر ارقام بودجه (گزارش موضوع بند «ب» ماده ۱۸۲ قانون اصلاح مواد ۱۸۰ و ۱۸۲ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی) به شرح موارد زیر است:

پیوست جداول کلان بودجه ۱۴۰۳

پیوست پیوست ۱- اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بودجه ۱۴۰۳

پیوست پیوست ۲- درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی بودجه ۱۴۰۳

پیوست پیوست ۳- بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت در بودجه ۱۴۰۳ (به انضمام برنامه و فعالیت)

گفتنی است، هفته گذشته بخش دوم قانون بودجه سال ۱۴۰۳ به مجلس شورای اسلامی ارائه شد. بر این اساس مجلس شورای اسلامی پس از بررسی لایحه دولت آن را تصویب خواهد کرد. امسال اولین سالی بود که پس از  اصلاح ماده (۱۸۲) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، مقرر شد تا بودجه سال ۱۴۰۳ به صورت دو مرحله‌ای به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

کتاب قانون بودجه سال 1403 (بخش اول)

خبر مورخ ۲۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۳

بخش دوم قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور با حضور معاون سازمان برنامه و بودجه بررسی شد

محسن زنگنه در تشرح جلسه عصر امروز کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کمیسیون امروز بخش دوم قانون بودجه سال ۱۴۰۳ را با حضور معاون سازمان برنامه و بودجه مورد بررسی قرار داد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در بخش جداول موضوعاتی از قبیل جداول تفصیلی دستگاه‌ها، درآمدها منابع و پیوست شماره ۱ و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای لحاظ شده است.

زنگنه ادامه داد: در این بخش – بخش جداول – موارد متعددی وجود داشت که با مصوبه بخش اول بودجه در مغایرت بود و نماینده دولت هم آنها را دولت را قبول داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به واقع اگر دولت بخواهد، با توجه به اینکه بخش اول بودجه به قانون تبدیل شده و شورای نگهبان آن را تایید کرده و ابلاغ شده است، تغییری در بخش اول بودجه داشته باشد باید لایحه‌ای را در این بخش به مجلس ارائه دهد و این لایحه باید با عنوان اصلاح بخش اول لایحه بودجه مد نظر قرار گیرد در غیر این صورت بر اساس ماده ۱۸۲ آیین نامه داخلی مجلس دولت باید دقیقاً بر اساس مصوبات بخش اول بودجه، لایحه بخش دوم را به مجلس ارائه دهد.

زنگنه با بیان اینکه دولت در برخی از مصوبات بخش اول عملاً اعمال نظر کرده و آنها را تغییر داده است، بیان کرد: به عنوان مثال دولت در حوزه مالیات‌ها،بخشی از مالیات‌ها را به اوراق تبدیل کرده است. همچنین در این لایحه متاسفانه میزان اوراق از میزان سقف مصوب بخش اول بیشتر است همچنین اعضای کمیسیون ایراداتی را درباره افزایش بیش از حد مالیات‌ها در منابع استان‌ها مطرح کردند که مقرر شد همگی این موارد در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گیرد.

2 دیدگاه

  1. با عرض سلام بنده کارمند بازنشسته شرکت توزیع برق آذربایجانغربی شهرستان خوی با توجه برادر شهید و ضمنا در سال ۱۳۶۱ داوطلبانه از طریق بسیج بمدت سه ماه،نوزده روز منطقه جنگی دارم و در سال ۱۳۶۳،۱۳۶۴ در خدمت سربازی بمدت بیست ماه،بیست و دو روز منطقه جنگی دارم در شرکت توزیع برق برایم یک گروه تشویقی دادند و در سال ۱۳۹۵/۱۱/۱۱ به بازنشستگی نایل شدم حال پسرم متاهل دارای یک فرزند و مستاجر از سال ۱۳۹۳ بعنوان راننده استیجاری تابحال کار میکند افراد دیگر آبدارچی و نگهبانی پدرشان منطقه جنگی داشتند تبدیل وضیعت شدند فقط به پسر بنده میگویند بخشنامه نداریم رانندگان استیجاری را تبدیل وضیعت کنیم با توجه حقوقی که میدهند بیشترش هزینه لاستیک،بیمه،تعمیرات خود رو میشود بخصوص مستاجر بودن برایش فشار مالی دارد با توجه پسرم مدرک فوق دیپلم برق دارد و نزدیک ده سال هست با این وضیعت کار میکند دیگر افراد که آبدارچی و نگهبانی کار میکردند و پدرشان منطقه جنگی داشتند تبدیل وضیعت شده اند فقط میگویند برای رانندگان استیجاری بخشنامه نداریم با توجه بنده دوسال منطقه جنگی دارم با تبدیل وضیعت پسرم موافقت نمیکنند لذا خواهشمندم دستور لازم را مبذول فرمائید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام